Avionul vechi de 23 de ani care s-a prabusit in Rusia a fost folosit de Blue Air in Romania
Avionul care s-a prabusit aseara in Federatia Rusa a facut curse si in tara noastra. Trei ani a fost folosit de Blue Air, insa nu a avut probleme.
Aeronava s-a prabusit duminica seara, chiar inainte de aterizare pe aeroportul din orasul Kazan si a luat foc.
Cele 50 de persoane aflate la bord au murit. Era vant puternic si cer innorat in momentul producerii catastrofei, dar exista indicii despre starea tehnica proasta a aeronavei, care zbura de aproximativ 23 de ani.
Anchetatorii iau in calcul, si o eroare de pilotaj.
Camerele de supraveghere de pe aeroportul din Kazan, capitala Republicii Ruse Tatarstan, au surprins momentul in care aeronava Boeing 737 se indreapta pe verticala spre pamant.
Avionul se izbeste de pista, in apropierea turnului de control.
Urmeaza o explozie si este inghitit de flacari. Toti cei aflati la bord - 44 de pasageri si 6 membri ai echipajului - au murit.
Printre victime se afla si unul dintre fii presedintelui Tatarstanului, precum si seful filialei locale a serviciilor de securitate ruse. Pe lista pasagerilor figureaza, de asemenea, doua fete de 11 si 15 ani si o englezoaica de 53 de ani.
Potrivit presei ruse, avionul ar fi avut cel putin doua tentative de aterizare. Un barbat da vina pe o defectiune tehnica.
"Am zburat cu acelasi avion catre Moscova, cu patru ore inainte si era clar ca avionul e intr-o stare jalnica. A fost socant. Eram siguri ca o sa murim! "Botul" avionului se ridica si cobora intruna, iar aripile tremurau, desi vremea era buna", a spus barbatul.
Avionul fusese luat in leasing, in 2008, de compania aeriana Tatarstan, dar se afla in exploatare din 1990.
De atunci si pana sa ajunga in Rusia a trecut pe la sase companii aeriene, printre care si Blue Air.
Purtatorul de cuvant al acestei companii cu sediul in Romania a declarat pentru Stirile PRO TV ca avionul a fost folosit de Blue Air in regim de leasing operational, intre 2005 si 2008.
Mii de romani au zburat cu acest aparat care nu a avut nici un fel de probleme in aceasta perioada.
Totusi, in 2012, acelasi avion, cu 78 de oameni la bord, a efectuat o aterizare de urgenta tot pe aeroportul din Kazan, la 20 de minute dupa decolare.
Printre cauzele incidentului de atunci a fost pomenita si depresurizarea cabinei.
Aeronava a avut un accident si mai grav, din fericire fara victime, in decembrie 2001, in Brazilia, cand i-a fost distrus trenul de aterizare.