Călătorii care merg cu trenul la București, supuși unui pericol uriaș. Un dezastru este iminent
Un pod din București care trece peste o magistrală feroviară pune în pericol mii de oameni, iar CFR și Ministerul Transporturilor știu de un an și jumătate că se poate prăbuși oricând.
Poate cădea peste un tren cu pasageri și poate bloca legătura feroviară cu vestul țării. Pentru că autobuzele sunt prea grele și nu mai au voie să traverseze podul șubrezit, locuitorii din zonă merg cel puțin un kilometru până la cea mai apropiată stație.
Suntem în cartierul Giuleşti pe Calea Ferată 100. Pe acest pod trec zilnic sute de maşini şi pietoni, în timp ce pe sub el gonesc zeci de trenuri cu călători dinspre Bucureşti, spre sudul şi vestul ţării. O expertiza finalizată în ianuarie 2019 arata ca podul se poate prăbuşi în orice moment.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Raportul spune negru pe alb ca podul este un pericol pentru vieţile pietonilor, şoferilor şi ale trenurilor care trec pe sub el, pentru că se poate prăbuşi în orice moment.
Se vede cum unul dintre capete a luat-o deja la vale. A fost peticit cu un strat subţire de asfalt care crapă din cauza presiunii. De sub pod s-au desprins bucăţi de beton. Potrivit raportului, elementele de rezistenţă sunt în "stare avansată de degradare". Armătura a ruginit şi se desprinde din stâlpii de susţinere crăpaţi şi fisuraţi.
Dacă cedează, acest pod mic, de doar 30 de metri, va avea un impact economic devastator, deoarece va reteza legătura feroviară dintre Bucureşti şi vestul ţării. pe aici trece magistrala Bucureşti - Timişoara, pe alocuri este şi coridor european, aşadar o importanţă strategică.
Singura măsură luată a fost o restricţie de tonaj - să nu cadă din cauza vibraţiilor. Regula este încălcată de maşinile de gunoi, dar respectată de autobuze, care nu mai trec pod - aşa că jumătate de cartier a rămas fără transport în comun. Oamenii merg pe jos până la următoarea staţie.
Femeie: "Este un kilometru şi mergem pe jos, copii la fel, iarna e greu că e zăpada. Sunt operată şi merg cu greutate că vreau să cumpăr ceva ca d-aici n-ai de unde să iei."
În feburarie, subiectul a fost prezentat „România, Te iubesc!”, ediție în care reporterul Paul Angelescu i-a întrebat pe fostul şi actualul ministru al Transporturilor de ce nu iau măsuri. Pericolul era cunoscut de oficialii CFR de mai bine de 1 an.
Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor: Eu în momentul ăsta am aflat de acest lucru.
Reorter: Cine trebuia să vă informeze?
Răzvan Cuc: Directorul de la CFR Infrastructură nu m-a informat de acest pasaj niciodată.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Doar dacă ai directori de companii iresponsabili, doar în astfel de siutații poţi tu ca director companie să nu informezi ministrul de un pericol iminent."
Lucian Bode, este actualul ministru. Preluase mandatul de 4 luni când a făcut această declarație. Nu ştia foarte clar despre ce pod e vorba. Un consilier îi sufla ca pasajul urmează să treacă de la CFR la Primărie.
Ministrul dă asigurări că până-n martie va lua măsuri. Doar că podul n-a ajuns la primărie şi nici n-a fost reparat. CFR spune că îl are şi acum în administrare, însă nu are voie legal să investească în poduri pentru maşini, ci doar în cele pentru trenuri.
Primăria Sectorului 1, pe raza căreia se afla podul, ar vrea să-l repare, dar nici ea n-are cum.
Cosmin Fodoroiu, director investiţii primăria Sectorului 1: Noi nu putem să-l reparăm pentru că nu e în proprietatea Sectroului 1.
Reporter: Aveţi bani să-l reparaţi ?
Cosmin Fodoroiu: Din punct de vedere financiar se găsesc resurse.
Ca să rezolve problema ministerul transporturilor a propus, în februarie, o hotărâre prin care trece podul de la CFR la Primăria Capitalei. Doar că, în mai, documentul a fost întors din drum de Ministerul Justiţiei, care a transmis CFR-ului că mai e nevoie de nişte documente de la primărie şi de la prefectură. CFR spune că a dat mesajul mai departe, dar până acum n-a primit niciun răspuns de la primărie. Hotărârea a rămas în aer, iar podul în iminent pericol de prăbuşire.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: trenuri, CFR, pod, cale ferata, ministerul transporturilor, giulesti,
Dată publicare:
24-06-2020 19:09