(P) Cum setează valul pandemic noi repere de calitate în domeniul beauty?

ad 1

Fără îndoială, anul 2020 s-a dovedit a fi unul fără precedent în viețile celor mai mulți dintre noi.

Atât din punct de vedere profesional, financiar, cât și emoțional, la nivel global, pandemia de COVID-19 a luat prin suprindere numeroase persoane, dar și business-uri, care, fără să își dea seama, au ajuns într-o situație în care necesitatea le-a învățat cum să supraviețuiască.

Printre numeroasele domenii afectate de acest val pandemic se numără și cel al hairstyling-ului, mai ales dacă luăm în calcul faptul că saloanele de frizerie și cele de înfrumusețare și-au suspendat activitatea în timpul stării de urgență din lunile anterioare. Cu toate acestea, pe termen lung, noul coronavirus s-a dovedit a fi și un pas destul de important pe care industria saloanelor de înfrumusețare l-a parcurs. De ce? Ei bine, s-a reușit conturarea importanței pe care îngrijirea personală o are în condițiile unei societăți moderne, așa cum este cea în care trăim.

Este perfect adevărat faptul că orice persoană își poate dezvolta în confortul propriei locuințe o rutină specifică de îngrijire, respectiv de înfrumusețare. Totuși, gama de servicii dintr-un salon de frizerie, de exemplu, alături de experiența, talentul și abilitățile hairstyliștilor nu pot fi cu ușurință sau pe deplin înlocuite.

Pe de altă parte, clienții au devenit cu mult mai exigenți decât erau în trecut, dar și mai atenți la raportul dintre calitatea serviciilor de care beneficiază și prețurile pe care le plătesc în schimbul acestora. Astfel, în urma acestei perioade, se remarcă îndeosebi produsele și dotările unui salon de profil, care diferențiază un salon mediocru de unul specializat, ce investește în propria dezvoltare, spre a le oferi consumatorilor o experiență lipsită de cusur.

Citește și
p
(P) 120.000 de copaci plantați în sudul României prin proiectul ”Pădurea de Miere” Nestlé

Odată cu redeschiderea saloanelor de înfrumusețare și de frizerie, s-a accentuat „lupta” pentru diferențierea la nivel de piață și pentru progres

În orice industrie, există două categorii principale de afaceri: cele care sunt preocupate doar de înregistrarea profiturilor și cele care se axează pe calitatea serviciilor oferite și a produselor proprii. Totuși, ceea ce nu știu unii este că, atunci când se optează pentru calitate și se insistă pe diferențierea de concurență, cu avantaje competitive unice, greu de combătut, profitul vine de la sine și, în majoritatea situațiilor, nu întârzie să apară.

Întrucât după redeschiderea saloanelor de frizerie și a celor de înfrumusețare, clienții au luat cu asalt locațiile de profil, fiind dornici de a beneficia de tot ceea ce le-a lipsit în lunile trecute, în domeniul hairstyling-ului s-a accentuat și dorința de a progresa la nivel de piață. Spre exemplu, Cristi Bostan – fondatorul magazinului online Barber-Store.ro, care se adresează în principal saloanelor de frizerie și de înfrumusețare, cu produse și instrumente profesionale specifice, afirmă faptul că, începând cu cea de a doua jumătate a lunii mai din acest an, calitatea a primat în fiecare comandă înregistrată pe site. Fie că s-au comandat consumabile pentru frizerii sau produse profesionale pentru îngrijirea și aranjarea părului, clienții magazinului Barber-Store.ro au optat doar pentru articolele din gama celor mai renumite branduri, care, de asemenea, se bucurau de cele mai bune feedback-uri.

La prima vedere, pare greu de crezut că tocmai dotările de natura consumabilelor sau a pieselor de mobilier pot fi cele care marchează diferențe notabile în mintea consumatorilor. Ce importanță acordă clienții dintr-un salon de frizerie foarfecelor cu care hairstylistul le realizează tunsoarea? Explicația este pe cât se poate de simplă și facil de înțeles. Ei bine, specialiștii consideră că este vorba despre experiența în sine, ca ansamblu, care se dorește a fi una cât mai complexă per total, mai ales pentru că prețurile serviciilor de acest gen nu diferă cu mult de la o locație la alta.

