Cîțu a fost claxonat de șoferi la deschiderea traficului pe Pasajul Mogoșoaia: ”E normal”
Într-un cor de claxoane și bruiat de proteste ale șoferilor, premierul Florin Cîțu a inaugurat un pasaj, care va fluidiza circulația pe Centura Capitalei.
Complet neobișnuit pentru România, lucrările au fost gata cu o jumătate de an mai devreme.
Cu o floare nu se face primăvară, a recunoscut însă chiar premierul. Centura Capitalei încă se aglomerează în zonele unde are doar o bandă pe sens, iar șoferii petrec pe ea uneori ore în șir, în coloane uriașe.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
În sunet de claxoane, așa a inaugurat premierul Florin Cîțu pasajul de la Mogoșoaia. Până s-a deschis traficul, șoferii au așteptat pe centură ore întregi, așa că nu mai aveau răbdare să se termine declarațiile.
”Da, îi auzim pe șoferi cât de supărați sunt. Și e normal. Toți am fi supărați dacă am sta în trafic cu orele. Acest pasaj rezolvă o problemă majoră pentru centură. Dacă m-ar putea auzi, ar afla că s-ar rezolva și problema cu carantinarea șoferilor de TIR din exterior, din zone roșii.” - a spus Cîțu.
Pasajul de la Mogoșoaia a costat aproximativ 7 milioane de euro. Are 800 de metri și a fost construit într-un an și jumătate. Pare incredibil pentru România, dar a fost terminat cu șase luni mai devreme decât se stabilise inițial.
Pasajul a fost deschis pentru circulație, dar lucrările nu sunt gata în totalitate, astfel că recepția finală va fi abia peste câteva săptămâni. Constructorul mai are de lucru la bretele, la rigolele pentru scurgerea apei, de asemenea se lucrează și la sensul giratoriul de sub pod, dar și la trotuarele pentru pietoni.
Octavian Vasiliu, director tehnic: ”Nu am fi putut să terminăm lucrările, pentru că am fi blocat complet circulația în giratoriu și pe centură și atunci am preferat să dăm în circulație pasajul. Am terminat mai repede cu 6 luni. .. am reușit să accelerăm lucrările atât de mult datorită unor lucruri pe care le-am făcut atât în faza de proiectare cât și în faza de execuție. ”
Acesta este însă doar unul dintre pasajele la care se lucrează pe Centura Capitalei. Mai sunt câteva puncte nevralgice care le dau mari bătăi de cap șoferilor.
Șofer: ”Dezastru. E foarte greu. Văd că au deschis aici până la urmă, dar s-au apucat și în partea aia spre Otopeni și e teroare. Se circulă pe o singură bandă și se stă. Nu avem încotro. Suportăm. ”
Ar putea rezolva o parte din probleme pasajele Berceni, Oltenița și Domnești, la care se lucrează în acest moment.
Cozi sunt însă și în zona Cernica, dar și pe bucată de centură între DN2 și A2, unde lucrările înaintează foarte greu.