Verificări la șantierele din București. Amenzi de peste 20.000 de lei într-o singură zi
Zeci de lucrări care încurcă traficul din Capitală sunt verificate zilele acestea de polițiștii de la rutieră.
Acolo unde au găsit nereguli, au împărțit deja amenzi. Doar într-o singură zi, s-au dat sancțiuni de peste 20.000 de lei. Banii îi vor plăti diferite firme sau administratorii de drum care nu au semnalizat corespunzător gropile și șanțurile. Asemenea neglijente au provocat adesea accidente extrem de grave.
Atunci când se execută lucrări pe șoselele publice, fie că e vorba de modernizări sau de reparații în carosabil, constructorul și administratorul drumului trebuie să ceară un aviz și de la poliție.
De exemplu, înainte să sape o groapă în șosea, executantul trebuie să ducă poliției rutiere 10 documente din care să reiasă cât durează lucrarea, cum afectează circulația și, mai ales, cum va fi semnalizată zona de lucru.
„Ne aflăm pe bulevardul Alexandru Șerbănescu, la intersecție cu strada Avionului, unde polițiștii brigăzii rutiere au verificat o lucrare în partea carosabilă, am verificat semnalizarea și am constatat că executantul a omis să prelungească avizul, fapt pentru care va fi sancționat cu amendă între 21 și 100 de puncte”, a declarat Claudiu Costea, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere București.
Pe strada Nicolae Caranfil găsim o altă lucrare care sugruma traficul pe o bandă. Cozile de mașini se întind până aproape de lacul Herăstrău.
Și în acest caz, polițiștii au amendat firma care a executat lucrarea, pentru că muncitorii nu au folosit indicatoare pentru presemnalizare, ci doar au încercuit groapa cu panouri.
O amendă de peste 4.000 de lei trebuie să plătească și o firma care înlocuia bordurile pe Splaiul Independenței fără semnalizare rutieră. Și această echipa de muncitori a greșit când a blocat strada cu o autoutilitară. În acest caz, șoferul a primit o amendă de 2.000 de lei pentru proastă semnalizare și pentru că a instalat macaraua fără avizul polițiștilor.
Felul în care ar trebui semnalizate lucrările este descris clar într-un ordin comun al Ministerului de Interne și cel al Transporturilor. Balizele și semnele de circulație ar trebuie să apară cu cel puțîn 105 metri înainte de groapă.
Și lucrările de investiții sunt verificate permanent de polițiștii rutieri, mai ales că acestea afectează în proporții mai mari traficul din București. Așa se întâmplă, de exemplu, la intersecția șoselei Petricani cu strada Fabrica de Glucoză. Polițiștii au dat aviz încă de anul trecut, iar lucrările de lărgire a străzii ar trebui să fie gata în august 2020.
De la începutul anului, polițiștii de la rutieră au dat amenzi de peste 200.000 de lei, iar controalele vor continua. Nici o abatere nu va fi tolerată, mai ales că în urmă cu cinci zile, doi șoferi au ajuns cu mașinile într-o groapă adâncă săpată de Radet în cartierul Drumul Taberei. Unul dintre bărbați a fost rănit și a ajuns la spital.