Ce spun politicienii olandezi despre cazul românului care a fost refuzat de un hotel din cauza naționalității
Cazul unui român care a făcut o rezervare la un hotel din oraşul olandez Tilburg, dar care a fost anunţat de către reprezentanţii hotelului că rezervarea i-a fost anulată din cauza naţionalităţii sale, generează dezbateri în Olanda.
După ce a făcut publică pe reţelele de socializare atitudinea hotelului care l-a anunţat că, în baza unei înţelegeri cu administraţia oraşului, hotelul nu îl poate primi, românul a fost contactat de către un consilier local din Tilburg care i-a spus că a cerut puncte de vedere cu privire la acest caz, politicianul olandez admiţând că problema este „mai amplă”, potrivit news.ro.
Românul a făcut publică situaţia în care se află publicând pe reţelele de socializare, pe 28 martie, un mesaj pe care l-a primit de la un hotel din Tilburg, Olanda, care îl anunţa că nu îl poate caza, deşi făcuse o rezervare prin platforma Booking.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Reprezentanţii hotelului explicau, în mesajul transmis românului, că îi mulţumesc pentru rezervare, dar că, „din nefericire”, nu îl pot primi din cauza unui acord cu municipalitatea în baza căruia hotelul nu cazează români.
„Am călătorit prin lume de la est la vest şi de la nord la sud, dar nu am întâlnit niciodată o astfel de atitudine neruşinată. Acest fel de oameni nu ar trebui să desfăşoare niciun fel de activitate în domeniul ospitalităţii. Când am întrebat hotelul de ce, mi-au spus că românii sunt implicaţi în activităţi ilegale şi m-au tratat ca pe un infractor doar pentru că am vrut să petrec o noapte în timp ce îmi vizitam prietenii din oraş. Ce va urma: ştiţi cumva dacă am voie să intru în restaurante sau să merg pe străzi?” a comentat românul.
El a povestit că a trebuit să meargă în alt oraş unde s-a cazat pentru o noapte. Românul a catalogat atitudinea celor din Tilburg drept „dezgustătoare”.
Cazul românului a atras atenţia presei, dar şi a politicienilor din Ţările de Jos.
Duminică, Alexandru Hegyi a publicat în social media un mesaj pe care l-a primit de la membri al consiliului local din Tilburg, care îi scriu că „din păcate asta este realitatea”.
„Eu şi partidul meu încercăm să punem, la nivelul administraţiei locale, problema discriminării în ceea ce priveşte cazarea. Aceasta este o problemă nu doar în Tilburg, este mai amplă. Cazul tău e un exemplu clar de discriminare. Mai întâi, şi cel mai important, este că am adus la cunoştinţa oficialilor organizaţiei anti-discriminare cazul tău şi aştept un răspuns de la ei, curând. Mai apoi, am trimis astăzi patru întrebări despre cazul tău Consiliului Primarilor şi am primit promisiunea că voi primi răspunsuri curând. Tot repede aştept şi o declaraţie din partea municipalităţii”, i-a scris românului politicianul olandez.
Un jurnalist olandez l-a contactat, la rândul său, pe Alexandru Hegyi şi i-a transmis că iniţial oficialii hotelului s-au plâns de activităţi ilegale ale românilor. După un prim contact cu jurnalistul, reprezentanţii unităţii de cazare nu au mai putut fi contactaţi de către acesta.
Alexandru Hegyi: Există astfel de practici în mai multe domenii
Alexandru Hegyi a oferit pentru Știrile PRO TV detalii suplimentare.
Alexandru Hegyi: „Voi scrie un raport detaliat care va ajunge la primăria din Tilburg și la alte instituții antidiscriminare. Voi aștepta o reacție oficială. Cel mai probabil vor nega existența unui astfel de acord. Faptul că există un acord între municipalități și industria HoReCa din Olanda, fie el și verbal, este o chestiune cu mult mai gravă și atunci va trebui popularizat acest fapt cât se poate de mult deoarece va intra în sfera diplomatică. Am primit mai multe mesaje prin care se confirmă astfel de practici în mai multe domenii, poate nu chiar așa pe față. Eu am încercat să-i sun de mai multe ori chiar în ziua cu pricina și după, dar, cel mai probabil, văzând număr de România, nu au binevoit a răspunde”.
Știrile PRO TV au solicitat un punct de vedere din partea unității de cazare, însă nu am primit răspuns.