Podcast ”România, știi bine!”. Paula Herlo: Este nevoie de o strategie pentru punerea în siguranță a podurilor

×
Codul embed a fost copiat

Podcast ”România, știi bine!”, episodul 65, o are invitată pe Paula Herlo, care a adus la ”România, te iubesc!” ancheta ”Podurile noastre toate”. Acolo am văzut că 700 de astfel de construcții sunt în situație de risc și reprezintă un real pericol.      

Podurile construite în comunism cedează sub incompetența autorităților care contemplă dezastrul.

Puține dintre ele au fost consolidate sau întreținute în timp, iar rezultatul este evident. Mai grav este că și cele reabilitate se prăbușesc și nu există niciun fel de siguranță în acest sens.

Cristian Leonte: S-a întâmplat ceva de duminică până astăzi a sărit cineva în apărarea noastră, a celor care folosim aceste poduri?

Paula Herlo: ”Bineînțeles că nu s-a întâmplat nimic, a fost doar zumzet în județele în care am poposit în această vară. Autoritățile au simțit care mai de care să se justifice pentru ce s-a întâmplat în județul lor. Nu s-a întâmplat absolut nimic și nici nu sunt speranțe că se va întâmpla ceva, pentru că aceste poduri sunt vechi de 50 de ani și, în tot acest timp, cu surprindere, am aflat că n-au avut loc lucrări de de întreținere.”

Citește și
rti poduri
România se prăbușește la propriu. Sute de poduri sunt în pericol, în timp ce autoritățile privesc impasibile
Nicolae Ceaușescu ar fi putut scăpa în 1989 de condamnarea la moarte, susține noul avocat al dictatorului. Procesul de genocid va fi rejudecat

Cristian Leonte: Da, lasă-ne măcar speranța că se va schimba ceva. Pentru că ceva mai jos, câteva minute mai mai departe, aflăm că sunt 2 poduri monitorizate. Spune-ne puțin despre monitorizarea asta. De ce există în lume monitorizarea? Cum se face? Și cine-ar trebui să o facă?

Paula Herlo: ”La noi o fac specialiștii angajați de Consiliul Județean sau aflați deja în direcțiiy, care fac această monitorizare ochiometric. Se duc și zic, aha, aici au mai apărut niște fisuri. Mai calculează niște indici și cam asta e monitorizarea. În țările civilizate monitorizarea se face cu senzori. Se montează niște senzori pe pod care transmit niște semnale în timp real și poți să îți dai seama dacă sunt probleme sau nu cu acel pod.”

Cristian Leonte: Adică e o chestiune de stat. Tu mi-ai descris o procedură a Consiliului Județean. Eu mă gândesc că sunt drumuri județene, naționale, căi ferate ...

Paula Herlo: ”Dacă vorbim de cele naționale, sunt la CNAIR, dacă vorbim de cele județene sunt la consiliile județene, dacă vorbim de cele comunale sunt la Consiliul local. Drumurile și podurile la la fel că intră în aceeași categorie. Deci în funcție de această încadrare autoritățile respective răspund de întreținerea lor și de monitorizare lor.”

Cristian Leonte: Da, dar la 6000 de poduri rutiere și aproape 20000 feroviare, asta e o chestiune de stat, nu mai e o chestiune de autoritate locală.

Paula Herlo: ”Bineînțeles, statul ar trebui să gândească o strategie prin care să pună în siguranță toate aceste poduri și să aloce finanțări pentru punerea lor în siguranță.”

Toate podcast-urile ”România, știi bine!” pot fi ascultate și descărcate gratuit de pe romaniastiibine.podbean.com

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Cea mai atrăgătoare hocheistă a revenit la prima pasiune. Ședința foto cu care și-a impresionat fanii
FOTO Cea mai atrăgătoare hocheistă a revenit la prima pasiune. Ședința foto cu care și-a impresionat fanii
Citește și...
Ignoranța autorităților poate duce la tragedii. 28% dintre podurile din România sunt mai vechi de 100 de ani
Ignoranța autorităților poate duce la tragedii. 28% dintre podurile din România sunt mai vechi de 100 de ani

”Podurile noastre toate”, partea a III-a. Cu o condamnare în prima instanță, Ionel Arsene are o preocupare majoră: banii din programul Anghel Saligny.      

România se prăbușește la propriu. Sute de poduri sunt în pericol, în timp ce autoritățile privesc impasibile
România se prăbușește la propriu. Sute de poduri sunt în pericol, în timp ce autoritățile privesc impasibile

”Podurile noastre toate”, partea I. Firme de casă, corupție, lucrări în bătaie de joc. Astfel putem descrie Programul Național de Dezvoltare Locală care, până acum, a adus bugetelor locale miliarde de euro.  

Cum a ajuns Ionel Arsene, unul dintre ultimii baroni locali, să conducă în Neamț, un județ sărac
Cum a ajuns Ionel Arsene, unul dintre ultimii baroni locali, să conducă în Neamț, un județ sărac

”Podurile noastre toate”, partea a II-a. Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț este unul dintre ultimii baroni locali rămași la cârma unui județ aflat în topul celor mai sărace.  

Recomandări
Focar de toxiinfecţie alimentară în şcoli din Mehedinţi. 118 persoane au ajuns la spital, 8 rămân internate
Focar de toxiinfecţie alimentară în şcoli din Mehedinţi. 118 persoane au ajuns la spital, 8 rămân internate

Ministerul Sănătăţii a anunţat, vineri, în legătură cu focarul de toxiinfecţie alimentară apărut în mai multe şcoli din judeţul Mehedinţi, că, în total, 118 persoane s-au prezentat la unităţi medicale din judeţele Mehedinţi şi Dolj.

Avertisment. Riscul uriaș la care sunt supuși oamenii din Galați după inundațiile care au înghițit localități întregi
Avertisment. Riscul uriaș la care sunt supuși oamenii din Galați după inundațiile care au înghițit localități întregi

Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Galaţi a dat publicităţii un ghid privind comportamentul populaţiei în zonele cu risc, în contextul inundaţiilor din ultima perioadă.

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani, „bombardat
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani, „bombardat" cu pietre înainte de a intra în circulație

Primul tren electric nou cumpărat în România a fost prezentat joi de producător. Are șase vagoane, dotări de ultimă generație și poate să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.