Statia de metrou Piata Victoriei nu se inchide. Solutiile gasite de ANPC pentru protectia calatorilor la metrou
''Statia de metrou Piata Victoriei aflata pe Magistrala 2 pune in pericol viata calatorilor si activitatea trebuie oprita''. Anuntul comisarilor de la Protectia Consumatorilor a provocat joi consternare.
Ei au plecat de la reclamatia unei femei, care s-a plans ca si-a prins piciorul intre peron si vagon. Cei de la metrou sustin insa ca incidentul cu pricina nu se vede pe camerele de supraveghere, dar si ca distanta dintre tren si peron respecta toate normele tehnice.
Cei de la Protectia Consumatorilor au decis ca statia de metrou Piata Victoriei de pe Magistrala 2 este prea periculoasa.
Paul Anghel, director general ANPC: "Aceste trenuri, in momentul in care trag la peron, lasa un spatiu suficient de mare in asa fel incat sanatatea sau poate chiar viata consumatorilor sa fie pusa in pericol, motiv pentru care am sanctionat compania cu o amenda in valoare de 20.000 de lei si tototdata s-a dat masura opririi temporare a prestarii de serviciu pana la remedierea abaterilor constatate."
Controlul a plecat de la reclamatia unei femei care si-a prin piciorul intre vagon si peron. Metrorex spune insa ca a vizionat inregistrarile camerelor de supraveghere pe care nu apare un astfel de incident.
Cert este ca cei de la Protectia Consumatorilor au si solutii.
Paul Anghel, director general ANPC: "Fie prelungirea peronului cu o treapta sau cu o zona in care consumatorul sa poata sa puna piciorul in siguranta, fie o avertizare aflata la un loc vizibil."
Metrorex: "Nu s-au identificat incidente. Se circula normal"
In privinta controlului intreprins joi de echipa de inspectori ai ANPC, Metrorex precizeaza ca acesta se efectueaza ca urmare a reclamatiei unei calatoare referitor la o situatie petrecuta in data de 12 ianuarie 2016, ora 12,00, si reclamata la ANPC in data de 20 ianuarie 2016, potrivit careia reclamanta si-ar fi prins piciorul intre tren si marginea peronului la statia Piata Victoriei.
"Din primele verificari efectuate de Metrorex, prin vizionarea inregistrarilor de pe camerele indreptate spre peron din statia Piata Victoriei 1 si Piata Victoriei 2, nu s-au identificat incidente de genul semnalat de reclamanta si nici nu s-a primit la Metrorex o reclamatie in acest sens", spune Metrorex.
Referitor la distanta dintre tren si marginea peronului, compania precizeaza ca aceasta variaza de la statie la statie in functie de razele de curbura ale acestora, conform instructiei de norme si toleranta specifica si instructiei de miscare referitoare la gabaritul trenurilor.
"Pentru informarea corecta a calatorilor, Metrorex are elaborate reguli de calatorie cu metroul afisate in toate trenurile si statiile de metrou. Toate datele de mai sus au fost prezentate si explicate inspectorilor ANPC in cadrul intalnirii de astazi, 28 ianuarie 2016 (intre ora 11,45 si 13,35). Totodata, precizam ca in cadrul discutiilor nu au fost identificate masuri pe care ar urma sa le ia Metrorex si in nici un caz asa cum s-a prezentat in mass-media - inchiderea vreunei statii de metrou", subliniaza Metrorex.
Zilnic, fiecare dintre cele doua statii de metrou - Piata Victoriei 1 si 2 - sunt tranzitate de circa 12.000 de calatori, neinregistrandu-se probleme deosebite in cei mai bine de 30 de ani de exploatare, precizeaza reprezentantii companiei.
Aceeasi situatie, rezolvata la Londra cu un avertisment scris pentru calatori
Avertizarea este o practica veche la primul metrou din lume, cel din Londra, unde celebrul mesaj "Mind the gap" le aminteste calatorilor de spatiul dintre tren si peron. Acesta se aude in difuzoare de fiecare data cand trenul opreste in statie.
Acelasi avertisment este afisat in trenurile de metrou, dar este scris si pe peron.
Tot la metroul londonez gasim aceeasi problema la statiile in curba ca cea de la Piata Victoriei. Adica spatiul dintre tren si peron este mai mare fie la capetele vagoanelor, fie la mijlocul lor, in functie de sens.
Acelasi argument il aduce si Metrorex, care adauga insa ca in discutiile cu ANPC nu au fost identificate eventuale masuri.
In plus nu se pune problema inchiderii statiei care functioneaza de 30 de ani fara incidente.