CFR Calatori isi va plati datoriile in 30 de ani. Abia dupa aceea compania va putea cumpara vagoane si locomotive noi

vagon CFR calatori

Daca v-ati saturat de conditiile din trenurile companiei publice de cai ferate, aflati ca abia pe la jumatatea acestui secol ar putea sa se schimbe.

Transportatorul de pasageri pe calea ferata CFR Calatori, detinut de stat, isi va plati datoriile istorice de 1,8 miliarde lei in circa 30 de ani, in cazul in care ar obtine un profit net de 60 milione lei anual, in contextul in care marja de profit este limitata la 3% din total cheltuieli, potrivit informatiilor transmise vineri de catre reprezentantii companiei.

CFR Calatori a incheiat anul trecut cu venituri proprii, aferente transportului feroviar, de aproape 1,2 miliarde lei, in crestere cu 7% fata de 2015, si cu un profit de 1,2 milioane de lei, in linie cu rezultatele bugetate, potrivit rezultatelor preliminate trimise recent la solicitarea News.ro. Potrivit reprezentantilor companiei, abia dupa achitarea datoriilor istorice CFR Calatori va putea sa foloseasca banii suplimentari in achizitii de material rulant sau modernizari.

”Desi CFR Calatori a inregistrat profit in ultimii ani, conform OUG 64/2001 repartizarea acestuia nu poate fi facuta catre investitii, ci doar catre acoperirea pierderilor. Profitul nu poate fi reinvestit decat dupa acoperirea pierderilor istorice acumulate de-a lungul anilor, de peste 1,8 miliarde lei”, au declarat reprezentantii companiei.

Astel, achizitii de material rulant nou pot fi facute numai din fonduri alocate de la bugetul de stat. ”CFR Calatori, din fondurile proprii de investitii care reprezinta 20% din necesar, poate face mici investitii in asigurarea conditiilor optime de exploatare a unitatilor proprii”, au precizat reprezentantii companiei. Acestia au afirmat ca banii din subventii nu pot fi folositi pentru achizitii de material rulant, compania avand obligatia legala de a-i utiliza pentru cheltuielile realizate cu pachetul minim de servicii contractat prin Ministerul Transporturilor.

Citește și
cfr
CFR va introduce primele vagoane pentru masini, pana la Salonic. Cat va costa un bilet dus-intors
Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Biletele de tren gratuite pentru studenti, indiferent de destinatie, ar putea deveni istorie. Cresterea inregistrata de CFR
Biletele de tren gratuite pentru studenti, indiferent de destinatie, ar putea deveni istorie. Cresterea inregistrata de CFR

Studentii romani au redescoperit calatoriile cu trenul de la 1 februarie de cand au biletele decontate de stat.

CFR va introduce primele vagoane pentru masini, pana la Salonic. Cat va costa un bilet dus-intors
CFR va introduce primele vagoane pentru masini, pana la Salonic. Cat va costa un bilet dus-intors

 Din acest an, CFR Calatori vrea sa introduca primele vagoane pentru masini. Deocamdata pasagerii vor putea sa-si ia autoturismele cu ei de la Bucuresti la Salonic, in Grecia.

Explicatiile CFR pentru conditiile in care isi transporta calatorii.
Explicatiile CFR pentru conditiile in care isi transporta calatorii. "E iarna" si "depinde ce inteleg prin frig si cald"

Sunt zile in care nu iti doresti sa fii pasager in unele trenuri CFR. Garniturile au acumulat intarzieri de ore, iar calatorii s-au plans ca in vagoane a fost la fel de frig ca afara.

CFR ia in vizor calatorii care fac mizerie in trenuri, dar si firmele de curatenie. Masurile anuntate de sefii companiei
CFR ia in vizor calatorii care fac mizerie in trenuri, dar si firmele de curatenie. Masurile anuntate de sefii companiei

Incepe razboiul pe calea ferata. Sefii CFR anunta ca ii vor da pe mana politiei pe cei care transforma trenurile in lazi de gunoi.

CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania
CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.