Podcast ”România, știi bine!”. Paula Herlo: Este nevoie de o strategie pentru punerea în siguranță a podurilor

×
Codul embed a fost copiat

Podcast ”România, știi bine!”, episodul 65, o are invitată pe Paula Herlo, care a adus la ”România, te iubesc!” ancheta ”Podurile noastre toate”. Acolo am văzut că 700 de astfel de construcții sunt în situație de risc și reprezintă un real pericol.      

Podurile construite în comunism cedează sub incompetența autorităților care contemplă dezastrul.

Puține dintre ele au fost consolidate sau întreținute în timp, iar rezultatul este evident. Mai grav este că și cele reabilitate se prăbușesc și nu există niciun fel de siguranță în acest sens.

Cristian Leonte: S-a întâmplat ceva de duminică până astăzi a sărit cineva în apărarea noastră, a celor care folosim aceste poduri?

Paula Herlo: ”Bineînțeles că nu s-a întâmplat nimic, a fost doar zumzet în județele în care am poposit în această vară. Autoritățile au simțit care mai de care să se justifice pentru ce s-a întâmplat în județul lor. Nu s-a întâmplat absolut nimic și nici nu sunt speranțe că se va întâmpla ceva, pentru că aceste poduri sunt vechi de 50 de ani și, în tot acest timp, cu surprindere, am aflat că n-au avut loc lucrări de de întreținere.”

Citește și
rti poduri
România se prăbușește la propriu. Sute de poduri sunt în pericol, în timp ce autoritățile privesc impasibile
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Cristian Leonte: Da, lasă-ne măcar speranța că se va schimba ceva. Pentru că ceva mai jos, câteva minute mai mai departe, aflăm că sunt 2 poduri monitorizate. Spune-ne puțin despre monitorizarea asta. De ce există în lume monitorizarea? Cum se face? Și cine-ar trebui să o facă?

Paula Herlo: ”La noi o fac specialiștii angajați de Consiliul Județean sau aflați deja în direcțiiy, care fac această monitorizare ochiometric. Se duc și zic, aha, aici au mai apărut niște fisuri. Mai calculează niște indici și cam asta e monitorizarea. În țările civilizate monitorizarea se face cu senzori. Se montează niște senzori pe pod care transmit niște semnale în timp real și poți să îți dai seama dacă sunt probleme sau nu cu acel pod.”

Cristian Leonte: Adică e o chestiune de stat. Tu mi-ai descris o procedură a Consiliului Județean. Eu mă gândesc că sunt drumuri județene, naționale, căi ferate ...

Paula Herlo: ”Dacă vorbim de cele naționale, sunt la CNAIR, dacă vorbim de cele județene sunt la consiliile județene, dacă vorbim de cele comunale sunt la Consiliul local. Drumurile și podurile la la fel că intră în aceeași categorie. Deci în funcție de această încadrare autoritățile respective răspund de întreținerea lor și de monitorizare lor.”

Cristian Leonte: Da, dar la 6000 de poduri rutiere și aproape 20000 feroviare, asta e o chestiune de stat, nu mai e o chestiune de autoritate locală.

Paula Herlo: ”Bineînțeles, statul ar trebui să gândească o strategie prin care să pună în siguranță toate aceste poduri și să aloce finanțări pentru punerea lor în siguranță.”

Toate podcast-urile ”România, știi bine!” pot fi ascultate și descărcate gratuit de pe romaniastiibine.podbean.com

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Ignoranța autorităților poate duce la tragedii. 28% dintre podurile din România sunt mai vechi de 100 de ani
Ignoranța autorităților poate duce la tragedii. 28% dintre podurile din România sunt mai vechi de 100 de ani

”Podurile noastre toate”, partea a III-a. Cu o condamnare în prima instanță, Ionel Arsene are o preocupare majoră: banii din programul Anghel Saligny.      

România se prăbușește la propriu. Sute de poduri sunt în pericol, în timp ce autoritățile privesc impasibile
România se prăbușește la propriu. Sute de poduri sunt în pericol, în timp ce autoritățile privesc impasibile

”Podurile noastre toate”, partea I. Firme de casă, corupție, lucrări în bătaie de joc. Astfel putem descrie Programul Național de Dezvoltare Locală care, până acum, a adus bugetelor locale miliarde de euro.  

Cum a ajuns Ionel Arsene, unul dintre ultimii baroni locali, să conducă în Neamț, un județ sărac
Cum a ajuns Ionel Arsene, unul dintre ultimii baroni locali, să conducă în Neamț, un județ sărac

”Podurile noastre toate”, partea a II-a. Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț este unul dintre ultimii baroni locali rămași la cârma unui județ aflat în topul celor mai sărace.  

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).  

Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul
Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul

În dimineața zilei de joi, Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală și alte opt tipuri de rachete în Dnipro, anunță Forțele Aeriene ucrainene.