CNADNR, CFR si Metrorex vor intra imediat intr-un proces de restructurare. Cand incep lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu

metrorex

Lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu ar putea incepe la 1 ianuarie 2017, iar licitatiile vor putea incepe in vara anului viitor, a declarat miercuri Dan Costescu, ministrul Transporturilor, in cadrul dezbaterii publice a proiectului de buget.

"Din pacate nu a fost demarata din timp ca sa poata incepe acum executia. In acest moment noi am inceput procedurile pentru studiul de fezabilitate si incercam sa acceleram, sa devansam programul pe care l-am primit, sa-l aducem cat mai aproape de noi. (...) Sunt studii de fezabilitate pe capete. Ele trebuiau sa se incheie la 15 decembrie in acest an. Consultantul extern ne-a recomandat sa extindem aceasta perioada pana la urmatorul termen, pana la 15 iunie, pentru a nu grabi acest lucru pentru ca fusesera sarite din cursul firesc al lucrurilor tocmai forajele geo care se pare ca au fost problema la Orastie - Sibiu. In vara vor putea fi demarate, dupa studiul de fezabilitate, licitatiile pentru proiectare si lucrari, iar asta inseamna ca la 1 ianuarie 2017 vor putea incepe lucrarile", a spus Costescu.

El a precizat ca una dintre probleme este insuficienta pregatire a proiectelor.

"Constatand acum problemele pe care le vedem cu Orastie-Sibiu si cu celelalte lucuri care se demoleaza, am comparat cu ceea ce se intampla in alte tari si am observat ca problema noastra este insuficienta pregatire a proiectelor. Vrem sa ne grabim. Avem o foame de autostrazi, de drumuri, cai ferate, dar in dorinta noastra sarim peste etape care, dupa, ne costa. Oricat de nepopular as fi, eu o sa raman la convingerea ca un lucru bine facut inseamna un lucru bine pregatit. In Germania, un stadiu de pregatire a unei autostrazi si a unui obiectiv de investitii este de 4 ani, in Romania avem chiar un an si jumatate. Urmarile se vad in segmente de genul Orastie - Sibiu sau in alte segmente", a mai afirmat ministrul Transporturilor.

Costescu: CNADNR, CFR si Metrorex vor intra imediat intr-un proces de restructurare

Citește și
Anca Dragu
Bugetul pe 2016. Domeniile care primesc bani in plus si ce spune ministrul Finantelor despre taierile de la Transporturi
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Ministrul Transporturilor Dan Costescu a anuntat miercuri ca vor intra in restructurare companiile CNADNR, CFR si Metrorex, aflate in subordinea ministerului.

"Principalele companii care investesc sub tutela Ministerului Transporturilor vor intra cu data imediata intr-un proces de restructurare. Este vorba de CNADNR, este vorba de CFR si de Metrorex. Acolo au inceput deja niste schimbari. (...) Bineinteles ca aceste schimbari au un unic scop, acela de utilizare eficienta a fondurilor pe care le-am putut asigura de la bugetul de stat sau din fonduri europene", a explicat ministrul intr-o conferinta de presa la Palatul Victoria.

Seful Directiei Strategie, Planificare, Resurse in cadrul Metrorex Marin Aldea a preluat atributiile functiei de director general interimar al societatii, in locul lui Catalin Homor, care il inlocuieste pe Narcis Neaga la conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

"Astazi, 8.12.2015, membrii Adunarii Generale a Actionarilor din cadrul SC Metrorex SA au aprobat preluarea atributiilor functiei de director general pe o perioada interimara de catre domnul Marin Aldea, director al Directiei Strategie, Planificare, Resurse in cadrul SC Metrorex SA", potrivit unui comunicat al Metrorex.

Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi din Romania (CNADNR) a decis inlocuirea lui Narcis Neaga cu Catalin Homor la conducerea companiei, ordinul in acest sens fiind semnat marti de ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Razie a politistilor in trenurile folosite de navetisti. Scuzele celor prinsi fara bilet:
Razie a politistilor in trenurile folosite de navetisti. Scuzele celor prinsi fara bilet: "Nu il am la mine, e acasa"

Politistii de la Transporturi Feroviare din Bucuresti au facut marti dimineata mai multe razii pe rute folosite de obicei de navetisti. Au fost vizati cei care circula fara bilete sau vanzatorii ambulanti care nu au acte pentru marfa.

Bugetul pe 2016. Domeniile care primesc bani in plus si ce spune ministrul Finantelor despre taierile de la Transporturi
Bugetul pe 2016. Domeniile care primesc bani in plus si ce spune ministrul Finantelor despre taierile de la Transporturi

Proiectul de buget pe 2016 publicat de Ministerul Finantelor este mult mai generos cu unele domenii.

Programul saracacios al Guvernului Ciolos pentru Transport si Infrastructura, “amendat” de societatea civila
Programul saracacios al Guvernului Ciolos pentru Transport si Infrastructura, “amendat” de societatea civila

Programul de Guvernare al cabinetului Ciolos propune la capitolul Transporturi si Infrastructura un program de masuri dintr-o singura fraza, si aceea vaga, iar trimiterile la investitii nu ating ceva concret.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.