Călătorii care merg cu trenul la București, supuși unui pericol uriaș. Un dezastru este iminent

×
Codul embed a fost copiat

Un pod din București care trece peste o magistrală feroviară pune în pericol mii de oameni, iar CFR și Ministerul Transporturilor știu de un an și jumătate că se poate prăbuși oricând.

Poate cădea peste un tren cu pasageri și poate bloca legătura feroviară cu vestul țării. Pentru că autobuzele sunt prea grele și nu mai au voie să traverseze podul șubrezit, locuitorii din zonă merg cel puțin un kilometru până la cea mai apropiată stație.

Suntem în cartierul Giuleşti pe Calea Ferată 100. Pe acest pod trec zilnic sute de maşini şi pietoni, în timp ce pe sub el gonesc zeci de trenuri cu călători dinspre Bucureşti, spre sudul şi vestul ţării. O expertiza finalizată în ianuarie 2019 arata ca podul se poate prăbuşi în orice moment.

Raportul spune negru pe alb ca podul este un pericol pentru vieţile pietonilor, şoferilor şi ale trenurilor care trec pe sub el, pentru că se poate prăbuşi în orice moment.

Citește și
sine de tren
Ce program vor avea Trenurile Soarelui 2020. Trasee prelungite de astăzi
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Se vede cum unul dintre capete a luat-o deja la vale. A fost peticit cu un strat subţire de asfalt care crapă din cauza presiunii. De sub pod s-au desprins bucăţi de beton. Potrivit raportului, elementele de rezistenţă sunt în "stare avansată de degradare". Armătura a ruginit şi se desprinde din stâlpii de susţinere crăpaţi şi fisuraţi.

Dacă cedează, acest pod mic, de doar 30 de metri, va avea un impact economic devastator, deoarece va reteza legătura feroviară dintre Bucureşti şi vestul ţării. pe aici trece magistrala Bucureşti - Timişoara, pe alocuri este şi coridor european, aşadar o importanţă strategică.

Singura măsură luată a fost o restricţie de tonaj - să nu cadă din cauza vibraţiilor. Regula este încălcată de maşinile de gunoi, dar respectată de autobuze, care nu mai trec pod - aşa că jumătate de cartier a rămas fără transport în comun. Oamenii merg pe jos până la următoarea staţie.

Femeie: "Este un kilometru şi mergem pe jos, copii la fel, iarna e greu că e zăpada. Sunt operată şi merg cu greutate că vreau să cumpăr ceva ca d-aici n-ai de unde să iei."

În feburarie, subiectul a fost prezentat „România, Te iubesc!”, ediție în care reporterul Paul Angelescu i-a întrebat pe fostul şi actualul ministru al Transporturilor de ce nu iau măsuri. Pericolul era cunoscut de oficialii CFR de mai bine de 1 an.

Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor: Eu în momentul ăsta am aflat de acest lucru.
Reorter: Cine trebuia să vă informeze?
Răzvan Cuc: Directorul de la CFR Infrastructură nu m-a informat de acest pasaj niciodată.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Doar dacă ai directori de companii iresponsabili, doar în astfel de siutații poţi tu ca director companie să nu informezi ministrul de un pericol iminent."

Lucian Bode, este actualul ministru. Preluase mandatul de 4 luni când a făcut această declarație. Nu ştia foarte clar despre ce pod e vorba. Un consilier îi sufla ca pasajul urmează să treacă de la CFR la Primărie.

Ministrul dă asigurări că până-n martie va lua măsuri. Doar că podul n-a ajuns la primărie şi nici n-a fost reparat. CFR spune că îl are şi acum în administrare, însă nu are voie legal să investească în poduri pentru maşini, ci doar în cele pentru trenuri.

Primăria Sectorului 1, pe raza căreia se afla podul, ar vrea să-l repare, dar nici ea n-are cum.

Cosmin Fodoroiu, director investiţii primăria Sectorului 1: Noi nu putem să-l reparăm pentru că nu e în proprietatea Sectroului 1.
Reporter: Aveţi bani să-l reparaţi ?
Cosmin Fodoroiu: Din punct de vedere financiar se găsesc resurse.

Ca să rezolve problema ministerul transporturilor a propus, în februarie, o hotărâre prin care trece podul de la CFR la Primăria Capitalei. Doar că, în mai, documentul a fost întors din drum de Ministerul Justiţiei, care a transmis CFR-ului că mai e nevoie de nişte documente de la primărie şi de la prefectură. CFR spune că a dat mesajul mai departe, dar până acum n-a primit niciun răspuns de la primărie. Hotărârea a rămas în aer, iar podul în iminent pericol de prăbuşire.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Fostul ministru Sebastian Vlădescu, trimis în judecată pentru corupție. Mita uriașă pe care ar fi primit-o
Fostul ministru Sebastian Vlădescu, trimis în judecată pentru corupție. Mita uriașă pe care ar fi primit-o

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a dispus, luni, începerea judecării pe fond în dosarul în care fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu este acuzat de luare de mită şi trafic de influenţă privind reabilitarea unor tronsoane de cale ferată.

Ce program vor avea Trenurile Soarelui 2020. Trasee prelungite de astăzi
Ce program vor avea Trenurile Soarelui 2020. Trasee prelungite de astăzi

CFR Călători începe vineri programul estival de transport ”Trenurile Soarelui 2020”, care va continua până la 6 septembrie. Unele garnituri de tren îşi prelungesc traseul şi vor fi introduse trenuri noi.

De când vor circula trenurile spre mare și ce reguli trebuie să respecte călătorii
De când vor circula trenurile spre mare și ce reguli trebuie să respecte călătorii

CFR Călători a anunțat astăzi introducerea mult așteptatelor trenuri spre mare. Trenurile Soarelui pleacă din gări de pe 12 iunie din toată țara, inclusiv din București, cu destinație finală: Mangalia.

Un tânăr din Galați a dat foc unui birou în gara CFR și a încercat să violeze o femeie
Un tânăr din Galați a dat foc unui birou în gara CFR și a încercat să violeze o femeie

O femeie de 50 de ani, care lucrează ca împiegat de mișcare într-o gară din județul Galați, a trăit noaptea trecută un adevărat coșmar.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.