CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

×
Codul embed a fost copiat

CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.

Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.

Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.

A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.

Citește și
Inundatii calea ferata
O calatorie cu CFR, mai lunga decat un zbor pana in SUA. Urmarile furtunilor care au lovit in ultimele zile tara
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Cu tot cu echipament ajunge la un pret record pentru tara noastra - 9 milioane de euro. Pentru comparatie, ultimul tren cumparat de CFR Calatori in 2006, asa-numita sageata albastra, a costat 2 milioane de euro. Producatorul francez sustine ca pretul trenului sau este corect.

Gabriel Stanciu, reprezentantul producatorului in Romania: "Ne-am obisnuit mult prea mult in Romania sa ne gandim la pretul achizitiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput sa functioneze minimum 30 de ani. Fara operatiuni de reparatii capitale si de upgrade."

Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunta in timp real orice defectiune aparuta. Si viteza este spectaculoasa. Poate atinge 200 de kilometri pe ora, iar fratele sau mai mare a ajuns in Franta la peste 500 de kilometri pe ora.

In Romania ar urma sa circule cu maximum 160 de kilometri pe ora, dar numai pe calea ferata reabilitata. In rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.

Un tren de 9 milioane de euro trebuie sa aiba o toaleta pe masura. Este plina de senzori, are senzori pentru apa, senzori pentru uscatul mainilor, o masa pentru bebelusi. Poate fi dotata in plus si cu o cabina de dus.

Sa ne mutam in toaletele trenurilor aflate in proprietatea CFR Calatori, unde gasim multa mizerie, dar si nepasare din partea personalului. Un exemplu, trenul Iasi-Timisoara. Aceste imagini au fost filmate pe 2 octombrie. Pasagerii s-au plans de conditiile proaste din vagoane, iar raspunsul controlorului a fost halucinant.

Controlor: Salubrizarea este la Suceava. Suceava- Botosani am mers in regim de Regio. Adica de personal.
Pasager: Dar nu mi se pare normal sa platesc 70 de lei
Controlor: Va cred. Firma de salubrizare este privata, noi nu avem niciun control asupra lor.

Conducerea CFR Calatori promite sa investigheze povestea si daca va gasi nereguli, ar putea rupe contractul cu firma de salubritate.
 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Gara din Romania prin care nu mai trece niciun tren, dar are 4 angajati si a fost renovata cu 1 mil. de euro. Reactia CFR
Gara din Romania prin care nu mai trece niciun tren, dar are 4 angajati si a fost renovata cu 1 mil. de euro. Reactia CFR

O localitate din Maramures, de la granita cu Ucraina, ofera un exemplu despre modul in care se fac investitii in Romania. In cazul de fata este vorba de CFR, compania de stat care are probleme financiare inca de la infiintare.

O calatorie cu CFR, mai lunga decat un zbor pana in SUA. Urmarile furtunilor care au lovit in ultimele zile tara
O calatorie cu CFR, mai lunga decat un zbor pana in SUA. Urmarile furtunilor care au lovit in ultimele zile tara

Ploile vijelioase au lovit si miercuri noapte multe zone din tara. Luni si marti, meteorologii si hidrologii au emis peste 40 de avetizari imediate de fenomene periculoase.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.