Gabriela Firea: "Bucuresti e smart city pentru ca cetatenii sunt smart". Comparatie intre Capitala, Cluj si Oradea
In epoca tehnologiei informatice, inclusiv orase de la noi se pot numi ''smart'' adica istete, pentru ca au mai multe aplicatii pe care cetatenii le pot accesa pentru diferite servicii.
Cu un click si cateva poze, cetatenii semnalizeaza orice problema, fara sa bata un drum pana la registratura si sa stea pe la ghisee. Se intampla asta in Cluj si Oradea, dar nu este cazul Capitalei.
In Cluj Napoca, locuitorii isi pot plati de pe tefonul mobil parcarea, afla la ce ora vine autobuzul sau isi fac rezervari la baza sportiva a Primariei.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Reporter ProTV: "Pe o strada din Cluj, traficul este ingreunat din cauza masinilor parcate neregulamentar. Aceasta problema insa o pot rezolva foarte usor datorita aplicatiei "My Cluj", unde voi intra acum si voi face o sesizare catre Primarie si Politia Locala."
Din luna martie de cand exista aplicatia, au fost facute peste 5.500 de sesizari la care s-a raspuns in proportie de 85%.
Si Oradea este un smart city. Aici gasim patru aplicatii ''Am parcat'', pentru parcarile publice, Oradea city app pentru turisti, mobil pay pentru plati online si ''Oradea city report''.
Eduard Florea - city-manager Primaria Oradea: "Sesizarile vizeaza mai multe domenii, cetatenii avand posibilitetea sa sune diect sau sa aleaga unul dintre domenii unde pot fotografia, transmite adresa si descrierea situatiei''
Cei din Iasi in schimb incearca de doi ani sa puna in functiune aplicatia city report, desi a fost cumparata.
Reporter: "De ce de doi ani nu e gata?"
Sebastian Buraga, purtator de cuvant Primarie Iasi: "Noi am lucrat la configurarea exacta, va dati seama de atunci si pana acum sunt modificari de strazi, asfaltari noi."
In tot acest timp functionarii din Primarie recunosc ca sunt ingropati in teancuri de sesizari si petitii depuse la ghisee.
Angajata: "Orice tip de sesizare se inregistreaza aici, trebuie sa fie scrisa si in 30 de zile primesc un raspuns. E foarte greu de deplasat."
In aceeasi situatie este si Capitala.
Firea Gabriela, primar Bucuresti: ''Bucuresti e smart city pentru ca cetatenii sunt smart. In ceea ce priveste elemente de smart city suntem foarte intarzitiati".
In orasele in care autoritatile s-au miscat in pas cu timpurile, oamenii reclama in general: diverse constructii neautorizate ori se plang de gunoaie, iluminatul stradal problemele din reteaua de canalizare sau din transportul public.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, oradea, tehnologie, servicii, firea, smart city,
Dată publicare:
11-07-2017 18:19