(P) 5 moduri în care îți poți antrena mușchii, stând acasă

15-06-2020 19:00


(P) 5 moduri în care îți poți antrena mușchii, stând acasă

Perioada pe care am traversat-o ne-a determinat să ne adaptăm modul în care facem sport, mulți dintre noi alegând antrenamentul fizic de acasă.

Chiar dacă nu suntem sub atenta supraveghere a unui antrenor, e important să păstrăm un ritm de antrenament care să ne țină în formă, fiindcă inactivitatea duce la atrofierea mușchilor și cauzează dureri sau slăbiciune musculară.
Îți prezentăm mai jos câteva tipuri de antrenamente pe care le poți face și tu de acasă, ca să te păstrezi în formă. E recomandat ca acestea să cumuleze minim 150 de minute pe săptămână, pentru a-ți întări musculatura și a-ți proteja sistemul imunitar.

Pilates

Este o tehnică de antrenament care tonifică organismul, iar acesta va deveni mai armonios și frumos sculptat. Exercițiile îți ajută corpul să capete rezistență și tonifică musculatura fără să adăuge masă suplimentară. Ele sunt ușor de realizat, și, odată ce le prinzi gustul și vei coordona mișcările cu tehnica de respirație corectă, îți vei simți întregul corp echilibrat și tonifiat. Mișcările vor fi de folos și pentru a corecta poziția coloanei vertebrale, în cazul în care lucrezi mult la calculator și stai într-o poziție fixă, mai mult timp.

Flotări

Acest tip de exercițiu antrenează și întărește mai multe grupe de mușchi (umeri, piept, brațe). În plus, ajută la creșterea ritmului cardiac, tranzitul sângelui către creier fiind astfel mai rapid și numărul de calorii, arse mai mare. Vei realiza, mai ușor, exercițiile dacă suprafața pe care ții și apoi ridici mâinile este ușor înclinată față de sol. Dacă însă lucrezi mai intens, folosește varianta clasică de antrenament, adică ridicările direct de pe podea.

Exerciții de tip YTWL

Acestea sunt concepute în serii de câte 5, maxim 10, ridicări sau flexiuni ale mâinilor în lateral sau paralel cu corpul, în timp ce stai întinsă pe podea. Ele au rolul de a antrena mușchii trapezi inferiori și mijlocii dar și cei romboizi.

Acest antrenament utilizează mai multe tipuri de mușchi ai spatelui, denumirea provenind de la forma literelor pe care trunchiul și mâinile le creează de-a lungul execuției.

Haltere

Dacă vrei să-ți crești și să-ți întărești masa musculară, una dintre cele mai bune activități fizice pentru mâini și spate îl reprezintă exercițiile cu haltere. Avantajul este că le poți face cu greutăți diferite, la început mai mici și, treptat, să le crești.
Pe lângă faptul că întăresc masa musculară, exercițiile fizice care implică utilizarea de greutăți au și alte beneficii. Unul dintre acestea este protejarea creierului de boala Alzheimer, după cum arată un studiu publicat recent de un grup de cercetători australieni.

Săritul corzii

Banalul joc al copilăriei este, în fapt, un excelent exercițiu cardio. Săriturile nu doar că îți întăresc mușchii picioarelor și ai abdomenului, dar ard foarte multe calorii (453 calorii/oră, dacă ai în jur de 55 kg). Poate la început îți va fi mai greu și vei obosi mai repede decât ai crezut, dar rezultatele merită efortul!

Te-am convins să nu renunți la rutina ta de antrenament sau să începi exercițiile de acum? Nu e niciodată prea târziu, dacă ai motivația potrivită, iar rezultatele pe termen lung vor recompensa, cu siguranță, efortul. Fă din aceste antrenamente o rutină zilnică sau măcar săptămânală, pentru o musculatură tonifiată și un psihic bun.

Mai ai nevoie doar de o sursă de hidratare (nu uita că, prin efort și transpirație, se pierd minerale esențiale din organism), o pereche potrivită de pantofi sport (găsești adidași damă de la 30 lei pe Kalapod.ro) și de un pic de muzică, să te țină în formă!

Apropo, dacă te temi că se descarcă telefonul, în timp ce faci sport și asculți muzică, nu-ți face griji! Cercetătorii ne oferă soluții simple și ingenioase pentru a ne face viața cât mai ușoară. În curând, vei putea afla cum să îți încarci telefonul de la pantofi, în timp ce faci sport!

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO