Autostrada Orastie-Sibiu l-a dus la DNA pe fostul sef de la Drumuri. Cum ar fi incercat sa ascunda problemele de constructie

×
Codul embed a fost copiat

Fostul director general al CNADNR, Narcis Neaga, a fost pus miercuri seara sub control judiciar pentru o perioada de 60 de zile.

El poate fi eliberat pe cautine, contra sumei de 300 de mii de lei. Procurorii anticoruptie l-au audiat miercuri mai bine de 6 ore si l-au anuntat ca este acuzat de abuz in serviciu, in dosarul autostrazii Sibiu - Orastie. Potrivit anchetatorilor, fostul director CNADNR, a procedat la suspendarea abuziva a unui contract de servicii privind supervizare lucrarilor si a platilor aferente acestuia, cu incalcarea dispozitiilor legale. Narcis Neaga are la dispozitie 10 zile ca sa depuna banii.

Citeste si: Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii

Procurorii DNA afirma ca, in mai 2014, Neaga, pe atunsi sef al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania,a” procedat la suspendarea abuziva a unui contract de servicii privind „Supervizare Autostrada Orastie – Sibiu” si a platilor aferente acestuia, cu incalcarea dispozitiilor contractuale, a conditiilor FIDIC (Federatia Internationala a Inginerilor Consultanti) si a dispozitiilor legale.”

Citește și
CNADNR, lucrari
A supravegheat lucrarile de pe Orastie-Sibiu si anunta un dezastru si mai mare. "S-a facut in viteza ca veneau alegerile"
„Decizia a fost deja luată”. Care e planul lui Putin de a ataca NATO, potrivit oficialilor militari și experți europeni din domeniul apărării

Apoi, spun procurorii, Neaga a insarcinat cu supervizarea lucrarilor Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov, a reziliat ilegal contractul de supervizare si a refuzat sa plateasca factura emisa de asocierea de firme care asigurase initial serviciile de supervizare, desi era vorba de bani din fonduri europene.

Ulterior, Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei a admis in parte cererea formulata de aceste firme si a obligat CNADNR SA la plata sumei de 3.139.109,20 lei plus TVA, plus penalitati de intarziere. Ceea ce a insemnat ca de la bugetul de stat – si nu din fonduri europene – a trebuit sa se plateasca in total 3.159.022,65.

Mai mult, afirma anchetatorii, prin rezilierea contractului de supervizare, firma care facuse lucrarile „a beneficiat de inchiderea neconformitatilor si avizarea la plata a situatiilor de lucrari, in conditiile in care supervizorul suspendat constatase deficiente de executie si utilizarea de materiale necorespunzatoare”.

Citeste si: Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro. "Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat"

Potrivit rapoartelor intocmite de consultant, inca din 2013 se stia de problemele de constructie ale autostrazii Orastie-Sibiu, care au dus la demolarea unei parti din sosea. Intr-unul din rapoarte scria chiar ca materialul de umplutura folosit la constructia terasamentului nu este conform. „90 la suta este vina CNADNR-ului. 99 poate. A acceptat cu buna stiinta, mai mult, a si platit lucrarile”, a declarat consultantul pentru Stirile ProTV. Mai precis, pe parcursul derularii lucrarilor au fost emise 275 de Rapoarte de Neconformitate referitoare la lucrarile executate in cadrul contractului.
 

Articol recomandat de sport.ro
Caz de Dosarele X. Superba italiancă a dispărut și nimeni nu mai știe de ea
Caz de Dosarele X. Superba italiancă a dispărut și nimeni nu mai știe de ea
Citește și...
CNADNR, CFR si Metrorex vor intra imediat intr-un proces de restructurare. Cand incep lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu
CNADNR, CFR si Metrorex vor intra imediat intr-un proces de restructurare. Cand incep lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu

Lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu ar putea incepe la 1 ianuarie 2017, iar licitatiile vor putea incepe in vara anului viitor, a declarat miercuri Dan Costescu, ministrul Transporturilor, in cadrul dezbaterii publice a proiectului de buget.

A supravegheat lucrarile de pe Orastie-Sibiu si anunta un dezastru si mai mare.
A supravegheat lucrarile de pe Orastie-Sibiu si anunta un dezastru si mai mare. "S-a facut in viteza ca veneau alegerile"

Unul dintre consultantii Companiei de Drumuri, care a supravegheat lucrarile autostrazii Orastie-Sibiu, sustine ca fisurile existente pe 200 de metri se vor extinde pe 4 kilometri.

Autostrada
Autostrada "impadurita" si tronsoanele despartite de un rau. Dezastrul de pe autostrazile tarii, dezvaluit de o drona

Continua seria greselilor costisitoare in constructia autostrazilor din Romania. Doua tronsoane ale autostrazii Transilvania nu se vor putea uni din cauza lipsei unui pod peste raul Somesul mic.

Recomandări
EU YES LA VOT. Cum a ajuns un spital din Buzău, propus spre desființare, etalon în tratamentul pacienţilor cu boli cronice
EU YES LA VOT. Cum a ajuns un spital din Buzău, propus spre desființare, etalon în tratamentul pacienţilor cu boli cronice

În România există un deficit uriaș privind serviciile de recuperare. Astfel de unități sunt închise din cauza incompetenței autorităților, iar în unele județe nu există.

A început, oficial, campania electorală. Politicienii au voie să se promoveze doar prin afișe și pliante
A început, oficial, campania electorală. Politicienii au voie să se promoveze doar prin afișe și pliante

De vineri, timp de 30 de zile politicienii sunt în campanie electorală. Autoritatea care supraveghează desfășurarea alegerilor le-a interzis să mai organizeze spectacole, bâlciuri, focuri de artificii ori să le ofere alegătorilor orice fel de cadouri.

Avioanele de luptă F16 ale României vor fi înarmate cu cele mai avansate tipuri de rachete. Au fost cumpărate de la americani
Avioanele de luptă F16 ale României vor fi înarmate cu cele mai avansate tipuri de rachete. Au fost cumpărate de la americani

Avioanele de luptă F16 ale României vor fi înarmate cu cele mai avansate tipuri de rachete cumparate de la americani.