(P) Cum setează valul pandemic noi repere de calitate în domeniul beauty?
Fără îndoială, anul 2020 s-a dovedit a fi unul fără precedent în viețile celor mai mulți dintre noi.
Atât din punct de vedere profesional, financiar, cât și emoțional, la nivel global, pandemia de COVID-19 a luat prin suprindere numeroase persoane, dar și business-uri, care, fără să își dea seama, au ajuns într-o situație în care necesitatea le-a învățat cum să supraviețuiască.
Printre numeroasele domenii afectate de acest val pandemic se numără și cel al hairstyling-ului, mai ales dacă luăm în calcul faptul că saloanele de frizerie și cele de înfrumusețare și-au suspendat activitatea în timpul stării de urgență din lunile anterioare. Cu toate acestea, pe termen lung, noul coronavirus s-a dovedit a fi și un pas destul de important pe care industria saloanelor de înfrumusețare l-a parcurs. De ce? Ei bine, s-a reușit conturarea importanței pe care îngrijirea personală o are în condițiile unei societăți moderne, așa cum este cea în care trăim.
Este perfect adevărat faptul că orice persoană își poate dezvolta în confortul propriei locuințe o rutină specifică de îngrijire, respectiv de înfrumusețare. Totuși, gama de servicii dintr-un salon de frizerie, de exemplu, alături de experiența, talentul și abilitățile hairstyliștilor nu pot fi cu ușurință sau pe deplin înlocuite.
Pe de altă parte, clienții au devenit cu mult mai exigenți decât erau în trecut, dar și mai atenți la raportul dintre calitatea serviciilor de care beneficiază și prețurile pe care le plătesc în schimbul acestora. Astfel, în urma acestei perioade, se remarcă îndeosebi produsele și dotările unui salon de profil, care diferențiază un salon mediocru de unul specializat, ce investește în propria dezvoltare, spre a le oferi consumatorilor o experiență lipsită de cusur.
Odată cu redeschiderea saloanelor de înfrumusețare și de frizerie, s-a accentuat „lupta” pentru diferențierea la nivel de piață și pentru progres
În orice industrie, există două categorii principale de afaceri: cele care sunt preocupate doar de înregistrarea profiturilor și cele care se axează pe calitatea serviciilor oferite și a produselor proprii. Totuși, ceea ce nu știu unii este că, atunci când se optează pentru calitate și se insistă pe diferențierea de concurență, cu avantaje competitive unice, greu de combătut, profitul vine de la sine și, în majoritatea situațiilor, nu întârzie să apară.
Întrucât după redeschiderea saloanelor de frizerie și a celor de înfrumusețare, clienții au luat cu asalt locațiile de profil, fiind dornici de a beneficia de tot ceea ce le-a lipsit în lunile trecute, în domeniul hairstyling-ului s-a accentuat și dorința de a progresa la nivel de piață. Spre exemplu, Cristi Bostan – fondatorul magazinului online Barber-Store.ro, care se adresează în principal saloanelor de frizerie și de înfrumusețare, cu produse și instrumente profesionale specifice, afirmă faptul că, începând cu cea de a doua jumătate a lunii mai din acest an, calitatea a primat în fiecare comandă înregistrată pe site. Fie că s-au comandat consumabile pentru frizerii sau produse profesionale pentru îngrijirea și aranjarea părului, clienții magazinului Barber-Store.ro au optat doar pentru articolele din gama celor mai renumite branduri, care, de asemenea, se bucurau de cele mai bune feedback-uri.
La prima vedere, pare greu de crezut că tocmai dotările de natura consumabilelor sau a pieselor de mobilier pot fi cele care marchează diferențe notabile în mintea consumatorilor. Ce importanță acordă clienții dintr-un salon de frizerie foarfecelor cu care hairstylistul le realizează tunsoarea? Explicația este pe cât se poate de simplă și facil de înțeles. Ei bine, specialiștii consideră că este vorba despre experiența în sine, ca ansamblu, care se dorește a fi una cât mai complexă per total, mai ales pentru că prețurile serviciilor de acest gen nu diferă cu mult de la o locație la alta.
Cu alte cuvinte, publicul s-a educat foarte mult în această perioadă, iar pretențiile clienților au crescut odată cu reluarea activității saloanelor, sens în care nu se va mai alege la întâmplare o anumită locație, ci se va avea în vedere capacitatea sa de a ieși în întâmpinarea nevoilor sau dorințelor consumatorilor cu o doză de noutate. Ajungând la acest nivel, oamenii sunt mult mai interesați de a cunoaște noi dimensiuni ale îngrijirii personale, iar pentru aceasta, serviciile oferite de un salon de frizerie sau de înfrumusețare trebuie să fie pe măsura așteptărilor, dar și a prețurilor practicate.
Prin urmare, proprietarii business-urilor de profil au început să își reanalizeze cu strictețe relațiile de colaborare cu principalii furnizori de produse și ustensile profesionale, devenind, la rândul lor, mai atenți la investițiile pe care le realizează. După cum am subliniat și mai sus, începând de la detalii aparent minore, așa cum sunt consumabilele și până la produsele obligatorii într-o frizerie, precum sunt mașinile de tuns, mașinile de contur, produsele și piesele de mobilier, dotările saloanelor au făcut obiectul unei analize stricte, astfel încât să se ajungă la un rezultat final întru totul mulțumitor pentru atragerea și fidelizarea clienților.
Așadar, pandemia de COVID-19 ne-a schimbat tuturor viețile, provocând un real salt între ceea ce știam până acum și ceea ce se întâmplă la momentul de față, dar și diferente notabile în special în domeniul beauty. Fără discuție, chiar și în aceste condiții, industria înfrumusețării rămâne în continuare una dintre cele mai prospere industrii din prezent, așa cum ne demonstrează și practica. Din ce în ce mai multe saloane de frizerie se lansează pe piață, chiar și după ieșirea din starea de urgență, oferindu-le clienților numeroase opțiuni disponibile, din care să o poată alege pe cea mai potrivită, în raport cu propriile preferințe și nevoi.
Pe o piață cu o competiție acerbă, tot ce pot face cei din domeniul beauty este să își stabilească obiective realistice și să își seteze repere de înaltă clasă, analizând în permanență legătura care există între eforturile depuse, zonele în care acestea au fost direcționate și rezultatele obținute nu doar pe termen lung, ci și pe un termen mediu și scurt. În acest mod, progresul unei afaceri și buna sa dezvoltare pot fi duse la îndeplinire prin fundamentarea unei poziții stabile pe piață, indiferent de context sau de situație, după cum ne-a arătat că este posibil și valul pandemic cu care încă ne confruntăm.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.