Cea mai gravă criză de vagoane din istoria CFR. Călătorii stau în picioare sute de km.
CFR Călători se confruntă cu cea mai mare criză de vagoane din întreaga sa istorie, iar pasagerii simt asta în fiecare zi.
Mii de oameni sunt nevoiţi să călătorească în picioare, unii pe distanţe de sute de kilometri. Vârful de sezon se va înregistra pe 15 august, când încep liberele de Sfânta Maria şi se estimează că vor fi peste 250 de mii de călători în trenuri.
Andreea Stoica a mers în Gara de Nord ca să se asigure că va găsi un loc pentru vineri seară. Nu a găsit însă bilet nici în picioare.
Andreea Stoica, pasager: "Nu este normal, se investesc atâţia bani, costul biletului este foarte mare şi ar trebui să conteze nişte condiţii mai bune."
Alţii sunt mulţumiţi că au putut să urce în tren, chiar dacă vor călători pe podea ori pe bagaje.
Pentru că suntem în perioada de vârf a traficului pe căile ferate, CFR Călători transportă în fiecare zi aproape 250 de mii de pasageri. Din păcate, trei mii dintre ei vor călători în picioare şi asta pentru că nu sunt suficiente trenuri.
Adrian Vlaicu, reprezentant CFR Călători: "Este vârful maxim anual, perioada de concedii, august. Acest vârf va dura cel puţin până la 15 august. CFR va încerca să suplimenteze în limita maximă a capacităţii tehnice disponibile toate trenurile pentru destinaţii de vacanţă."
Doar că disponibilitatea este extrem de redusă. CFR Călători n-a mai cumpărat vagoane de 8 ani, spun reprezentanţii companiei, iar cele vechi de peste 4 decenii au fost casate şi date la fier vechi.
În tot acest timp, a crescut numărul pasagerilor până la 54 de milioane pe an.
În prezent, circulă zilnic 1200 de trenuri călători. Ministrul Transporturilor a anunţat că va cumpăra 100 de trenuri la mâna a doua din Europa pentru a acoperi criză de material rulant de la CFR Călători, dar nu a anunţat şi când se vă va întâmpla asta.
Reacția CFR Călători:
”De la începutul acestui an, au fost contractate servicii de reparaţii la 570 de vagoane din care, în cursul lunii Iulie, CFR Călători a încheiat două acorduri cadru cu valabilitate de 2 ani pentru achiziţia de servicii de reparaţie şi modernizare pentru un număr de peste 370 de vagoane de călători. În acest mod se va asigura atât creşterea parcului de vagoane în exploatare, cât şi continuarea procesului de reaparaţie a vagoanelor de călători pentru următorii 2 ani.
Pe măsură ce vor fi redate în exploatare vagoanele din procesul de reparaţii, revizii planificate şi modernizare, se va putea continua suplimentarea compunerii trenurilor la nivelul aşteptărilor de confort şi mobilitate ale publicului călător.”