Cel mai rapid tren din România va circula pe o nouă rută. Cum arată în interior
Un tren privat dotat cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme audio-video, internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire va face legătura între Timişoara şi Baia Mare.
Noua rută urmează să fie operată cu trenuri automotoare, având în componenţă două vagoane.
Primul tren a plecat sâmbătă dimineaţă. Compania operează cu trenuri care oferă condiţii considerate de lux, dar preţul biletelor este la acelaşi nivel cu cele practicate de SNCFR.
"Am decis ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara - Arad - Baia Mare, urmând ca din luna decembrie, odată cu introducerea noului Mers al trenurilor, din Timişoara să plece două trenuri, cuplate, care vor circula până la Oradea, urmând ca de acolo ele să se separe, unul continuându-şi drumul spre Baia Mare, iar celălalt îşi va continua drumul spre Cluj- Napoca. Vagoanele acestor trenuri au o zonă 'business' şi una 'economic'. Toate scaunele sunt dotate cu măsuţe, zona 'business' având mese între scaune', a declarat presei sâmbătă, Valer Blidar, preşedintele companiei Astra Vagoane Călători SA Arad, înaintea plecării primului tren spre Baia Mare.
Vagoanele au fost achiziţionate de la o companie de căi ferate din Danemarca şi sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme audio-video, internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire.
Valer Blidar a precizat doreşte ca trenurile companiei să circule şi pe alte rute cu caracter regional. Până în luna aprilie 2019 vor circula 15 garnituri, valoarea investiţiei ridicându-se la circa 20 de milioane dolari.
"Doresc să menţionez că durata unei călătorii de la Timişoara la Baia Mare este de 6 ore, însă vina pentru durata atât de mare a călătoriei nu ne aparţine nouă. Aceasta, deoarece trenurile ar putea circula cu viteze de până la 200 km/ oră, însă viteza cu care circulă acestea în prezent este condiţionată de calitatea infrastructurii feroviare din România', a adăugat Valer Blidar.