Centurile ocolitoare ale orașelor, soluțiile de compromis în lipsa autostrăzilor. Care sunt stadiile de execuție
Drumurile care ocolesc orașele rămân soluţia de compromis pentru zonele din ţară în care nu vor fi construite prea curând autostrăzi.
Centurile ocolitoare sunt folosite în special de şoferii care tranzitează acele regiuni şi care reuşesc măcar parţial să evite localităţile sufocate de maşini. 10 astfel de şosele, sunt acum în lucru.
Localitatea Adjud din județul Vrancea este traversată de Drumul European 85 pe o distanţă de 3 kilometri.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Aşa arată oraşul în lipsa unei alternative de ocolire.
Fără șosea de centură şi cu o autostradă a Moldovei aflată în construcţie, cei care tranzitează zona trec prin oraş, iar traficul se blochează mereu.
Din 12.000 de vehicule care traversează zilnic Adjudul, mai mult de jumătate sunt tiruri şi camioane. Uneori, cei trei kilometri se parcurg în 30 de minute.
„Vineri în special e teroare, să traversezi orașul e foarte greu.”
„E foarte aglomerat, ar trebui o linie de centură, ceva” , spun șoferii.
Variantele de ocolire - VOC, așa cum sunt semnalizate de indicatoarele rutiere - sunt singura soluţie în lipsa drumurilor de mare viteză.
Momentan, sunt 10 în construcţie în ţară, pentru care se plătesc 550 de milioane de euro. Nu scurtează distanţele, dar reduc timpii de deplasare.
Oraşul Beclean, din Bistriţa-Năsăud, este ocolit de 4 luni de o şosea care măsoară puţin peste un kilometru şi leagă două drumuri naţionale, peste râul Someş.
Șofer: „Chiar ne degrevează traficul din Beclean, vin des pe aici și se vede.”
„Bine ar fi să fie autostradă, dar ne limităm la ceea ce este” spune alt conducător auto.
Al treilea oraș ca mărime din ţară, Timişoara, este tranzitat zilnic de cei care trec graniţa. De patru ani se lucrează la o centură de sud, o şosea de 26 de kilometri, finalizată în proporţie de 70%. Ar urma să fie inaugurată în august. Mai există o bucată de centură de 13 kilometri.
„Economisim foarte mult timp. Nu mai stăm la semafoare, se circulă mai fluid”, spune o șoferiță.
Oradea are de mult timp o centură de ocolire. În plus, săptămâna viitoare se va da în folosinţă şoseaua care leagă drumul expres Arad-Oradea, aflat la stadiul de proiect, de autostrada A3. Drumul de 19 kilometri, cu câte două benzi pe sens, va fi substitutul pentru autostradă, pentru şoferii care trec prin zonă.