Cardurile de sănătate, aproape inutile. Pacienții nu pot fi consultați, iar medicii lucrează noaptea pentru validare
Cardurile de sănătate au ajuns aproape inutile. Platforma informatică a Casei Naționale de Sănătate funcționează atât de prost încât medicii sunt nevoiți să trimită pacienți acasă, fără să-i consulte și să le dea rețete.
Platforma e depășită de numărul mare de accesări, iar modernizarea ei va mai dura. Medicii de familie spun că lucrul pe platforma Casei Naționale de Asigurări de Sănătate este o loterie.
"Vedem rate de erori care se ridică peste 99% în unele zile", explică un medic.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Ca să poată emite rețete compensate, ori trimiteri la specialist, trebuie să verifice dacă pacientul e asigurat. Dar nu se pot conecta la serverele CNAS, pentru această operațiune. Așa că oamenii așteaptă pe la uși.
Pacientă: „E neplăcut să vii să stai să aștepți, mai ales în perioada de asta, gripă, viroză, mai poţi să pleci cu ceva de-aici."
Doctorilor li s-a recomandat să lucreze offline și să valideze serviciile când se poate, însă riscă sancțiuni dacă au greșit.
Ana Șestacova, medic de familie: „De foarte multe ori am refuzat pacienți pentru că nu pot verifica calitatea lui de asigurat"
Momentele în care funcționează platforma sunt tot mai rare, de regulă noaptea, spun medicii.
Daniela Negucioiu, medic de familie: „Nu am putut să respectăm programările pacienților și a trebuit să lucrăm noaptea ca să validăm ceea ce am lucrat ziua."
De la începutul anului, un bărbat din Cluj se plimbă pe la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, ca să-şi activeze cardul de sănătate. N-a reușit.
Ionuț Doci, pacient: „Pe automatul de unde îți iei tichet pentru ordinea de așteptare era un afiș pe care scria numere epuizate. Am aflat că, de fapt, nu e vorba de numere epuizate, e același sistem, care în continuare nu funcționează."
Casa Națională de Asigurări de Sănătate a transmis că lucrează la remedierea disfuncționalităților, dar nu poate da un termen când va încheia cu succes operaţiunea. Neoficial, se vorbeşte că ar putea dura până în 2025. Modernizarea platformei informatice a CNAS costă aproape 100 de milioane de euro, bani asigurați de Uniunea Europeană prin PNRR.