Constructorii de șosele spun că se găsesc tot mai greu materiale. Cei din domeniu duc lupte serioase pentru anumite elemente
Constructorii de șosele dau piept cu o problemă gravă. Materialele necesare se găsesc tot mai greu, în special când vine vorba despre autostrăzi, după cum spune inclusiv ministrul Transporturilor.
Cei din domeniu duc lupte serioase pentru a pune mâna pe anumite elemente de construcție.
Câștigă cei care plătesc în avans. Dar tot așteaptă cu lunile până primesc marfa din străinătate.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Grinzile metalice, de pildă, folosite pentru construcția podurilor peste ape, căi ferate sau alte șosele sunt tot mai greu de achiziționat, spun constructorii de autostrăzi.
Andrei Bogdan, șef șantier autostrada: „Sunt necesare în momentul în care trebuie să depășim lungimi, obstacole. Materia primă în momentul de față are un deficit, motiv pentru care s-a format o bătălie între constructori”.
În țară avem doar o fabrică certificată să producă astfel de elemente - la Galați. Însă, cu o criză la capitolul materie primă şi facturi uriaşe la energie electrică, acolo, activitatea a fost oprită. Iar puținii producători de peste hotare nu reușesc să facă față cererilor.
Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: „Există o criză a materialelor. E o problemă care va trebui să fie abordată separat la nivel de Guvern. Trebuie să venim cu soluţii să nu ajungem în blocaje.”
Guido Retter, constructor: „Avem termene strânse. Dacă nu ai forță proprie, producție proprie și depinzi de terți, indiferent de cât de bun ar fi managementul, inclusiv plățile de multe ori nu mai reușești, mai ales când mergi spre iarnă”.
Pe acest șantier al autostrăzii Ploiești - Buzău, muncitorii au la dispoziție mai puțin de trei luni pentru a încheia lucrările - ajunse acum la aproximativ 80 la sută. De altfel, autoritățile susțin că în toamnă vom putea circula pe două din cele trei loturi aflate în construcție - adică pe 50 din cei 63 de kilometri.
Marcel Ciolacu, Primul ministru al României: „Sunt aproape 781 de kilometri de autostrada și de drumuri expres în lucru în acest moment. 518 sunt muncitorii efectiv în lucru, diferența vreo 263 sunt licitați și în etapa de proiectare”.
Pentru a-i stimula pe constructori, Guvernul a pregătit mai multe scheme de ajutor.