Industria auto pe timp de criza: lux sau modele ieftine?
Avem o criza economica profunda in industria auto. Ce facem cu ea? Ne descurcam dupa buget. In timp ce majoritatea constructorilor de masini scot in fata modele cat mai mici, mai ieftine si mai ecologice, sectorul de lux se tine tare.
Stralucire si extravaganta. Doua atuuri mereu castigatoare in cercul stramt si exclusivist al miliardarilor. Pana si in aceste vremuri de recesiune masinile puternice, luxoase si poluante se vand, uneori, chiar mai bine decat mult promovatele automobile ecologice sau economice.
Toate bune si frumoase, dar nu toata lumea sta atat de bine cu banii, asa ca, pe ici pe colo, chiar si in sectorul de lux reintalnim refrenul economie-ecologie. In ciuda mesajelor optimiste ale marilor companii auto, este evident ca tot modelele mici si economice se cauta. Iar marea vedeta a Salonului de la Geneva este masinuta indiana, Nano, produsa de compania Tata. La doar 2000 de dolari, este considerata cea mai ieftina din lume.
Mai exact, desi are un motor mai puternic, Nano consuma mai putin decat modelul original.