(P) Cum alegi cel mai bun furnizor de energie?
De la 1 ianuarie 2021 s-a liberalizat piața pentru energie electrică, astfel fiecare furnizor propune un tarif propriu pentru serviciile realizate, ceea ce însemnă că consumatorii trebuie să arate mai multă atenție când aleg furnizorul.
Pentru că pe piaţă există numeroase companii care oferă astfel de servicii, consumatorii pot selecta pe cei care răspund cel mai bine necesitaţilor personale. Clienţii au opţiunea de a-şi alege colaboratorii şi tipurile de abonamente plătite.
Primele detalii pe care consumatorii trebuie să le verifice sunt costurile dar şi serviciile adiţionale ce vin cu aceste. Multe companii, pe lângă un abonament standard şi preţ pe kilowatt percep şi anumite taxe pentru servicii de transport şi mentenanţă, deci prețul final plătit poate fi influențat de acestea constante.
Ce trebuie analizat înainte de a alege furnizorul de energie?
Primul detaliu ce trebuie verificat este legat de costul energiei. Chiar dacă multe companii vin cu preţ fix pentru anumite perioade, trebuie verificat cu atenţie perioada de timp pentru care costurile nu sunt modificate, dar şi care este creşterea ulterioară estimată. Deci o analiză a KW preţ trebuie realizată cu multă seriozitate.
Un alt detaliu important este legat de perioada minimă a contractului. Sunt companii care impun o perioadă minimă de contractuală, celor ce doresc să beneficieze de tarife preferențiale, şi percep taxe celor ce doresc să renunţe înainte de finalizarea termenului limita, deci cei ce nu doresc să fie constrânși ar trebui să analizeze această clauză cu multă atenție.
Alte detalii ce trebuie verificate sunt termenele de plată. Sunt furnizori care propun clienţilor plata lunară, însă sunt şi companii care vin cu oferte de abonamente ce trebuie plătite o dată la două luni. Totodată se recomandă o analiză completă a termenului de plată pentru factură, dar şi detaliile legate de întârzieri de plată, penalizări şi, eventual, condiții de stopare a livrării agentului energetic.
Specialiştii ANRE îi îndrumă pe consumatori să verifice cu multă atenție şi aspectele ce ţin de modul de facturare, indexare, perioade de regularizare. Aceste aspecte trebuie să fie transparente şi accesibile. Există companii care permit transmiterea indexului prin intermediul aplicaţiilor dedicate, însă sunt şi furnizori ce propun transmiterea informațiilor în format electronic, prin intermediul telefonului sau prin urcarea detaliilor în contul de client. Este indicat să se selecteze cea mai accesibilă formă de transmitere, respectiv primirea informațiilor.
Acestea sunt doar câteva dintre aspectele care asigură o colaborare bună, de lungă durată, dar şi servicii energetice de calitate.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.