Câți pasageri pierd cursele pentru că nu au formularele COVID bine completate. Sunt 10.000 care trec prin Otopeni zilnic
Zeci de romani pierd avionul în fiecare zi, pentru că sunt refuzaţi la îmbarcare din cauza formularelor solicitate în contextul restricţiilor impuse de pandemie.
Fie le completează greşit fie nu ştiu că trebuie să le aibă. Astfel că angajaţii companiilor aeriene îi lasă la sol. Din cauza nenumăratelor scandaluri, chiar înainte de îmbarcare mai nou, operatorii aerieni îi obligă, pe toţi să treacă pe la ghişeele din aeroport chiar dacă şi-au făcut formalităţile de check-in online.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
La ora 6 dimineaţa, aeroportul din Otopeni era extrem de aglomerat. Cozi erau la toate ghişeele. Până acum, cei fără bagaje nu stăteau la check-in pentru că îl făceau online.
Reporter: De ce nu se mai acceptă check-in-ul online?
Reprezentant companie aeriană: „Pentru că foarte mulți pasageri ajung la poartă și nu au diverse documente."
Este vorba de formularele de localizare, unde trebuie să răspundă la întrebări despre locul de cazare, dacă s-au infectat de Covid sau sunt vaccinaţi. Formularele completate online permit accesul în anumite ţări.
Însă foarte mulţi pasageri nu le au completate ori sunt întocmite cu greşeli. Ajung la îmbarcare şi nu mai sunt lăsaţi să urce la bord.
Cele mai multe scandaluri apar în prima parte a zilei, când sunt multe curse low-cost.
Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: „50 de avioane pleacă în fiecare dimineață între orele 5 și 7 de pe aeroportul Otopeni. Cele mai multe aeronave sunt Wizz Air și Tarom. Urmează Blue Air și RyanAir. Din păcate, din 10.000 de pasageri, câţi vin la Otopeni în fiecare dimineaţă, în jur de 50 nu ajung la bord din cauza formularelor."
Ca să evite situaţiile de conflict, companiile aeriene îi obligă pe pasageri să treacă pe la ghişee înainte de porţile de securitate. Li se verifică formularele pentru Covid, iar unii afla abia aici ce au de făcut şi încearcă să le completeze online de pe telefon, chiar pe aeroport.
„Încerc acum să completez, am emoţii. a mai rămas să fac doar pentru copil" spune o femeie aflată într-o asemenea situație.
Din păcate, nu toţi reuşesc, mai ales că formularele sunt în engleză. Este exemplul unor femei care urmau să ajungă în Italia. Deşi rudele lor au încercat să le ajute de la distanţă, au pierdut avionul.
Femeie: „Nu era niciun securist pe aeroport care să ne ajute şi să ne spună cum se face"
Reprezentanţii Companiei Aeroporturi Bucureşti susţin că de procedurile de îmbarcare se ocupă companiile aeriene, cărora le-au pus la dispoziţie mai multe ghişee.
Cosmin Peșteșan, directorul companiei Aeroporturi Bucureşti: „Pasagerii trebuie să vină cu trei ore înainte"
Informaţiile despre formularele de localizare le primiţi de la compania aeriană, înainte de zbor. Dacă aţi cumpărat biletele printr-o agenţie de turism, de completarea lor se ocupă angajaţii acesteia.