"Autostrada" de pe Dunare care ar trebui sa ne lege de vestul Europei. Autoritatile vor sa faca pe ape ce n-au putut pe uscat

×
Codul embed a fost copiat

Cum nu reusim sa construim autostrazi iar trenurile romanesti au o viteza de melc, autoritatile cauta solutii de transport pe Dunare. Intentioneaza sa o faca navigabila tot anul, chiar si in perioadele secetoase.

Ca sa faca fata fluxului de marfa vor fi modernizate si porturile dunarene, asa cum prevede cel mai mare proiect de navigare fluviala din Europa, aprobat de ministerul Transporturilor.

Cel mai important drum fluvial din Europa este navigabil doar 250 de zile pe an. Asa ca transportatorii ies in pierdere, pentru ca in lunile secetoase nu pot incarca navele. Dunarea insa poate fi navigabila tot anul daca se vor construi sisteme de autodragare, niste instalatii care directioneaza curentii pe mijlocul fluviului, astfel incat albia se curata automat, fara interventia utilajelor.

Pentru a putea naviga, barjele au nevoie de o adancime de cel putin doi metri si jumatate. Proiectul inclus in masterplanul pentru transporturi costa peste 200 milioane de euro, dar executia lui dureaza 5 ani. Pana atunci ne inunda birocratia.

Citește și
Transfagarasan
Adio, Transfagarasan. Drumul se inchide din nou, pana in 2015, pentru ca a expirat autorizatia de constructie
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

"Este proiectul cel mai complex la nivel european. Procedura de mediu este una din cele mai greoaie. Ne ia 2-3 ani", a explicat Marcel Bolos, director Ministerul Transporturilor.

Proiectul presupune si modernizarea a 11 porturi. Va fi dublata capacitatea celui din Constanta, iar cele mai mici vor primi o sansa.

"Portul Galati dateaza din perioada interbelica, iar investitiile in infrastructura sunt vechi de 50-60 de ani. In aceasta dana, de exemplu, nimeni nu a mai bagat niciun ban din anii '70", a relatat Marius Grama, corespondent PRO TV.

Daca devine navigabila tot anul, Dunarea ne va lega rapid de vestul Europei, cu cateva restrictii."Daca vor sa se duca in Germania sunt limitate la dimensiunea ecluzelor" a spus Victor Olea, director Directia Navala.

Totul este ca noua infrastructura sa nu fie subreda, ca scaunul sefului directiei navale de la Ministerul transporturilor, care a cedat in plina dezbatere.

Renovarea porturilor costa o jumatate de miliard de euro si ar trebui terminata pana in 2030.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Autostrada visata de Dacia si UE devine drum expres. Ponta confirma ca promisiunea ar putea deveni realitate abia prin 2020
Autostrada visata de Dacia si UE devine drum expres. Ponta confirma ca promisiunea ar putea deveni realitate abia prin 2020

Dupa ce Ministerul Transporturilor a facut public Masterplanul, conform caruia Pitestiul nu va mai fi legat de Sibiu de mult-asteptata autostrada, ci doar de un drum expres, sambata, premierul Victor Ponta a confirmat acest proiect.

Adio, Transfagarasan. Drumul se inchide din nou, pana in 2015, pentru ca a expirat autorizatia de constructie
Adio, Transfagarasan. Drumul se inchide din nou, pana in 2015, pentru ca a expirat autorizatia de constructie

Dupa autostrazi ce au prins contur pana acum DOAR pe hartie, raman deocamdata la stadiul de... plan si lucrarile de amploare pentru refacerea Transfagarasanului.

Drumuri expres in loc de autostrazi. Cum arata soselele low-cost ce vor fi construite de Ministerul Transporturilor
Drumuri expres in loc de autostrazi. Cum arata soselele low-cost ce vor fi construite de Ministerul Transporturilor

Schimbare radicala in filozofia de constructie a drumurilor de viteza. Ministerul Transporturilor renunta la o buna parte din autostrazile pe care urma sa le construiasca si le inlocuieste cu drumuri expres.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.