Cozi uriase si haos in statiile de metrou din Capitala. Cartelele imprimate invers au creat un adevar blocaj in Pipera
Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans. In statiile de metrou din Capitala este haos, dupa modernizarea portilor de acces. De doua zile, in zona Pipera, se formeaza cozi uriase, deoarece calatorii au fost incurcati de cartelele pentru noile aparate.
Acestea trebuie introduse invers fata de cum este indicat pe ele. Pe de alta parte, in statia Unirii se lucreaza la instalarea noilor aparate, asa ca aglomeratia in subteran este uriasa.
Reprezentantii Metrorex si-au cerut scuze pentru disconfortul creat, dar spun ca exista un lot de cartele imprimate invers pe care trebuie sa le vanda.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru ca nu reusec se introduca noua cartela in aparate, multi calatori raman blocati in fata usilor batante. Intre timp, in spatele lor se formeaza cozi, mai ales la orele de varf, asa cum s-a intamplat in aceste zile la statia de metrou Pipera, dupa 17.00.
Aglomeratie nu este doar la Pipera, ci si la Unirii, unde se circula greu din cauza schimbarii vechilor turnicheti. Iar majoritatea calatorilor care folosesc pentru prima data cartela in noile porti de acces afla cu stupoare ca trebuie sa o introduca invers fata de cum este indicat.
Sageata ii induce in eroare. Suna paradoxal, dar cartela nu trebuie introdusa cu sageata spre aparat, asa cum ar fi normal, ci invers.
Noile aparate citesc cartela altfel fata de cele vechi. Era simplu de tiparit cartele cu sageata invers, dar Metrorex vrea sa consume lotul existent ca sa nu piarda bani.
In zonele aglomerate, angajatii de la metrou ii invata pe calatori sa aseze cartela invers si au afisat pictograme cu modul de utilizare a cartelelor. Lotul de cartele va fi schimbat la finalizarea tuturor lucrarilor.
Noul sistem a costat peste 35 de milioane de euro, iar proiectul este derulat de firmele TIAB, UTI, Logic IT.
UTI sustine ca nu este responsabila de livrarea si instalarea aparatelor.
Acestia sustin ca aparatele vor functiona mult mai bine abia dupa ce Metrorex va trece la sistemul contactless si va renunta complet la cartelele cu banda magnetica.