Cu alte cuvinte, publicul s-a educat foarte mult în această perioadă, iar pretențiile clienților au crescut odată cu reluarea activității saloanelor, sens în care nu se va mai alege la întâmplare o anumită locație, ci se va avea în vedere capacitatea sa de a ieși în întâmpinarea nevoilor sau dorințelor consumatorilor cu o doză de noutate. Ajungând la acest nivel, oamenii sunt mult mai interesați de a cunoaște noi dimensiuni ale îngrijirii personale, iar pentru aceasta, serviciile oferite de un salon de frizerie sau de înfrumusețare trebuie să fie pe măsura așteptărilor, dar și a prețurilor practicate.

Prin urmare, proprietarii business-urilor de profil au început să își reanalizeze cu strictețe relațiile de colaborare cu principalii furnizori de produse și ustensile profesionale, devenind, la rândul lor, mai atenți la investițiile pe care le realizează. După cum am subliniat și mai sus, începând de la detalii aparent minore, așa cum sunt consumabilele și până la produsele obligatorii într-o frizerie, precum sunt mașinile de tuns, mașinile de contur, produsele și piesele de mobilier, dotările saloanelor au făcut obiectul unei analize stricte, astfel încât să se ajungă la un rezultat final întru totul mulțumitor pentru atragerea și fidelizarea clienților.

Așadar, pandemia de COVID-19 ne-a schimbat tuturor viețile, provocând un real salt între ceea ce știam până acum și ceea ce se întâmplă la momentul de față, dar și diferente notabile în special în domeniul beauty. Fără discuție, chiar și în aceste condiții, industria înfrumusețării rămâne în continuare una dintre cele mai prospere industrii din prezent, așa cum ne demonstrează și practica. Din ce în ce mai multe saloane de frizerie se lansează pe piață, chiar și după ieșirea din starea de urgență, oferindu-le clienților numeroase opțiuni disponibile, din care să o poată alege pe cea mai potrivită, în raport cu propriile preferințe și nevoi.

Pe o piață cu o competiție acerbă, tot ce pot face cei din domeniul beauty este să își stabilească obiective realistice și să își seteze repere de înaltă clasă, analizând în permanență legătura care există între eforturile depuse, zonele în care acestea au fost direcționate și rezultatele obținute nu doar pe termen lung, ci și pe un termen mediu și scurt. În acest mod, progresul unei afaceri și buna sa dezvoltare pot fi duse la îndeplinire prin fundamentarea unei poziții stabile pe piață, indiferent de context sau de situație, după cum ne-a arătat că este posibil și valul pandemic cu care încă ne confruntăm.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) 120.000 de copaci plantați în sudul României prin proiectul ”Pădurea de Miere” Nestlé
(P) 120.000 de copaci plantați în sudul României prin proiectul ”Pădurea de Miere” Nestlé

Recent, aproape 200 de voluntari, angajați și parteneri Nestlé, precum și din partea Asociației Re-Autentic, au participat voluntar la plantarea unui număr de 10.000 de puieți de salcâm pe raza Municipiului Oltenița, aproape de Dunăre.

(P) Anvelope all season vs anvelope de iarnă – ce alegi și cât de populare sunt
(P) Anvelope all season vs anvelope de iarnă – ce alegi și cât de populare sunt

Dacă ai mașină, sigur te-ai întrebat: merită să cumperi două seturi de cauciucuri sau să alegi varianta „pentru toate anotimpurile”?

(P) Cum alegi iaurtul potrivit: diferențele care contează
(P) Cum alegi iaurtul potrivit: diferențele care contează

În fața rafturilor pline de opțiuni, alegerea unui iaurt nu mai este atât de simplă precum părea odinioară. De la variante tradiționale la cele moderne, fiecare tip promite beneficii și gusturi diferite.

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.