Anchetă penală după accidentul feroviar din Teleorman. Pe cine dă vina șeful CFR Călători
În ancheta penală a accidentului feroviar petrecut, luni, în județul Teleorman, polițiștii îi audiază pe angajații CFR implicați în eveniment. Șeful CFR Călători dă vina pe mecanicul care conducea locomotiva trenului de pasageri.
Poliția Transporturi de la Roșiorii de Vede îi audiază pe mai mulți dintre cei care au fost implocați sau au văzut ce s-a întâmplat, luni dimineață, în momentul în care cele două trenuri s-au ciocnit la intrarea în Gara Roșiorii de Vede. Este vorba despre împiegații de mișcare, de mecanicii de locomotive, dar și de martorii oculari care au văzut ce s-a întâmplat în zonă și care pot să ofere detalii importante.
Deocamdată, dosarul penal a fost deschis in rem, adică împotriva faptei, și nu împotriva unei persoane anume, sub acuzațiile de distrugere din culpă și vătămare corporală din culpă.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Directorul CFR Călători a ieșit public să spună că, din câte știe, după ce a vorbit cu mecanicul trenului de călători, acesta a trecut în mod controlat de semnalul roșu de oprire, apoi a continuat să înainteze încet.
În momentul în care a văzut în față trenul de marfă încărcat cu mașini, a frânat de urgență, însă inerția foarte mare a garniturii de tren nu a putut să oprească pe acesta, drept pentru care trenul a înaintat, a a lovit ultimul vagon de marfă și din acel șoc, mecanicul care se afla în locomotive marfarului povestește că viteza a crescut de la 8 km/h la 10 km/h și că s-a simțit cumva împins înainte.
Potrivit directorului CFR Călători, problema este că, în urma acestei unde de șoc, în ultimul vagon al marfarului încărcat cu mașini a fost suspendat și în momentul în care a trecut peste o curbă și peste un macaz, a sărit de pe șină, antrenând și celelalte vagoane pe care le-am văzut răsturnate pe camp.
Distanța dintre locul impactului și locul în care vagoanele s-au răsturnat este de un kilometru.
Sunt o mulțime de agenții ale statului care vor lucra la ancheta care se desfășoară în aceste zile și, la un moment dat, și răspunsurile vor veni. Vor fi stabilite vinovățiile, cine trebuie să plătească pentru cele întâmplate.