Răzvan Cuc, chemat să dea declaraţii joi. Acuzaţiile fostului şef CFR
Ziua și ancheta la DNA pentru ministrul demis al Transporturilor! După scandalul TAROM, iată că Răzvan Cuc este vizat din nou de suspiciuni de corupție.
UPDATE 19:10 Potrivit unor surse apropiate de anchetă, după audierea directorului general revocat al CFR, în anchetă se conturează nu doar acuzaţii de abuz în serviciu cu primire de bani sau foloase necuvenite, ci şi de şantaj. Pentru toate acestea va trebui să dea explicaţii însuşi ministrul Transporturilor. Răzvan Cuc a fost citat să dea declaraţii în cursul zilei de joi.
Directorul general al CFR l-a acuzat că l-a demis din funcție imediat după moțiunea de cenzură, pentru că ar fi refuzat să semneze un contract de sute de milioane de euro.
Constantin Axinia a fost citat ca martor într-o anchetă pe care Răzvan Cuc refuză, deocamdată, să o comenteze.
Axinia s-a prezentat marţi la Direcţia Naţională Anticorupţie pentru a fi audiat. Întrebat de ce nu a semnat contractul de modernizare a căii ferate pe ruta Braşov - Sighişoara, aşa cum i-a cerut ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, Axinia a răspuns: "Era riscant pentru companie. Şi pentru mine şi pentru companie".
El a mai spus că este "posibil" ca destituirea sa de la CFR să aibă legătură cu refuzul de a semna acel contract.
Este vorba despre semnarea unui contract cu un consorțiu de firme care se luptă de câțiva ani pentru a pune mâna pe o lucrare extrem de importantă: reabilitatea unui sector de cale ferată, între Brașov și Sighișoara, pe o lungime de aproximativ 86 de kilometri.
Această lucrare a fost estimată la peste 600 de milioane de euro.
Săptămâna trecută, Consiliul de Administraţie al CFR SA a decis schimbarea din funcţie a directorului general Constantin Axinia.
România riscă să piardă o mare parte din finanțarea europeană, pentru că acest proiect este finanțat în proporție de peste 80 % din fonduri europene. Și dacă statul român, respectiv compania de căi ferate, nu va finaliza aceste lucrări în timp util, riscă să piardă banii.
Ministrul interimar al Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, că cea mai mare dezamăgire a sa este directorul de la CFR SA, care nu a făcut restructurarea companiei aşa cum i s-a cerut.
"Unde am cea mai mare dezamăgire vizavi de managementul companiilor este CFR Infrastructură, unde aşteptam de la domnul director să îmi prezinte planul de restructurare, dar pesemne probabil că are alte proiecte mult mai importante decât să restructureze CFR Infrastructură, unde, la fel (ca la CNAIR - n.r.) avem un număr impresionant de directori, directoraşi, şefi, tot aşa monştri sacri care, în momentul când le dai să îţi rezolve o problemă - vorbesc pe un proiect - până nu stai toată ziua cu gura pe el... îşi ia o zi două, cinci, vezi că pleacă pe nu ştiu unde... Asta este cea mai mare dezamăgire a mea, că mi-aş fi dorit ca şi la CFR Infrastructură să facem această restructurare dar, poate, cine ştie, în următoarele zile avem o surpriză şi chiar facem ceva rapid", a susţinut Cuc, potrivit Agerpres.
Scandalul Cuc - Mezei
Răzvan Cuc a fost implicat recent într-un alt scandal, cu fosta șefă a Tarom, care a susține că ministrul i-ar fi cerut să țină la sol aeronave Tarom în ziua moțiunii de cenzură pentru ca parlamentarii din acestea să nu poată vota.
Mădălina Mezei, fost director general al TAROM, a afirmat, luni, că ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, "a trecut o linie" atunci când a considerat "că-şi poate bate joc de cariera şi profesia unui om".
"Eu cred în familie, în carieră şi TAROM. TAROM este a doua mea familie. Domnul Cuc a trecut o linie când a considerat că-şi poate bate joc de cariera şi profesia unui om. Planul meu profesional este de a livra o strategie pentru TAROM pe termen lung, iar eu l-am crezut pe domnul Cuc, considerând că putem construi împreună aşa ceva", a declarat Mezei la ieşirea din DNA.
Mădălina Mezei s-a prezentat luni la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, unde a fost audiată, în calitate de martor, într-un dosar deschis de procurorii anticorupţie, după ce l-a acuzat public pe Răzvan Cuc că, în ziua moţiunii de cenzură, acesta i-ar fi cerut să reţină aeronave la sol.