Aeroportul Otopeni ar putea avea până în 2023 acces la un nod rutier și feroviar

×
Codul embed a fost copiat

Noi planuri pentru cea mai mare poartă aeriană a țării.

Aeroportul Otopeni ar putea avea până în 2023 acces la un nod rutier și feroviar, ce ar urma să fie construit în apropierea Autostrăzii București-Ploiești.

Autoritățile speră să finanțeze lucrările din bani europeni. Deocamdată a fost semnat un contract pentru studiul de fezabilitate.

Ideea legării autostrăzii București-Ploiești printr-o șosea și o cale ferată de aeroportul Otopeni este veche. Doar că autoritățile nu au făcut nimic până acum. În cinci ani, abia au ales firma care va întocmi un studiu de fezabilitate.

Citește și
otopeni
Aeroportul din Otopeni, aglomerat înainte de Crăciun ca în mijlocul verii

Lângă nodul rutier și feroviar situat în apropierea localității Moara Vlăsiei, va fi și o zonă de depozitare, de unde vor pleca sute de mii de tone de marfă. În acest moment există doar terenul de 100 de hectare.

Pentru că DN1 se sufocă, iar accesul la aeroport este greoi și Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere intenționează să construiască o legătură rutieră între aeroportul Otopeni și autostrada A3.

în octombrie 2016, CNAIR a anunțat o licitație pentru construcția unui drum expres de 9 km, care ar lega autostrada București-Ploiești de aeroportul Otopeni. Pe hârtie, drumul expres trebuia să fie gata deja. În realitate lucrările nici măcar nu au început.

Acum cele două proiecte ar trebui combinate, cred responsabilii.

Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov:„Ideal ar trebui să fie gata până în 2023."

Marian Constantinescu, TPF Inginerie, câștigătorul licitației:„Prima etapă a fost de prefezabilitate, apoi avize de mediu.”

Nodul intermodal ar trebui să lege și centura actuală de A0: centura nouă a Capitalei, pe care Ministerul Transporturilor vrea să o construiască în jurul Bucureștiului.

Studiul de fezabilitate ar urma să stabilească dacă legătura feroviară dintre aeroport și nodul intermodal se va face pe actuala cale ferată, care trece prin apropiere sau trebuie construită una de la zero.

Deocamdată, însă, sunt doar planuri pe hârtie. Proiectul încă nu are finanțare. Ar avea nevoie de 150 de milioane de euro, iar Consiliul Județean speră să convingă Uniunea Europeană să ne dea banii. În afară de conexiunea rapidă cu autostrada, aproape cinci mii de oameni ar putea lucra într-un depozit uriaș de marfă din zonă.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Ce lovitură! Se negociază transferul lui Florinel Coman în Serie A
NEWS ALERT Ce lovitură! Se negociază transferul lui Florinel Coman în Serie A
Citește și...
Compania Aeroporturi Bucureşti anunţă schimbări pentru Euro 2020. Cum va arăta Otopeniul
Compania Aeroporturi Bucureşti anunţă schimbări pentru Euro 2020. Cum va arăta Otopeniul

Principala poartă aeriană a ţării îşi extinde platformă, adică parcarea pentru avioane, se modernizează una dintre piste, dar şi terminalul. În plus, aeroportul din Băneasa ar urma să fie renovat.

Aeroportul din Otopeni, aglomerat înainte de Crăciun ca în mijlocul verii
Aeroportul din Otopeni, aglomerat înainte de Crăciun ca în mijlocul verii

Principala poarta aeriană a ţării, aeroportul din Otopeni, a fost vineri neîncăpător pentru zecile de mii de români care şi-au aşteptat rudele.

Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg
Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg

Aeroporturile din România au devenit neîncăpătoare. E vară şi sute de mii de oameni pleacă în vacanţe. Anul acesta numai pe Aeroportul Otopeni, principală poartă aeriană a ţării, vor trece 14 milioane de călători.

Vacanta romanilor incepe cu statul la coada. Pasagerii, chemati cu trei ore inainte de imbarcare pe Aeroportul Otopeni
Vacanta romanilor incepe cu statul la coada. Pasagerii, chemati cu trei ore inainte de imbarcare pe Aeroportul Otopeni

Vacanta romanilor incepe cu statul la coada pe principala poarta aeriana din Romania. Pentru ca aglomeratia de pe Aeroportul din Otopeni este prea mare, pasagerii sunt chemati cu trei ore inainte de imbarcare. Altfel pot pierde avionul.

Aeroportul Otopeni le cere pasagerilor sa ajunga cu TREI ore inainte de decolare. Care este explicatia
Aeroportul Otopeni le cere pasagerilor sa ajunga cu TREI ore inainte de decolare. Care este explicatia

Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, principala poarta aeriana a Romaniei, le cere pasagerilor sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de ora programata a zborului.

Recomandări
Schimbare fără precedent în sistemul de educație din România. Unii experți văd în asta o serie de beneficii pentru elevi
Schimbare fără precedent în sistemul de educație din România. Unii experți văd în asta o serie de beneficii pentru elevi

Noul plan cadru pentru licee, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației, a stârnit o furtună în rândul profesorilor.

Avertizare ANM: Vin ninsori în aproape toată țara. Răcire semnificativă și vânt puternic. Zonele vizate
Avertizare ANM: Vin ninsori în aproape toată țara. Răcire semnificativă și vânt puternic. Zonele vizate

Administrația Națională de Meteorologie a emis duminică o avertizare de ninsoare, vânt puternic și răcire a vremii în cea mai mare parte a țării. Avertizarea este valabilă până luni noaptea.

Premierul Marcel Ciolacu a fost întrebat dacă există probe pentru eliminarea lui Călin Georgescu din cursa prezidenţială
Premierul Marcel Ciolacu a fost întrebat dacă există probe pentru eliminarea lui Călin Georgescu din cursa prezidenţială

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat că nu este îndreptăţit să facă publice anumite înformaţii, după ce a fost întrebat dacă sunt probe concrete pentru eliminarea din cursa pentru funcţia de preşedinte al României a lui Călin Georgescu.