Cîțu anunță că sunt bani la buget pentru "două autostrăzi mari și late"

Cîțu
Agerpres

Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a declarat, luni, că în buget sunt prevăzuți anul acesta pentru investiţii 50 de miliarde lei, respectiv 4,5% din PIB, care ar trebui folosiți pentru construirea a "două autostrăzi mari și late".

"Banii de investiţii sunt, 4,5% din PIB. Sunt 50 de miliarde (lei n.r.) anul acesta. Mai mult, anul acesta, pentru a-i stimula pe cei din ministere şi administraţiile locale să folosească fonduri europene, jumătate din bani sunt fonduri europene, jumătate de la buget. Ei au acceptat această provocare, vor merge înainte. Dar sunt 50 de miliarde, 4,5% din PIB bani pe proiecte, nu sunt bani irosiţi acolo. Iar aceşti bani vor fi folosiţi pentru investiţii, nu se vor duce la jumătatea anului prin rectificare către pensii şi salarii. Nu se va întâmpla acest lucru. (...)", a spus Cîţu, potrivit Agerpres.

El a precizat că banii nu vor fi împărţiţi în o mie de proiecte, "să le punem pe hârtie şi să nu facem nimic", ci pentru două autostrăzi "mari şi late".

"Am altă filosofie: hai să facem unu-două proiecte mari, să le începem şi să le facem. Nu putem să ne împărţim iarăşi în o mie de proiecte, să le punem pe hârtie şi să nu facem nimic. Astea mari sunt două autostrăzi mari şi late pe care vrem să le începem să le facem şi o a treia pentru care ministrul Transporturilor a găsit deja o soluţie temporară. Avem Sibiu-Piteşti, care trebuie făcută, avem Autostrada Unirii, care trebuie făcută, şi Comarnic-Braşov. Acestea sunt trei chestii pe care vrem să le facem să arătăm că se pot face. Bugetele în ultimii ani au fost piperate cu tot felul de proiecte care au fost bugetate şi nu s-a făcut niciodată. Banii au fost acolo doar pentru a fi luaţi în timpul anului şi duşi în altă parte. Şi aşa s-a sifonat bugetul ţării. De aceea vă spun că prin Ministerul Finanţelor voi controla, şi sunt foarte serios, toate aceste programe care au fost finanţate cu bani de la buget să vedem unde au ajuns aceşti bani", a subliniat oficialul MFP, la un post de televiziune.

Potrivit sursei citate, partea de structură a cheltuielilor nu este ceva sustenabil, deoarece nu se poate merge pe termen lung cu două treimi din cheltuieli doar pentru pensii, salarii şi asistenţă socială şi, de aceea, măsurile care vor fi luate anul acesta şi în viitor vor fi şi pe partea de venituri şi pe cea de cheltuieli.

Citește și
dn1
Politicienii au promis 11.000 de km de autostradă. Câți au fost construiți în ultimii 10 ani

"Dar nu se întâmplă peste noapte. Ca să schimbi structura bugetului nu poţi să o faci peste noapte. Anul acesta am început şi primul pas făcut a fost cu îngheţarea salariilor demnitarilor, aleşi locali, sunt mai multe lucruri la care lucrăm, 16 ministere în loc de 27. Astăzi ministerele sunt într-un proces de reorganizare pentru că ar fi culmea să rămânem cu acelaşi aparat administrativ. Lucrurile se vor mişca. Pe partea de venituri am început informatizarea, e o soluţie, dar în acelaşi timp avem o vizită a Fondului Monetar Internaţional în România care se uită exact pe partea de venituri, cum putem să îmbunătăţim situaţia şi se va uita şi la Codul fiscal, să vedem dacă, aşa cum este astăzi, este mai mult o povară pentru economie sau ajută economia şi dacă trebuie să schimbăm ceva", a mai afirmat ministrul Finanţelor.

Citește și...
Ce se va întâmpla cu programul Prima Casă în 2020. Anunțul Ministrului Finanțelor
Ce se va întâmpla cu programul Prima Casă în 2020. Anunțul Ministrului Finanțelor

Programul "Prima Casă" funcţionează, are un plafon de două miliarde de lei şi nu au fost schimbate nici criteriile de acordare a creditului, a declarat, luni, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.

Politicienii au promis 11.000 de km de autostradă. Câți au fost construiți în ultimii 10 ani
Politicienii au promis 11.000 de km de autostradă. Câți au fost construiți în ultimii 10 ani

Vineri, la 161 de ani de la Unirea Principatelor Române constatăm că provinciile istorice ale României sunt încă izolate. Nicio autostradă nu leagă Moldova de Transilvania sau de Sud, ori Ardealul de Țara Românească.

Soluția inedită de salvare a gândacului care ar putea opri construcția autostrăzii București-Pitești
Soluția inedită de salvare a gândacului care ar putea opri construcția autostrăzii București-Pitești

România a propus Comisiei Europene mutarea speciei de gândac Morimus Funereus de pe traseul viitoarei autostrăzi Piteşti-Sibiu cu ajutorul feromonilor, metodă folosită cu succes şi în alte ţări care au întâmpinat probleme similare, a declarat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, scrie Agerpres.

Recomandări
Cota apei în lacul de acumulare Tăul Mare a fost scăzută cu 80 cm. Barajul este ridicat pe o veche construcție romană
Cota apei în lacul de acumulare Tăul Mare a fost scăzută cu 80 cm. Barajul este ridicat pe o veche construcție romană

Un nou mesaj Ro-Alert, al cincilea, a fost transmis duminică la amiază către localnicii din Roșia Montană. 

Amenzi în valoare de 32.000 de lei și un dosar penal, în urma protestului AUR. Ce infracțiuni au fost comise
Amenzi în valoare de 32.000 de lei și un dosar penal, în urma protestului AUR. Ce infracțiuni au fost comise

Jandarmeria Capitalei a aplicat 7 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 32.000 de lei, în urma protestului care a avut loc duminică în Bucureşti.

Klaus Iohannis, la deschiderea anului universitar: ”Avem nevoie de toleranță zero în privința plagiatului”
Klaus Iohannis, la deschiderea anului universitar: ”Avem nevoie de toleranță zero în privința plagiatului”

Președintele Klaus Iohannis le-a transmis studenților care încep, astăzi, anul universitar 2022-2023, că în România este nevoie de o ”reformă profundă a sistemului educațional” și că ”avem nevoie de toleranță zero în privința plagiatului”.