Hitul „Flowers" al cântăreţei Miley Cyrus, desemnat cel mai bine vândut single din 2023
Hitul "Flowers" al cântăreţei Miley Cyrus a fost desemnat cântecul cu cele mai mari vânzări în 2023, o performanţă reuşită pentru prima dată de artista americană în acest clasament anual întocmit de Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice.
Acest cântec emoţionant şi cu accente disco despre o despărţire - în versurile căruia cântăreaţa pop afirmă că poate să îşi cumpere singură buchete de flori după încheierea unei relaţii - a câştigat mult râvnitul IFPI Global Single Award pe anul 2023 la doar câteva săptămâni după ce a fost recompensat şi cu două premii Grammy, informează Reuters.
Single-ul "Flowers" a adunat echivalentul a 2,7 miliarde de difuzări în streaming pe serviciile online pe bază de abonament, potrivit IFPI, o organizaţie cu sediul general la Londra, care colectează date provenite din vânzările muzicale pe formate fizice şi metode de difuzare digitală pentru a obţine o cifră reprezentativă pentru fiecare piesă.
„Prin ocuparea primului loc în topurile din atât de multe ţări simultan, acest cântec - alături de mesajul său de emancipare - a răsunat în lumea întreagă şi reprezintă definiţia unui hit cu adevărat global", a declarat Lewis Morrison, directorul departamentului de topuri globale şi certificare din cadrul IFPI.
Artişti din Nigeria şi Mexic au pătruns pentru prima dată în Top 10: "Calm Down", interpretat de Rema şi Selena Gomez, s-a clasat pe locul al doilea, iar "La Bebe", de Yng Lvcas şi Peso Pluma, a ocupat poziţia a şasea, ilustrând creşterea în popularitate a stilului Afrobeats şi a genurilor mexicane regionale.
Vedeta americană Taylor Swift, care a fost desemnată săptămâna trecută pentru a patra oară de către IFPI artistul global al anului, a ocupat locurile al şaptelea şi al nouălea în clasamentul global al single-urilor cu piesele sale "Cruel Summer", respectiv "Anti-Hero".
IFPI reprezintă interesele artiştilor şi profesioniştilor din industria muzicală globală.