Autostrada Orastie-Sibiu l-a dus la DNA pe fostul sef de la Drumuri. Cum ar fi incercat sa ascunda problemele de constructie

Ultimul update: Duminica 27 Decembrie 2015 08:40
Data publicarii: Joi 24 Decembrie 2015 07:53
Categorie: Actualitate

Fostul director general al CNADNR, Narcis Neaga, a fost pus miercuri seara sub control judiciar pentru o perioada de 60 de zile.

El poate fi eliberat pe cautine, contra sumei de 300 de mii de lei. Procurorii anticoruptie l-au audiat miercuri mai bine de 6 ore si l-au anuntat ca este acuzat de abuz in serviciu, in dosarul autostrazii Sibiu - Orastie. Potrivit anchetatorilor, fostul director CNADNR, a procedat la suspendarea abuziva a unui contract de servicii privind supervizare lucrarilor si a platilor aferente acestuia, cu incalcarea dispozitiilor legale. Narcis Neaga are la dispozitie 10 zile ca sa depuna banii.

Citeste si: Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii

Procurorii DNA afirma ca, in mai 2014, Neaga, pe atunsi sef al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania,a” procedat la suspendarea abuziva a unui contract de servicii privind „Supervizare Autostrada Orastie – Sibiu” si a platilor aferente acestuia, cu incalcarea dispozitiilor contractuale, a conditiilor FIDIC (Federatia Internationala a Inginerilor Consultanti) si a dispozitiilor legale.”

Apoi, spun procurorii, Neaga a insarcinat cu supervizarea lucrarilor Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov, a reziliat ilegal contractul de supervizare si a refuzat sa plateasca factura emisa de asocierea de firme care asigurase initial serviciile de supervizare, desi era vorba de bani din fonduri europene.

Ulterior, Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei a admis in parte cererea formulata de aceste firme si a obligat CNADNR SA la plata sumei de 3.139.109,20 lei plus TVA, plus penalitati de intarziere. Ceea ce a insemnat ca de la bugetul de stat – si nu din fonduri europene – a trebuit sa se plateasca in total 3.159.022,65.

Mai mult, afirma anchetatorii, prin rezilierea contractului de supervizare, firma care facuse lucrarile „a beneficiat de inchiderea neconformitatilor si avizarea la plata a situatiilor de lucrari, in conditiile in care supervizorul suspendat constatase deficiente de executie si utilizarea de materiale necorespunzatoare”.

Citeste si: Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro. "Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat"

Potrivit rapoartelor intocmite de consultant, inca din 2013 se stia de problemele de constructie ale autostrazii Orastie-Sibiu, care au dus la demolarea unei parti din sosea. Intr-unul din rapoarte scria chiar ca materialul de umplutura folosit la constructia terasamentului nu este conform. „90 la suta este vina CNADNR-ului. 99 poate. A acceptat cu buna stiinta, mai mult, a si platit lucrarile”, a declarat consultantul pentru Stirile ProTV. Mai precis, pe parcursul derularii lucrarilor au fost emise 275 de Rapoarte de Neconformitate referitoare la lucrarile executate in cadrul contractului.
 

CNADNR, CFR si Metrorex vor intra imediat intr-un proces de restructurare. Cand incep lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu
CNADNR, CFR si Metrorex vor intra imediat intr-un proces de restructurare. Cand incep lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu
VIDEO PROTVPLUS.RO
Robert Gavrilescu
Gorjean obligat de ANAF să aleagă între pensia de handicap și banii câștigati la nunți
Arena Națională se închide pentru câteva luni. Firea: „Care e vina mea?”
”Revoluția traficului”: Bucureștiul mai are ”doar” 2 locuri până va deveni cel mai aglomerat oraș din lume
Protest față de defrișări. "În centrul României va apărea un mare deşert"
CE avertizează România că ar putea comite un abuz cu GDPR în cazul RISE Project
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs explozia la fabrica de armament din Cugir
trecere de pietoni
Pietonii nu sunt în siguranță pe ”treceri” când traversează. Accident grav în Constanța
Ce spun psihologii despre atacul de la Brăila. "Astfel de lucruri se pot repeta oricând"
Monumentul drag românilor care va fi aici și peste o sută de ani
Brad uriaş de Crăciun, târât pe străzile din Lugoj. De unde a fost tăiat
Accident urmat de un incendiu, pe un drum din Agigea. Cum se simte șoferul
Legea offshore a fost promulgată de preşedinte. Ce prevede forma finală