Autobuzele și autocarele din România sunt tot mai vechi. Ultimele licențe pentru autobuze au fost date în anul 2013

×
Codul embed a fost copiat

Autobuzele și autocarele din România sunt tot mai vechi, iar operatorii nu dau semne că își vor reînnoi prea curând parcul auto.

Cele mai multe sunt surse serioase de poluare, iar unele reprezintă un pericol pentru călători. Însă legile din România le permit firmelor să le folosească, spre deosebire de alte țări din Europa.

Ultimele licențe pentru autobuze au fost date în anul 2013. De atunci, s-au prelungit automat deși mașinile s-au învechit. Până acum 9 ani, autobuzele primeau puncte importante în funcție de vechime și confort. De exemplu, un autobuz mai nou de un an primea 3 puncte, în timp ce unul mai vechi de 9 ani primea 0 puncte.

Ultimele date de la Institutul Național de Statistică arată că la finalul anului trecut la noi în țară erau înmatriculate peste 54 de mii de autobuze și microbuze. Dintre acestea, peste 16 mii sunt mai vechi de 20 de ani.”

Odată cu vechimea crește și nivelul de poluare, dar și riscul unei defecțiuni tehnice. Aproape 14 mii de autobuze au norma de poluare EURO 3, iar alte 7.000 sunt NON-EURO. Doar 8700 sunt EURO 6.

Citește și
Detalii terifiante. Soția unui preot din Vaslui a făcut autostopul, iar a doua zi Maricela a fost găsită moartă

În 2017, numărul autobuzelor și autocarelor mai noi de 8 ani era de sub 10% din totalul celor care circulă pe drumurile din România.

Gicu Crăiciun, manager firmă de autocare: „În România sunt autocarele vechi pentru că prețul autocarelor este foarte mare și drumurile sunt așa cum sunt. Și prețul pe transport este foarte mic, deci nu se pot achiziționa autocare noi pentru că nu se pot plăti. Dacă în Germania un autocar se plătește singur din ceea ce muncește el, în România să cumperi un autocar nou îți trebuiesc încă 5 care să muncească pentru el”.

Adrian Rășoiu, reprezentant companie de transport: „Vechimea parcului auto este destul de ridicată. Vorbim de autocare, microbuze care au vechime de peste 15 ani. Vârsta optimă, autocarele să aibă o vârstă maximă de 5 ani ideal și o normă minimă EURO 6. În Italia ce am observat prin cadrul de reglementare, autoritățile au impus anumite limite înmodul în care puteau operatorii să-și obțină o autorizație de transport și această normă era normă de poluare EURO 6, care implicit ducea și la o vechime limitată”.

Autoritățile din transporturi susțin că iau în calcul pentru viitor noi măsuri pentru transportul de persoane, care ar impune cumpărarea de autobuze noi.

 

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
Citește și...
„Nu ne dorim vânătoare de trofee”. Cum văd experții legea uciderii urșilor care sunt un pericol
„Nu ne dorim vânătoare de trofee”. Cum văd experții legea uciderii urșilor care sunt un pericol

Avem mulți urși și, în continuare, ne prefacem că gestionăm situația lor. Mai nou, se pot ucide aproape 500 de exemplare anual, iar autoritățile sunt convinse că vor fi eliminate doar sălbăticiunile care amenință viețile oamenilor.

Seceta amenință viitoarele culturi. Pământul este complet uscat, iar fermierii tot așteaptă ploile
Seceta amenință viitoarele culturi. Pământul este complet uscat, iar fermierii tot așteaptă ploile

Seceta din această vară pune în pericol și viitorul an agricol. Pământul este complet uscat, iar fermierii pregătesc, cu greu, terenul pentru următoarele culturi.

Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor
Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Recomandări
Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor
Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția
Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția

Vin vești minunate de la Festivalul de Film de la Veneția! „Anul Nou care n-a fost”, regizat și scris de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film.  

Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile
Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile

Zeci de mii de persoane au ieşit sâmbătă în stradă în Franţa pentru a protesta faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier, stânga acuzându-l pe Emmanuel Macron că „a furat alegerile” prin numirea unui politician de centru-dreapta.