CFR si Radet vor plati pentru mizeria din vagoane si gerul din case. Ce amenzi au primit de la ANPC
CFR si RADET au fost amendate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor cu 50.000 de lei, respectiv 20.000 de lei.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei companiile CFR Calatori si CFR Infrastructura pentru conditii improprii de calatorie, in timp ce Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice (RADET) a fost sanctionata cu 20.000 de lei pentru lipsa furnizarii caldurii sau furnizarea acesteia la parametri necorespunzatori, a anuntat, vineri, institutia.
"Comisari ANPC au desfasurat un control la data de 5 ianuarie in urma sesizarilor primite de la consumatori. Acestia reclamau faptul ca furnizarea agentului termic a fost oprita, fie s-a furnizat sub parametri stabiliti, precum si a faptului ca apa calda a fost furnizata la temperaturi scazute. In timpul controlului, reclamatiile s-au confirmat, situatie recunoscuta si de RADET. ANPC a aplicat o amenda contraventionala de 20.000 lei si a dispus remedierea situatiei", precizeaza comunicatul ANPC remis Agerpres.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De asemenea, comisari ANPC din cadrul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti au sanctionat CFR Calatori si CFR Infrastructura cu suma de 50.000 de lei pentru conditii improprii de calatorie.
Controlul s-a desfasurat in Gara de Nord in data de 5 ianuarie si a vizat CFR Infrastructura si CFR Calatori, dupa ce consumatorii au reclamat serviciile de transport pe calea ferata.
Potrivit sursei citate, principalele nereguli constatate in Gara de Nord au vizat vagoanele in circulatie cu zapada la capetele frontale, vagoane de dormit in care apa s-a scurs din plafon, imediat dupa plecarea trenului, instalatii nefunctionale la toalete, dar si intarzieri de pana la 90 minute, neinformarea consumatorilor cu privire la aceste intarzieri si lipsa explicatiilor in legatura cu aceste intarzieri.
"Din documentele puse la dispozitie au fost inregistrate 359 trenuri, care au avut intarzieri de 2.677 minute. 70% din intarzierile inregistrate au fost cauzate de infrastructura feroviara, iar restul de 30% de problemele tehnice aparute la materialul rulant", se arata in comunicat.
ANPC a dispus remedierea urgenta a deficientelor constatate.