Au început lucrările la podul de la Măcin. Cum va arăta cel mai scump pod din România
Aşteptat de 50 de ani, podul de la Măcin, peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, prinde în sfârşit contur. Va fi cel mai scump pod din România spun experţii, de o jumătate de miliard de euro.
Lucrările au început deja şi urmează să fie turnaţi primii piloni.
La Măcin, pe malul Dunării dintre Brăila şi Galaţi, muncitorii au tăiat pădurea în zona în care va fi construit podul. De la înălţime se vede cum sunt delimitate zonele unde vor fi turnaţi stâlpii de susţinere.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pe hârtie sunt prevăzute şi două viaducte de acces, de 90 de metri fiecare.
În total, podul va avea 23 de kilometri lungime - 17 dintre ei în judeţul Tulcea.
Construcţia suspendată este considerată una complexă de proiectanţi, a 4-a ca mărime din Europa.
Podul care va lega judeţul Tulcea de provinciile istorice Moldova şi Muntenia va costa jumătate de miliard de euro. Va fi cel de-al doilea mare proiect de infrastructură de pe cursul Dunării, după cel de la Porţile de Fier.
Localnic: "E foarte necesar! Pentru dezvoltarea turismului din Dobrogea, constructorii, toţi. Înseamnă economie, înseamnă poluarea mediului mai puţină."
Experţii spun că acesta este cel mai scump pod din istoria României. 75 la sută din bani vin de la Uniunea Europeană.
Contractul cu firma de construcţii a fost semnat în ianuarie 2018. Deşi lucrările sunt în toi, statul român abia acum a depus toate actele.
"Reporter: Aveţi garanţii că veţi avea o finanţare fluentă pe toată durata proiectului?
Pier Luca Cannino, directorul firmei de construcţii: Sunt fonduri europene.
Reporter: Aveţi garanţii pentru asta, guvernamentale, că este o investiţie destul de mare?
Pier Luca Cannino, directorul firmei de construcţii: Nu ...nu sunt garanţii!"
Raul Mag, CNAIR: "În legătură cu cererea de finanţare legată de acest proiect, finanţări din fonduri europene, cererea a fost depusă la Ministerul Transporturilor, la Direcţia Generală Intermediară de Transport, este în analiza împreună cu consultanţii comisiei europene."
Potrivit contractului, podul peste Dunăre ar trebui să fie gata în 2022. Până atunci, cei care vor să ajungă de la Brăila sau Galaţi la Tulcea sunt obligaţi să ia bacul ori să facă un ocol de sute de kilometri.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!