Cea mai gravă criză de vagoane din istoria CFR. Călătorii stau în picioare sute de km.

×
Codul embed a fost copiat

CFR Călători se confruntă cu cea mai mare criză de vagoane din întreaga sa istorie, iar pasagerii simt asta în fiecare zi.

Mii de oameni sunt nevoiţi să călătorească în picioare, unii pe distanţe de sute de kilometri. Vârful de sezon se va înregistra pe 15 august, când încep liberele de Sfânta Maria şi se estimează că vor fi peste 250 de mii de călători în trenuri.

Andreea Stoica a mers în Gara de Nord ca să se asigure că va găsi un loc pentru vineri seară. Nu a găsit însă bilet nici în picioare.

Andreea Stoica, pasager: "Nu este normal, se investesc atâţia bani, costul biletului este foarte mare şi ar trebui să conteze nişte condiţii mai bune."

Alţii sunt mulţumiţi că au putut să urce în tren, chiar dacă vor călători pe podea ori pe bagaje.

Citește și
cfr, viitura, pod, inundatii, ploi
Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri

Pentru că suntem în perioada de vârf a traficului pe căile ferate, CFR Călători transportă în fiecare zi aproape 250 de mii de pasageri. Din păcate, trei mii dintre ei vor călători în picioare şi asta pentru că nu sunt suficiente trenuri.

Adrian Vlaicu, reprezentant CFR Călători: "Este vârful maxim anual, perioada de concedii, august. Acest vârf va dura cel puţin până la 15 august. CFR va încerca să suplimenteze în limita maximă a capacităţii tehnice disponibile toate trenurile pentru destinaţii de vacanţă."

Doar că disponibilitatea este extrem de redusă. CFR Călători n-a mai cumpărat vagoane de 8 ani, spun reprezentanţii companiei, iar cele vechi de peste 4 decenii au fost casate şi date la fier vechi.

În tot acest timp, a crescut numărul pasagerilor până la 54 de milioane pe an.

În prezent, circulă zilnic 1200 de trenuri călători. Ministrul Transporturilor a anunţat că va cumpăra 100 de trenuri la mâna a doua din Europa pentru a acoperi criză de material rulant de la CFR Călători, dar nu a anunţat şi când se vă va întâmpla asta.

Reacția CFR Călători:

”De la începutul acestui an, au fost contractate servicii de reparaţii la 570 de vagoane din care, în cursul lunii Iulie, CFR Călători a încheiat două acorduri cadru cu valabilitate de 2 ani pentru achiziţia de servicii de reparaţie şi modernizare pentru un număr de peste 370 de vagoane de călători. În acest mod se va asigura atât creşterea parcului de vagoane în exploatare, cât şi continuarea procesului de reaparaţie a vagoanelor de călători pentru următorii 2 ani.

Pe măsură ce vor fi redate în exploatare vagoanele din procesul de reparaţii, revizii planificate şi modernizare, se va putea continua suplimentarea compunerii trenurilor la nivelul aşteptărilor de confort şi mobilitate ale publicului călător.”

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989
Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spune că în România trenurile merg, uneori, cu viteza cu care se circula pe calea ferată în secolul al nouăsprezecelea şi că există peste 500 de restricţii de viteză, transmite news.ro.

Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri
Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri

Ploile din ultima vreme au şubrezit, în zonele inundate, infrastructura din România, şi aşa învechită. Fie că vorbim de pasaje CFR, şosele sau poduri rutiere, în multe locuri au apărut probleme majore.

CFR Marfă, strivită între două grupuri de interese puternice. Ce șanse are să supraviețuiască
CFR Marfă, strivită între două grupuri de interese puternice. Ce șanse are să supraviețuiască

Compania naţională CFR Marfă este blocată - cu riscul tot mai mare de a fi chiar strivită - între două ansambluri de interese foarte puternice.

Ministrul Transporturilor: „Va fi aglomerat în această vară în gări și la casele de bilete. CFR nu are vagoane destule”
Ministrul Transporturilor: „Va fi aglomerat în această vară în gări și la casele de bilete. CFR nu are vagoane destule”

CFR Călători nu va avea vagoane suficiente ca să satisfacă nevoia de trafic din această vară, mai ales pentru litoral, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Șova, într-un interviu acordat Agerpres.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.