A supravegheat lucrarile de pe Orastie-Sibiu si anunta un dezastru si mai mare. "S-a facut in viteza ca veneau alegerile"
Unul dintre consultantii Companiei de Drumuri, care a supravegheat lucrarile autostrazii Orastie-Sibiu, sustine ca fisurile existente pe 200 de metri se vor extinde pe 4 kilometri.
Expertul ii acuza pe cei de la CNADNR ca stiau ca se lucreaza prost, dar cu toate acestea au grabit muncitorii pentru ca autostrada trebuia terminata pana la alegeri. Cei vizati nu au comentat deocamdata acuzatiile.
Potrivit rapoartelor de neconformitate trimise de catre consultant companiei Nationale de Drumuri, de problema de pe Orastie Sibiu se stia inca din 2013. Chiar intr-un raport scrie ca materialul de umplutura folosit la constructia terasamentului nu este conform. Ce s-a intamplat ulterior stim cu totii, astazi avem 200 de metri de autostrada demolati.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
S-au implinit aproape 2 luni de cand autostrada Orastie Sibiu este inchisa. Cel mai probabil, nu va fi redeschisa pana la sfarsitul anului, in conditiile in care aici se lucreaza in ritm de melc. Reporterii PRO TV au discutat cu reprezentantii consultantului CNADNR, Consitrans, firma care a supravegheat santierul pana in 2013.
"- 90 la suta este vina CNADNR-ului. 99 poate. A acceptat cu buna stiinta, mai mult, a si platit lucrarile.
- Cat e lungimea totala pe care o sa fie problemele acestea?
- Cred ca toti 3-4 kilometri."
Adica, fisurile de pe cei 200 de metri se vor extinde. Fostul consultant sustine ca lucrarile au fost facute de mantuiala, iar CNADNR a inchis ochii. Terasamentul urma sa fie umplut cu piatra sparta, dar nu s-a intamplat acest lucru.
"Nu au pus asta, au pus pamant pentru ca veneau alegerile, domnule, si s-a facut cu mare viteza, nu s-a respectat tehnologia. S-a dat in circulatie fara 8 km de santuri din 20. Cand ai facut punerea in trafic ai luat in responsabilitatea ta, sa insusesti ca e buna lucrarea."
Cu toate acestea, CNADNR a platit 94 la suta din totalul de 130 de milioane de euro. La inceputul saptamanii, Compania de Drumuri a anuntat ca a facut plangere penala impotriva constructorului si a sesizat DNA.
Contactati de reporterii PRO TV, reprezentantii CNADNR nu au comentat deocamdata acuzatiile fostului consultant. Nici constructorul nu a comentat pana acum scandalul.