Politicienii au promis 11.000 de km de autostradă. Câți au fost construiți în ultimii 10 ani
Vineri, la 161 de ani de la Unirea Principatelor Române constatăm că provinciile istorice ale României sunt încă izolate. Nicio autostradă nu leagă Moldova de Transilvania sau de Sud, ori Ardealul de Țara Românească.
Asta deși promisiunile cumulate din ultimii 10 ani ale politicienilor au fost de peste 11.000 de kilometri de autostradă. În realitate, România are doar 4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor - cea mai mică rată din Europa. Aflat la Iași, premierul Orban a anunțat că și pentru guvernul său, autostrăzile reprezintă o prioritate.
Autostrăzile care să lege provinciile istorice ale României au fost din nou invocate la Iaşi, de ziua Unirii.
Klaus Iohannis, preşedintele României: "Transmit un semnal ferm către guvernanți: românii și România au nevoie de Autostrada Unirii."
Ludovic Orban, premier: "Obiectivul nostru este că, prin exerciţiul financiar multianual 2021-2027, autostrada Unirii să fie finanţată din fonduri europene."
Discursurile politice din ultimii 10 ani au fost pline cu promisiuni cu mii de kilometri de autostrăzi.
Radu Berceanu (2008): 836 de kilometri de autostradă.
Emil Boc (2009): Începând cu anul 2014 să putem circula decent inclusiv pe tronsonul Comarnic Braşov.
Alexandru Năzare (2012): Poate şi mai mult de 200.
Ovidiu Silaghi (2013): În jur de 300 să zic.
Victor Ponta: În 2018 România va fi în sfârşit.. va avea toate provinciile istorice unite printr-o reţea de autostrăzi.
Dan Sova: 1.797 de kilometri de autostradă.
Ioan Rus (2016): Încă 250 de kilometri de autostrada în 2016.
Rovana Plumb (2019): Daţi în trafic 180 de kilometri.
În total 11.355 de kilometri promişi şi doar 849 făcuţi în realitate, împrăştiaţi prin ţară, fără să lege coerent anumite zone.
În 1989 Ceauşescu desenase o reţea de 3.000 de kilometri de autostrăzi. În 2020, o jumătate de secol mai târziu, România are cel mai mic număr de km de autostradă pe cap de locuitor din Uniunea Europeană - de fapt doar 4 centimetri de persoană.
Infrastructura inexistentă înseamnă subdezvoltare, dar şi numeroase victime nevinovate, pentru că în ţara noastră se produc cele mai multe accidente rutiere mortale din Europa, în condiţiile în care 90% din drumurile noastre au o singură banda pe sens.