Aplicația CFR care le permite elevilor și studenților să-și cumpere bilete online. De ce încă se înghesuie la ghișee

×
Codul embed a fost copiat

În curând, vom putea cumpăra bilete online pentru călătoriile cu trenul și de pe aplicațiile private de transport integrat. La început va fi un program pilot pentru zonele metropolitane din București și Alba-Iulia care va fi extins ulterior în toată țara.

Până atunci, călătorii au la dispoziție aplicația online dezvoltată de CFR Călători care, după mai multe actualizări, le permite, studenților să-și cumpere abonamente online și să nu mai aștepte la coadă, la ghișeu. Aplicația are însă unele limitări.

Tânără: „Nu am aplicația CFR”.

Reporter: „De ce?”

Tânără: „Nu am fost informată de ea”.

Citește și
ambulanta noroi botosani
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor

Reporter: „Vii și stai la rând să îți iei bilet?”

Tânără: „Da”.

Călătorii încă nu știu de aplicația CFR

Încă necunoscută pentru mulți dintre cei care călătoresc cu trenul, aplicația CFR Călători le permite elevilor și studenților să își cumpere bilete online sau abonamente gratuite în baza legitimației, fără să mai aștepte la ghișeu.

Studenții până în 30 de ani au o reducere de 90%, în timp ce tinerii care provin din familii in care unul sau ambii părinți au decedat sau cei din centrele de plasament călătoresc gratuit.

Cum nu există un sistem informatic care să integreze datele de la universități cu cele operate de companiile feroviare, tinerii care nu au primit încă legitimația sunt nevoiți să aștepte la coadă.

Studenți: „Ne trebuie legitimatia ca să cumpăram online, nu s-a eliberat de la facultate și cred că pe la jumătate lunii octombrie”.

Reporter: „Și atunci trebuie să veniți să faceți un drum până la Gara?”

Studenți: „Da, pentru a cumpăra biletul”.

Platforma de vânzare a biletelor, folosită de doar câteva sute de ori într-un an

În paralel, Autoritatea pentru Reformă Feroviară se străduiește de mulți ani să dezvolte o platformă unică pentru vânzarea biletelor. Deocamdată nu există o aplicație mobilă, ci doar un site care funcționează la adresa bilete.infofer.ro, unde găsiți programul trenurilor pentru toți operatorii feroviari, harta traseului, dar și opririle.

Platforma a fost lansată de aproximativ un an, însă au fost vândute doar câteva sute de bilete. Așa că autoritățile se gândesc acum sa încheie diferite parteneriate cu dezvoltatorii privați de aplicații de transport integrat: adică acele aplicații care vă permit să cumpărați bilete pentru autobuz sau să plăți parcarea.

Ștefan Roșeanu, director al Autorității Feroviare Române: „Cum spun în mod exagerat cateodată, esti familiarizat să lucrezi cu aplicația hipermarketului la care te duci, de regulă, să faci cumpărăturile, poți să găsești și acolo un bilet - cumpărăr bilete CFR , trebuie să îl găsesti. Avem patru firme care sunt interesate și lucrează cu noi în a dezvoltat tot sistemul de aplicații plus regulamentul prin care firmele care vor dori să achiaseze acest sistem”.

În lunile următoare aplicația va funcționa pentru zonele metropolitane din București și Alba Iulia.

Mihai Crăciun: „Digitalizarea cumpărării biletelor este fundamentală pentru a convinge oamenii să aleagă trenul. Această călătorie nu este deplasarea cu trenul este toată experiența, din momentul în care mă hotăresc să folosesc trenul până la destinatie”.

În străinătate, astfel de aplicații funcționează de ani de zile și permit vânzarea de bilete inclusiv pe rute internaționale.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor

Incident într-o comună din județul Botoșani. O ambulanță SMURD, venită să preia o femeie de 96 de ani a rămas blocată în noroi.

Târgul de carte Gaudeamus 2025. Printre vizitatori au fost mulți copii și tineri care vor să citească o carte
Târgul de carte Gaudeamus 2025. Printre vizitatori au fost mulți copii și tineri care vor să citească o carte

Pasionații de lectură s-au întâlnit la târgul Gaudeamus din București, pentru titluri noi și volume de colecție, numai bune de pus sub brad.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.