"Autostrada" de pe Dunare care ar trebui sa ne lege de vestul Europei. Autoritatile vor sa faca pe ape ce n-au putut pe uscat
Cum nu reusim sa construim autostrazi iar trenurile romanesti au o viteza de melc, autoritatile cauta solutii de transport pe Dunare. Intentioneaza sa o faca navigabila tot anul, chiar si in perioadele secetoase.
Ca sa faca fata fluxului de marfa vor fi modernizate si porturile dunarene, asa cum prevede cel mai mare proiect de navigare fluviala din Europa, aprobat de ministerul Transporturilor.
Cel mai important drum fluvial din Europa este navigabil doar 250 de zile pe an. Asa ca transportatorii ies in pierdere, pentru ca in lunile secetoase nu pot incarca navele. Dunarea insa poate fi navigabila tot anul daca se vor construi sisteme de autodragare, niste instalatii care directioneaza curentii pe mijlocul fluviului, astfel incat albia se curata automat, fara interventia utilajelor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru a putea naviga, barjele au nevoie de o adancime de cel putin doi metri si jumatate. Proiectul inclus in masterplanul pentru transporturi costa peste 200 milioane de euro, dar executia lui dureaza 5 ani. Pana atunci ne inunda birocratia.
"Este proiectul cel mai complex la nivel european. Procedura de mediu este una din cele mai greoaie. Ne ia 2-3 ani", a explicat Marcel Bolos, director Ministerul Transporturilor.
Proiectul presupune si modernizarea a 11 porturi. Va fi dublata capacitatea celui din Constanta, iar cele mai mici vor primi o sansa.
"Portul Galati dateaza din perioada interbelica, iar investitiile in infrastructura sunt vechi de 50-60 de ani. In aceasta dana, de exemplu, nimeni nu a mai bagat niciun ban din anii '70", a relatat Marius Grama, corespondent PRO TV.
Daca devine navigabila tot anul, Dunarea ne va lega rapid de vestul Europei, cu cateva restrictii."Daca vor sa se duca in Germania sunt limitate la dimensiunea ecluzelor" a spus Victor Olea, director Directia Navala.
Totul este ca noua infrastructura sa nu fie subreda, ca scaunul sefului directiei navale de la Ministerul transporturilor, care a cedat in plina dezbatere.
Renovarea porturilor costa o jumatate de miliard de euro si ar trebui terminata pana in 2030.