Ciobani cu oi, surprinși pe Autostrada Soarelui. CNAIR: "Asta este situaţia!"

×
Codul embed a fost copiat

Autostrada Soarelui este denumită tot mai des în ultima vreme "drumul de mare viteză... al oilor".

Aflaţi în această perioadă în transhumanță, ciobanii intră cu turmele pe şosea, în zona podului de la Feteşti, ca să traverseze Dunărea, şi pun în pericol traficul.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susţine că nu este treaba ei să oprească turmele, iar Poliţia Autostrăzi a dat doar trei amenzi.

Cel mai recent incident provocat de ciobani pe autostradă a avut loc joi dimineaţă, când traficul a fost încurcat de câteva sute de oi.

Secvențele cu oile care mergeau agale pe Autostrada Soarelui au fost filmate în zona podului de la Fetești. Ciobanii care însoțeau animalele nu purtau veste reflectorizante.

Citește și
ambulanta noroi botosani
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor

Cosmin Bârzna, șofer: "Şi un câine dacă îl loveşti în viteză pe autostradă poate reprezenta un pericol, darămite oi, când este un asemnea număr destul de mare."

Situaţia durează de câţiva ani şi grav este, spun şoferii, că în ultima perioadă astfel de incidente sunt tot mai dese. Acum două săptămâni, o altă turmă de oi a creat haos în trafic - tot în zona podului de la Feteşti - dar atunci pericolul a fost şi mai mare pentru că era noapte.

Ciobanii obişnuiesc să intre pe Autostrada Soarelui pe breteaua rutieră care vine dinspre oraşul Cernavodă. Pericolul este extrem de mare pentru şoferi, mai ales că înainte de pod este aceasta curbă care scade vizibilitatea iar mulţi conducători auto reuşesc să frâneze în ultimul moment atunci când observă că prima bandă a autostrăzii este ocupată de mii de oi."

Ciobanii intră cu oile pe Autostrada Soarelui ca să poată ajunge pe câmpurile din Ialomiţa. În mod normal ar trebui să încarce turmele în maşini speciale ori să le urce pe barje ca să le treacă Dunărea, dar acest transport costa mult, aşa că preferă să încalce legea.

Marian Valentin, secretar executiv Asociația Crescătorilor de Ovine Dobrogea: "Trec ilegal. Asta e. Şi ce face, blochează circulaţia, acuma se mai supăra lumea, se mai murdăreşte şoseaua pentru că animalele îşi facă treaba... ele nu ştiu, au fiziologia lor."

Autostrada Soarelui este administrată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Reprezentanţii instituţiei cunosc problema dar susţin că nu este treaba CNAIR să oprească intrarea oilor pe şoseaua de mare viteză.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Şi oieritul face parte din economia României. Nu putem să distrugem un sector al economiei României pentru că vrem să nu treacă nimeni cu oile pe autostradă. Asta este situaţia! Până se va găsi un coridor sau se va construi un coridor special pentru oi şi pentru păstori, va trebui să ne împăcăm toţi şi să ne adaptăm aceste situaţii. Nu pot Drumurile Naţionale, adică CNAIR, să creeze şi coridoare pentru oi. Sunt alte autorităţi, nu ştiu cine, dar clar nu noi."

Ciobanii care sunt prinşi cu oile pe A2 pot fi amendaţi cu până la 900 de lei. În această toamnă, Brigada de Poliţie Autostrăzi a dat doar trei sancţiuni.

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor

Incident într-o comună din județul Botoșani. O ambulanță SMURD, venită să preia o femeie de 96 de ani a rămas blocată în noroi.

Târgul de carte Gaudeamus 2025. Printre vizitatori au fost mulți copii și tineri care vor să citească o carte
Târgul de carte Gaudeamus 2025. Printre vizitatori au fost mulți copii și tineri care vor să citească o carte

Pasionații de lectură s-au întâlnit la târgul Gaudeamus din București, pentru titluri noi și volume de colecție, numai bune de pus sub brad.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.