Capitala va avea o nouă centură cu regim de autostradă. Când vor fi gata lucrările
Șoferii ar putea ocoli Capitala pe o autostradă nouă din 2023, promit oficialii de la Ministerul Transporturilor. Vineri s-a dat startul lucrărilor pentru ultimul tronson din autostrada de centură.
Șoferii care nu vor să intre în București din cauza ambuteiajelor pot să circule acum pe actuală centură care este însă supra-aglomerată.
Pentru a rezolva problema, autoritățile construiesc o nouă centură cu regim de autostradă și lărgesc și actuala centură.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pe partea de nord, pe vechea centură, se circulă deja pe 2 benzi pe sens între A1 și A2, doar că lipsește o bucată nemodernizata între DN2 și A2.
Ocolirea Bucureștiului prin Sud se va face pe noua centură care va lega autostrăzile A1 și A2 și care este în construcție.
„Sperăm să devansăm acest proiect partea de final, să fie Decembrie 2023”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor.
Potrivit contractului, autostrada de centură din Sud s-ar termina cu o jumătate de an mai repede. Se lucrează deja pe 2 loturi, iar pentru al treilea s-a dat startul.
Lotul 3 începe de lângă Autostrada București-Pitești. După ce s-a dat ordinul, au fost făcute decopertări. Muncitorii au început organizarea de șantier. Astăzi nu se lucrează pentru că plouă.
Pe centura veche, lucrurile stau însă foarte prost.
Lucrările de pe centura veche între DN2 și A2 sunt un exemplu de așa nu. Au început acum mai bine de 8 ani, dar nu s-a întâmplat nimic. Șoferii stau în ambuteiaje de kilometri întregi.
Întârzierile au fost cauzate de exproprieri întârziate, utilități pe care muncitorii le-au descoperit pe șantier și care lipseau din proiectul tehnic. De asemenea, studiul geotehnic a fost făcut din birou și nu corespunde situației de pe teren.
Tot atunci ar urma să fie gata și pasajele de pe centura actuală care ar elibera intersecțiile. Este vorba de pasajele Berceni, Oltenița și Domnești. La Pasajul Domnești, acolo unde se ridică un spectaculos sens giratoriu suspendat, se lucrează și noaptea.