Branduri de top pleacă din România. Și-au închis magazinele și vând doar online

×
Codul embed a fost copiat

Companii internaționale de renume au renunțat la magazinele fizice din România. Este și cazul unui cunoscut brand de origine britanică intrat în faliment la scurt timp după încetarea stării de urgență.

În pericol sunt în general mărcile de lux ale căror produse nu mai au căutare, ca înainte de pandemie, susține Organizația Patronală a Retailerilor din România. Sunt însă și companii care au înregistrat vânzări mai mari în această perioada.

În luna martie a anului trecut se deschidea primul magazin din România al celui mai mare retailer internațional de origine britanică. Însă, după ieşirea din starea de urgenţă, compania a anunțat falimentul și a plecat din România. Nu este singurul retailer internațional care s-a retras din țara noastră.

Un alt magazin de lenjerie intimă de lux a fost închis de curând. Este vorba tot despre un retailer internațional. Compania care deține franciza a decis să retragă brand-ul de pe piața din România din cauza vânzărilor foarte mici înregistrate în prima jumătate a acestui an.

Organizația Patronală a Retailerilor din România susține că în următoarea perioadă vor fi închise mai multe magazine ale brand-urilor internaționale. În special cele din gama de lux.

Citește și
Aplicația care detectează dacă porți corect masca sanitară, dezvoltată de un start-up românesc
Aplicația care detectează dacă porți corect masca sanitară, dezvoltată de un start-up românesc

Moda nu mai are căutare, pentru că ieșirile în public sunt limitate

Cosmin Savu Cristescu, Organizația patronală a retailerilor din România: „Ne apropiem de un colaps în lanț al industriei dacă nu se întâmplă ceva și dacă nu se întâmplă ceva repede. Vânzările au scăzut încă din februarie, s-au apropiat de zero în preajma declarării stării de urgență. În perioada suspendării au fost zero venituri și sunt în continuare probleme foarte importante, de trafic, de vânzări, de marjă comercială, și asta atrage forță de muncă disponibilizată, taxe și impozite necolectate, taxă pe valoare adăugată”.

Mirela Bucovicean, consultant în business și modă: „Este un segment care pică primul în situații de criză. Nu toată industria și nu tot retail-ul a fost afectat. Dacă ne uităm la echipamente sportive, pe care le luăm pentru a face sport acasă, sau la zona de tigăi, oale, mașini de spălat, televizoare...acolo există, totuși, niște creșteri. Dar acestea sunt doar rezultate ale obiceiurilor de consum din perioada pandemiei. Mai ales pe segmentul de lux, care ține foarte mult și de zona aspirațională. Nu are rost să te duci să-ți cumperi o geantă de 2000- 3000 de euro dacă oricum nu te vede nimeni cu ea”.

Unii dintre cei mai mari retaileri de modă și încălțăminte au anunțat că vor închide în următoarea perioadă mii de magazine fizice la nivel global, concentrându-se mai mult pe vânzările online.

Potrivit unui studiu realizat de Consiliul Național pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, principalele efecte ale pandemiei se văd în scăderea vânzărilor, suspendarea temporară a activității sau restrângerea acesteia, dar și închiderea totală a afacerilor. Îngrijorător este faptul că efectele negative se vor transmite treptat și către alte domenii de activitate pentru că toate industriile sunt interconectate.

Citește și...
Situație fără precedent. Milioane de tone de motorină şi kerosen plutesc pe mările lumii
Situație fără precedent. Milioane de tone de motorină şi kerosen plutesc pe mările lumii

Situație fără precedent. Milioane de tone de motorină şi kerosen plutesc pe mările lumii

Aplicația care detectează dacă porți corect masca sanitară, dezvoltată de un start-up românesc
Aplicația care detectează dacă porți corect masca sanitară, dezvoltată de un start-up românesc

Purtarea măștii, o măsură simplă care ne poate salva viața, înseamnă și noi provocări. O aplicație dezvoltată de un start-up românesc detectează dacă o persoană poartă corect masca de protecție în magazine, clădiri de birouri și spații aglomerate.

Tot mai mulți români apelează la magazinele din apropierea casei: „Afacerile au crescut surprinzător”
Tot mai mulți români apelează la magazinele din apropierea casei: „Afacerile au crescut surprinzător”

Românii au redescoperit, după izolare, magazinele din apropierea casei, la care renunțaseră în ultimii ani în favoarea supermarketurilor.

Recomandări
O nouă conductă de gaze ne deschide ușa către noi surse de aprovizionare. „Este începutul unei noi ere în sud-estul Europei”
O nouă conductă de gaze ne deschide ușa către noi surse de aprovizionare. „Este începutul unei noi ere în sud-estul Europei”

O nouă conductă de gaze inaugurată sâmbătă în Bulgaria după un deceniu de amânări ne deschide ușa către noi surse de aprovizionare.

2022, cel mai secetos an din istorie. Cât de pregătită este România pentru fenomenele extreme care ne lovesc
2022, cel mai secetos an din istorie. Cât de pregătită este România pentru fenomenele extreme care ne lovesc

2022 va intra în istorie drept cel mai secetos an trăit de omenire până acum. Ar trebui să plouă mărunt luni la rând pentru că pământul să-și revină și să rodească, așa cum se întâmpla în anii trecuți.

Scurgerile din gazoductul Nord Stream 2 au încetat. „Presiunea apei a închis mai mult sau mai puţin conducta”
Scurgerile din gazoductul Nord Stream 2 au încetat. „Presiunea apei a închis mai mult sau mai puţin conducta”

Scurgerile din gazoductul Nord Stream 2, care leagă Rusia de Germania, în Marea Baltică, au încetat, a declarat, sâmbătă, un purtător de cuvânt pentru AFP, scrie News.ro