Aeroportul Otopeni ar putea avea până în 2023 acces la un nod rutier și feroviar

×
Codul embed a fost copiat

Noi planuri pentru cea mai mare poartă aeriană a țării.

Aeroportul Otopeni ar putea avea până în 2023 acces la un nod rutier și feroviar, ce ar urma să fie construit în apropierea Autostrăzii București-Ploiești.

Autoritățile speră să finanțeze lucrările din bani europeni. Deocamdată a fost semnat un contract pentru studiul de fezabilitate.

Ideea legării autostrăzii București-Ploiești printr-o șosea și o cale ferată de aeroportul Otopeni este veche. Doar că autoritățile nu au făcut nimic până acum. În cinci ani, abia au ales firma care va întocmi un studiu de fezabilitate.

Citește și
otopeni
Aeroportul din Otopeni, aglomerat înainte de Crăciun ca în mijlocul verii
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

Lângă nodul rutier și feroviar situat în apropierea localității Moara Vlăsiei, va fi și o zonă de depozitare, de unde vor pleca sute de mii de tone de marfă. În acest moment există doar terenul de 100 de hectare.

Pentru că DN1 se sufocă, iar accesul la aeroport este greoi și Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere intenționează să construiască o legătură rutieră între aeroportul Otopeni și autostrada A3.

în octombrie 2016, CNAIR a anunțat o licitație pentru construcția unui drum expres de 9 km, care ar lega autostrada București-Ploiești de aeroportul Otopeni. Pe hârtie, drumul expres trebuia să fie gata deja. În realitate lucrările nici măcar nu au început.

Acum cele două proiecte ar trebui combinate, cred responsabilii.

Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov:„Ideal ar trebui să fie gata până în 2023."

Marian Constantinescu, TPF Inginerie, câștigătorul licitației:„Prima etapă a fost de prefezabilitate, apoi avize de mediu.”

Nodul intermodal ar trebui să lege și centura actuală de A0: centura nouă a Capitalei, pe care Ministerul Transporturilor vrea să o construiască în jurul Bucureștiului.

Studiul de fezabilitate ar urma să stabilească dacă legătura feroviară dintre aeroport și nodul intermodal se va face pe actuala cale ferată, care trece prin apropiere sau trebuie construită una de la zero.

Deocamdată, însă, sunt doar planuri pe hârtie. Proiectul încă nu are finanțare. Ar avea nevoie de 150 de milioane de euro, iar Consiliul Județean speră să convingă Uniunea Europeană să ne dea banii. În afară de conexiunea rapidă cu autostrada, aproape cinci mii de oameni ar putea lucra într-un depozit uriaș de marfă din zonă.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Compania Aeroporturi Bucureşti anunţă schimbări pentru Euro 2020. Cum va arăta Otopeniul
Compania Aeroporturi Bucureşti anunţă schimbări pentru Euro 2020. Cum va arăta Otopeniul

Principala poartă aeriană a ţării îşi extinde platformă, adică parcarea pentru avioane, se modernizează una dintre piste, dar şi terminalul. În plus, aeroportul din Băneasa ar urma să fie renovat.

Aeroportul din Otopeni, aglomerat înainte de Crăciun ca în mijlocul verii
Aeroportul din Otopeni, aglomerat înainte de Crăciun ca în mijlocul verii

Principala poarta aeriană a ţării, aeroportul din Otopeni, a fost vineri neîncăpător pentru zecile de mii de români care şi-au aşteptat rudele.

Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg
Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg

Aeroporturile din România au devenit neîncăpătoare. E vară şi sute de mii de oameni pleacă în vacanţe. Anul acesta numai pe Aeroportul Otopeni, principală poartă aeriană a ţării, vor trece 14 milioane de călători.

Vacanta romanilor incepe cu statul la coada. Pasagerii, chemati cu trei ore inainte de imbarcare pe Aeroportul Otopeni
Vacanta romanilor incepe cu statul la coada. Pasagerii, chemati cu trei ore inainte de imbarcare pe Aeroportul Otopeni

Vacanta romanilor incepe cu statul la coada pe principala poarta aeriana din Romania. Pentru ca aglomeratia de pe Aeroportul din Otopeni este prea mare, pasagerii sunt chemati cu trei ore inainte de imbarcare. Altfel pot pierde avionul.

Aeroportul Otopeni le cere pasagerilor sa ajunga cu TREI ore inainte de decolare. Care este explicatia
Aeroportul Otopeni le cere pasagerilor sa ajunga cu TREI ore inainte de decolare. Care este explicatia

Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, principala poarta aeriana a Romaniei, le cere pasagerilor sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de ora programata a zborului.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt
Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt

În mai multe zone din țară se circulă cu dificultate, vineri. În județele. ANM a emis cod roșu și portocaliu de viscol pe parcursul zilei în mai multe zone. Este de asemenea în vigoare și o avertizare de vânt puternic.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.