Ceremonie cu mult fast la Primaria Capitalei care a anuntat biletul unic de calatorie. Ce inseamna asta pentru bucuresteni
In dorinta de a-i convinge pe bucuresteni sa-si lase masinile acasa si sa circule cu transportul in comun, Primaria Capitalei anunta ca va lansa biletul unic pentru metrou si RATB.
O masura buna, dar insuficienta spun expertii. Capitala are nevoie ca de aer de parcari la periferii, benzi unice pentru autobuze, statii moderne si un program predictibil al transportului. Altfel, vom sta in continuare, blocati in masini intr-un oras sufocat de poluare.
Momentul infiintarii a fost comparat de prefectul judetului Ilfov cu “primul pas facut de om pe luna”.
Marius Ghincea, prefectul judetului Ilfov: "Parafrazandu-l pe Neil Armstrong spun ca micul pas facut de catre noi astazi va fi un salt facut foarte urias."
Din pacate, traficul din Bucuresti este departe de acest optimism afisat de autoritati. Soferii nu au parcari, iar putinele benzi pentru transport in comun sunt ocupate de masini.
Ideal ar fi ca oamenii sa-si lase autoturismele acasa si sa circule cu transportul public. Dar acesta vine rar si nu respecta cerinte minime de confort. Trecand peste lipsa aerului conditionat, majoritatea statiilor RATB nu au niciun fel de amenajare. Doar o placuta ii anunta pe calatori ca acolo opreste aleatoriu un autobuz.
Ca sa-i convinga pe oameni sa circule mai mult cu transportul in comun in statii ar trebui amenajate spatii care sa ii protejeze de soare, dar si de ploi. In plus, afisajul trebuie sa fie unul modern si predictibil, astfel ca pasagerii sa stie exact cand trece urmatorul autobuz.
La aceste probleme, primaria vine cu o idee, un bilet unic in Bucuresti si Ilfov.
Gabriela Firea, primarul capitalei: "Vom implementa din aceasta toamna programul tichetului unic de transport. Poate sa urce si intr-un autobuz RATB, poate sa mearga si cu metroul"
Dar si in trenul de pe inelul feroviar din jurul Capitalei daca ar fi sa credem promisiunile oficialilor. Tichetul unic va fi sub forma unui card de tip portofel electronic, insa pretul calatoriilor RATB si Metrorex nu se va schimba.
Ideea este buna, dar reprezinta o picatura intr-un ocean de probleme, spun specialistii.
Stefan Roseanu, directorul Asociatiei pentru Mobilitate Metropolitana: "Nu este suficient, parcarile sunt un factor care ar contribui la mutarea unei parti de trafic din masina in alte sisteme de transport."
"Incepand cu primavara lui 2017, va incepe constructia de parcari, astfel incat, in vara lui 2017 vom avea deja primele parcari finalizate", spunea anul trecut Gabriela Firea in programul sau de guvernare locala. Dar pana acum nu a demarat constructia acestor parcari.
Avem in schimb, alte promisiuni: primaria anunta ca va achizitiona 400 de autobuze noi. Licitatia se va termina intr-o saptamana, astfel ca ar putea dura cateva luni pana cand acestea vor circula pe strazile Capitalei.