Adio, Transfagarasan. Drumul se inchide din nou, pana in 2015, pentru ca a expirat autorizatia de constructie
Dupa autostrazi ce au prins contur pana acum DOAR pe hartie, raman deocamdata la stadiul de... plan si lucrarile de amploare pentru refacerea Transfagarasanului.
Motivul e lipsa autorizatiei de constructie, sustin oficiali ai CNADNR. Lucrarile ar fi trebuit sa inceapa din iunie si sa dureze 2 ani, dar au fost amanate pentru 2015.
Directorul regional Brasov al CNADNR a explicat ca a existat o autorizatie de constructie, insa nu si banii necesari. Iar cand autoritatile au facut rost de fonduri, a expirat autorizatia.
Asadar, daca vreti sa mergeti pe Transfagarasan, ar trebui sa va grabiti, pentru ca, de la 1 noiembrie 2014 pana la 1 iulie 2015, drumul va fi, ca in fiecare an, inchis.
Oficiali ai CNADNR au fost intrebati, joi, intr-o conferinta de presa la Sibiu, de ce nu au mai fost incepute lucrarile de constructie pe Transfagarasan, anuntate de fostul ministru al Transporturilor Dan Sova in luna mai si care aveau menirea de a tine acest drum deschis mai multe luni pe an. "Nu au inceput lucrarile si, din pacate, timpul favorabil pentru lucrarile pe Transfagarasan s-a terminat. A fost o problema de autorizatie de construire, nu am reusit sa prelungim autorizatia. Avem promisiuni ca saptamana viitoare sa scoatem autorizatia de construire, dar din pacate pentru Transfagarasan este prea tarziu", a declarat Adriana Nicula, director regional Brasov al CNADNR.
Ea a explicat ca a existat o autorizatie de constructie, dar nu au existat banii necesari si, pana cand a fost alocata suma pentru lucrari, a expirat autorizatia de constructie. "Din pacate, timpul nu mai este in favoarea Transfagarasanului, dar asta nu inseamna ca nu putem incepe la anul in forta si din timp. Sa nu incepem in august, ci in iunie, iulie, cand se vor putea face lucrari", a declarat Adriana Nicula.
Potrivit acesteia, pe durata lucrarilor, circulatia pe Transfagarasan nu se va inchide, ci vor exista restrictii. In luna mai, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Dan Sova, si oficiali ai CNADNR anuntau ca pe Transfagarasan vor incepe lucrari de amploare, astfel incat acest drum sa fie inchis "maximum trei luni pe an", valoarea totala a lucrarilor programate pe versantul nordic fiind de 67 de milioane de lei.
"Avem pe DN 7C - Transfagarasan - o serie de reparatii la partea carosabila, badijonarile pe suprafetele poroase, decolmatari si desfundari de santuri si rigole. Fireste ca Transfagarasanul solicita lucrari mai ample. E vorba despre o serie de lucrari de protectie care ar putea ajuta ca Transfagarasanul sa nu mai stea deschis doar patru luni pe an si sa fie deschis mult mai mult timp", declara Sova.
Directorul regional Brasov al CNADNR, Adriana Nicula, spunea ca era incheiat deja un contract cu o firma din Portugalia care urma sa realizeze lucrari ample pe versantul nordic al Muntilor Fagaras, in judetul Sibiu, intre Balea Cascada si Balea Lac.
"Pe DN 7C avem un contract de lucrari incheiat pentru 67 de milioane de lei, cu foarte multe lucrari. Pe Transfagarasan nu se poate lucra decat maxim sase luni pe an, din cauza timpului. Sunt foarte multe lucrari, de la reparatii de poduri, protectie a versantilor impotriva caderilor de pietre, polate pentru avalanse, constructii speciale care fac ca avalansa sa treaca peste drum. Prin aceste lucrari s-ar putea sa se mentina drumul cat mai mult deschis si pe perioada iernii", declara Adriana Nicula.
Potrivit acesteia, lucrarile pe Transfagarasan, in judetul Sibiu, urmau sa inceapa in luna iunie si sa dureze 24 de luni de lucru efectiv.
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, transfagarasan, drumuri, cnadnr,
Dată publicare:
10-10-2014 08:29