CFR va introduce primele vagoane pentru masini, pana la Salonic. Cat va costa un bilet dus-intors
Din acest an, CFR Calatori vrea sa introduca primele vagoane pentru masini. Deocamdata pasagerii vor putea sa-si ia autoturismele cu ei de la Bucuresti la Salonic, in Grecia.
Biletul pentru un vehicul va costa in principiu ca cel pentru un calator, adica 58 de euro, un drum. E bine sa stiti ca pe traseu pot aparea si probleme. Din cand in cand, trenurile sunt atacate cu pietre. Sunt doua in total, ambele construite in Romania. Unul singur costa 160.000 de euro, iar prima sa cursa va fi pana la Salonic.
Incarcarea masinilor in acest vagon special este o treaba destul de simpla. In primul rand va fi adusa o rampa mobila, de 10 - 12 metri. Astfel ca masinile vor intra singure, conduse evident de soferi. De altfel, masinile mici vor fi la primul nivel, iar masinile mari, cele de teren, la al doilea.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Masinile ar putea fi incarcate in Gara de Nord sau in Gara Basarab, unde exista infrastructura necesara. Si la Salonic sunt rampe pentru accesul auto. Intr-un singur vagon incap 8 sau 9 masini. Dupa ce isi vor vedea masinile imbarcate, pasagerii vor merge la locurile lor in vagoane.
Directorul CFR Calatori crede ca un bilet pentru masina nu va costa mai mult ca un bilet normal: 116 euro dus-intors. Calatoria va dura 17 ore.
Pentru comparatie, un drum dus-intors cu masina pana la Salonic va costa 120 de euro si dureaza 10 ore.
Cu avionul este cel mai scump, 122 de euro dus intors. Ajunsi insa acolo trebuie sa va descurcati fara masina ori sa inchiriati.
Exista totusi o problema: calatoria cu masina in tren este periculoasa in tara noastra. Unii romani se distreaza aruncand cu pietre, iar masinile ar putea fi o tinta atragatoare. Vagoanele pentru masini au o plasa de protectie, dar nu este suficient.
Iosif Szentes, directorul CFR Calatori: "Nu este suficienta plasa. ne gandim sa punem husa peste trenuri."
Mai mult, CFR Calatori intentioneaza sa asigure masinile.