CFR Calatori isi va plati datoriile in 30 de ani. Abia dupa aceea compania va putea cumpara vagoane si locomotive noi
Daca v-ati saturat de conditiile din trenurile companiei publice de cai ferate, aflati ca abia pe la jumatatea acestui secol ar putea sa se schimbe.
Transportatorul de pasageri pe calea ferata CFR Calatori, detinut de stat, isi va plati datoriile istorice de 1,8 miliarde lei in circa 30 de ani, in cazul in care ar obtine un profit net de 60 milione lei anual, in contextul in care marja de profit este limitata la 3% din total cheltuieli, potrivit informatiilor transmise vineri de catre reprezentantii companiei.
CFR Calatori a incheiat anul trecut cu venituri proprii, aferente transportului feroviar, de aproape 1,2 miliarde lei, in crestere cu 7% fata de 2015, si cu un profit de 1,2 milioane de lei, in linie cu rezultatele bugetate, potrivit rezultatelor preliminate trimise recent la solicitarea News.ro. Potrivit reprezentantilor companiei, abia dupa achitarea datoriilor istorice CFR Calatori va putea sa foloseasca banii suplimentari in achizitii de material rulant sau modernizari.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
”Desi CFR Calatori a inregistrat profit in ultimii ani, conform OUG 64/2001 repartizarea acestuia nu poate fi facuta catre investitii, ci doar catre acoperirea pierderilor. Profitul nu poate fi reinvestit decat dupa acoperirea pierderilor istorice acumulate de-a lungul anilor, de peste 1,8 miliarde lei”, au declarat reprezentantii companiei.
Astel, achizitii de material rulant nou pot fi facute numai din fonduri alocate de la bugetul de stat. ”CFR Calatori, din fondurile proprii de investitii care reprezinta 20% din necesar, poate face mici investitii in asigurarea conditiilor optime de exploatare a unitatilor proprii”, au precizat reprezentantii companiei. Acestia au afirmat ca banii din subventii nu pot fi folositi pentru achizitii de material rulant, compania avand obligatia legala de a-i utiliza pentru cheltuielile realizate cu pachetul minim de servicii contractat prin Ministerul Transporturilor.
Sursa: News.ro
Etichete: trenuri, CFR, vagoane, datorii, ministerul transporturilor, plata,
Dată publicare:
03-03-2017 11:18