Aeroportul Otopeni ar putea avea până în 2023 acces la un nod rutier și feroviar
Noi planuri pentru cea mai mare poartă aeriană a țării.
Aeroportul Otopeni ar putea avea până în 2023 acces la un nod rutier și feroviar, ce ar urma să fie construit în apropierea Autostrăzii București-Ploiești.
Autoritățile speră să finanțeze lucrările din bani europeni. Deocamdată a fost semnat un contract pentru studiul de fezabilitate.
Alegeri 2024
11:05
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Țările în care s-au deschis cele mai multe secții de votare la alegerile prezidențiale din 2024
Ideea legării autostrăzii București-Ploiești printr-o șosea și o cale ferată de aeroportul Otopeni este veche. Doar că autoritățile nu au făcut nimic până acum. În cinci ani, abia au ales firma care va întocmi un studiu de fezabilitate.
Lângă nodul rutier și feroviar situat în apropierea localității Moara Vlăsiei, va fi și o zonă de depozitare, de unde vor pleca sute de mii de tone de marfă. În acest moment există doar terenul de 100 de hectare.
Pentru că DN1 se sufocă, iar accesul la aeroport este greoi și Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere intenționează să construiască o legătură rutieră între aeroportul Otopeni și autostrada A3.
în octombrie 2016, CNAIR a anunțat o licitație pentru construcția unui drum expres de 9 km, care ar lega autostrada București-Ploiești de aeroportul Otopeni. Pe hârtie, drumul expres trebuia să fie gata deja. În realitate lucrările nici măcar nu au început.
Acum cele două proiecte ar trebui combinate, cred responsabilii.
Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov:„Ideal ar trebui să fie gata până în 2023."
Marian Constantinescu, TPF Inginerie, câștigătorul licitației:„Prima etapă a fost de prefezabilitate, apoi avize de mediu.”
Nodul intermodal ar trebui să lege și centura actuală de A0: centura nouă a Capitalei, pe care Ministerul Transporturilor vrea să o construiască în jurul Bucureștiului.
Studiul de fezabilitate ar urma să stabilească dacă legătura feroviară dintre aeroport și nodul intermodal se va face pe actuala cale ferată, care trece prin apropiere sau trebuie construită una de la zero.
Deocamdată, însă, sunt doar planuri pe hârtie. Proiectul încă nu are finanțare. Ar avea nevoie de 150 de milioane de euro, iar Consiliul Județean speră să convingă Uniunea Europeană să ne dea banii. În afară de conexiunea rapidă cu autostrada, aproape cinci mii de oameni ar putea lucra într-un depozit uriaș de marfă din zonă.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!