Branduri de top pleacă din România. Și-au închis magazinele și vând doar online
Companii internaționale de renume au renunțat la magazinele fizice din România. Este și cazul unui cunoscut brand de origine britanică intrat în faliment la scurt timp după încetarea stării de urgență.
În pericol sunt în general mărcile de lux ale căror produse nu mai au căutare, ca înainte de pandemie, susține Organizația Patronală a Retailerilor din România. Sunt însă și companii care au înregistrat vânzări mai mari în această perioada.
În luna martie a anului trecut se deschidea primul magazin din România al celui mai mare retailer internațional de origine britanică. Însă, după ieşirea din starea de urgenţă, compania a anunțat falimentul și a plecat din România. Nu este singurul retailer internațional care s-a retras din țara noastră.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Un alt magazin de lenjerie intimă de lux a fost închis de curând. Este vorba tot despre un retailer internațional. Compania care deține franciza a decis să retragă brand-ul de pe piața din România din cauza vânzărilor foarte mici înregistrate în prima jumătate a acestui an.
Organizația Patronală a Retailerilor din România susține că în următoarea perioadă vor fi închise mai multe magazine ale brand-urilor internaționale. În special cele din gama de lux.
Moda nu mai are căutare, pentru că ieșirile în public sunt limitate
Cosmin Savu Cristescu, Organizația patronală a retailerilor din România: „Ne apropiem de un colaps în lanț al industriei dacă nu se întâmplă ceva și dacă nu se întâmplă ceva repede. Vânzările au scăzut încă din februarie, s-au apropiat de zero în preajma declarării stării de urgență. În perioada suspendării au fost zero venituri și sunt în continuare probleme foarte importante, de trafic, de vânzări, de marjă comercială, și asta atrage forță de muncă disponibilizată, taxe și impozite necolectate, taxă pe valoare adăugată”.
Mirela Bucovicean, consultant în business și modă: „Este un segment care pică primul în situații de criză. Nu toată industria și nu tot retail-ul a fost afectat. Dacă ne uităm la echipamente sportive, pe care le luăm pentru a face sport acasă, sau la zona de tigăi, oale, mașini de spălat, televizoare...acolo există, totuși, niște creșteri. Dar acestea sunt doar rezultate ale obiceiurilor de consum din perioada pandemiei. Mai ales pe segmentul de lux, care ține foarte mult și de zona aspirațională. Nu are rost să te duci să-ți cumperi o geantă de 2000- 3000 de euro dacă oricum nu te vede nimeni cu ea”.
Unii dintre cei mai mari retaileri de modă și încălțăminte au anunțat că vor închide în următoarea perioadă mii de magazine fizice la nivel global, concentrându-se mai mult pe vânzările online.
Potrivit unui studiu realizat de Consiliul Național pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, principalele efecte ale pandemiei se văd în scăderea vânzărilor, suspendarea temporară a activității sau restrângerea acesteia, dar și închiderea totală a afacerilor. Îngrijorător este faptul că efectele negative se vor transmite treptat și către alte domenii de activitate pentru că toate industriile sunt interconectate.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: coronavirus, magazin, lux, vanzari, brand,
Dată publicare:
27-08-2020 19:46