Fără apă caldă la robinet în Sectoarele 2 și 3 de cel puțin 10 zile. Ce anunță Termoenergetica și care este de fapt situația
Mii de bucureșteni din Sectoarele 2 și 3 au rămas fără apă caldă la robinet în urmă cu aproximativ 10 zile, fără să știe când se vor putea spăla fără să o mai încălzească pe aragaz.
CM Termoenergetica SA a anunțat că CET Sud a intrat în revizie la 21 iulie, iar alimentarea cu apă caldă pentru Sectorul 3 se face exclusiv din CET Progresu. În mesajul postat pe site se anunțat că situația se va remedia în decurs de 48 de ore.
Pe 22 iulie, Termoenergetica a afișat pe site o listă lungă cu avarii. Remedierea unora dintre ele urma să dureze, de asemenea, 48 de ore. Cu toate astea, după ce s-au scurs cele 48 de ore, mii de bucureșteni au constatat că furnizarea apei calde nu s-a reluat încă.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Termoenergetica SA a revenit cu un nou comunicat pe 24 iulie, în care a anunțat că se execută lucrări pentru repararea unui tronson de conductă - Magistrala II Sud, vineri şi sâmbătă, iar, ca urmare, unele puncte termice situate în zona Pantelimon şi în Sectorul 3 pot funcţiona cu parametri deficitari.
„În prezent, se află în curs de finalizare o singură lucrare, care afectează cinci puncte termice dintre cele peste 200 existente în Sectorul 3, urmând să fie finalizată în cursul serii de marţi”, a mai precizat Termoenergetica pe 28 iulie, conform Agerpres.
Mii de bucureșteni nu au însă nici acum apă caldă la robinet, fiind nevoiți să o încălzescă pe aragaz. Problema s-a rezolvat parțial, doar pe unele străzi.
Directorul companiei, David Alexandru Burghiu, a explicat că problemele existente în Sectorul 3 cu privire la funcţionarea apei calde sub parametrii normali au început după dispariţia CET Titan, aparţinând Ministerului Economiei, în anul 2012, fapt ce a făcut ca această zonă să devină deficitară din punct de vedere al termoficării, transmite Agerpres.
În prezent, zonele unde apa caldă se furnizează deficitar sunt punctuale, iar acest lucru este ca urmare a realizării lucrărilor de reparaţii a conductelor de termoficare sau pentru remedierea avariilor apărute în sistem, se mai arată în comunicat.
Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti precizează că va acorda o diminuare cuprinsă între 16 şi 24% la factura lunii curente. Diminuările vor fi calculate în funcţie de perioada şi orele de nefuncţionare pentru toate zonele afectate din sectoarele 2 şi 3 ale Capitalei.
Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, a anunţat, marţi, că a adresat o scrisoare primarului general, Gabriela Firea, pe tema problemelor în furnizarea apei calde.
"Mai mulţi dintre dumneavoastră m-aţi întrebat de ce sunt probleme în Sectorul 3 cu furnizarea apei calde. Fiindcă pare că această situaţie, deosebit de gravă, nu îşi găseşte rezolvarea, de zile bune, i-am adresat doamnei primar general o scrisoare. Ne-am declarat, totodată, deschiderea şi disponibilitatea de a ajuta, dacă domnia sa are nevoie de sprijin pentru a se putea achita de responsabilităţile ce îi revin, respectiv de a asigura apa caldă în oraş", a scris Negoiţă, pe Facebook.
ELCEN: Gabriela Firea răspândeşte din nou informaţii false
ELCEN a transmis, marţi, că primarul general ”răspândeşte din nou informaţii false în încercarea disperată de a devia atenţia de la problema reală a termoficării din Capitală”, după ce Gabriela Firea a afirmat că problemele alimentării cu apă caldă în unele zone din Bucureştiau apărut după ce CET Sud, care aparţine de Ministerul Energiei, a oprit pentru revizie în mai multe zone.
Compania explică faptul că, pe durata verii, se livrează apă caldă prin intermediul a două dintre cele patru centrale, nefiind necesară şi livfrarea agentului termic.
”În perioada sezonului cald, ELCEN funcţionează cu două centrale din cele patru pe care le deţine, întrucât este oprită furnizarea căldurii. Acest lucru se petrece în fiecare an odată cu trecerea de la regimul de iarnă la regimul de vară, în baza unei notificări a C.M. Termoenergetica emise către ELCEN ca urmare a creşterii temperaturilor exterioare. În fiecare an, pe toată perioada verii, operatorul reţelei de termoficare asigură alimentarea cu apă caldă a locuitorilor capitalei fără niciun fel de restricţii din partea ELCEN, întrucât societatea noastră produce apă caldă din două centrale simultan. ELCEN informează populaţia din Bucureşti că poate acoperi, în prezent, fără nicio problemă necesarul de apă caldă furnizată locuitorilor Capitalei din punct de vedere al debitului, presiunii şi temperaturii agentului termic prin intermediul celor două centrale ale sale (în acest moment, CET Progresu şi CET Bucureşti Vest)”, a transmis ELCEN.
Compania precizează, de asemenea, că, pe baza unui program de revizii şi reparaţii anual, stabilit de comun acord cu operatorul reţelei de termoficare încă de la începutul anului, CET Bucureşti Sud intră în fiecare an în revizie programată.
ELCEN a precizat că datoriile Termoenergetica faţă de ELCEN sunt de 450 milioane de lei, ”situaţie ce pune în pericol furnizarea agentului termic în sezonul rece viitor”.
Primarul general, Gabriela Firea, a anunţat marţi că în scurt timp Capitala va beneficia de aproape 300 de milioane de euro fonduri europene pentru sistemul de termoficare.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: bucuresti, apa calda, termoenergetica,
Dată publicare:
30-07-2020 10:09