YouTube pregateste lansarea unui serviciu muzical cu plata
Site-ul de partajare de fisiere video YouTube, detinut de grupul Google, planuieste sa lanseze un serviciu muzical premium, prin intermediul caruia videoclipurile si melodiile vor putea fi accesate in baza unui abonament, informeaza AFP.
Acest serviciu ar urma sa fie lansat anul viitor, au declarat surse pentru AFP. Utilizatorii YouTube vor putea sa acceseze in continuare gratuit vastul catalog de piese muzicale si videoclipuri de pe acest site, insa ei vor avea si optiunea sa plateasca pentru acest nou serviciu "premium".
Acest nou serviciu de muzica nu va difuza publicitate si le va oferi utilizatorilor posibilitatea sa stocheze melodiile, pe care sa le poata asculta chiar si atunci cand nu sunt conectati la internet. Potrivit publicatiilor The New York Times si Billboard, abonamentul lunar pentru accesarea noului serviciu muzical al YouTube ar urma sa fie de 10 dolari.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Totodata, acest nou serviciu de muzica va fi special conceput pentru a fi accesat de pe telefoanele mobile inteligente si de pe tablete. Crearea unui serviciu muzical cu plata va permite totodata YouTube sa limiteze situatiile de incalcare a drepturilor de autor, generate de incarcarea de videoclipuri muzicale in mod liber pe acest site.
In prezent, YouTube le permite detinatorilor de drepturi de autor sa blocheze continutul postat ilegal sau sa plaseze publicitate pentru a genera venituri.
Lansarea acestui serviciu muzical cu plata se inscrie in strategia companiei Google de crestere a veniturilor atrase de site-ul de partajare de fisiere video YouTube, pe care l-a cumparat in anul 2006 pentru o suma de 1,65 miliarde de dolari. O data cu lansarea noului serviciu, YouTube va concura cu nume consacrate precum Spotify, Deezer, Pandora si Rhapsody. Contactati de AFP, reprezentantii YouTube nu au dorit sa comenteze.
Pe de alta parte, YouTube a lansat in luna mai, in parteneriat cu cativa producatori si distribuitori de continut, primele sale canale care pot fi accesate in baza unor taxe. De asemenea, compania Google a lansat in luna mai, in SUA, serviciul Google Play Music All Access, care poate fi accesat in baza unui abonament de 10 dolari pe luna.
Serviciul este disponibil din iulie si in Australia si Noua Zeelanda, iar din august in Marea Britanie, Austria, Belgia, Franta, Irlanda, Italia, Luxemburg, Portugalia si Spania. Google Play Music All Access permite accesul la un catalog cu milioane de melodii, care pot fi ascultate atat direct de pe acest portal, cat si cu ajutorul telefoanelor inteligente si al tabletelor.
In SUA, redeventele platite de site-urile de streaming au reprezentat circa 15% din veniturile totale ale industriei muzicale anul trecut, potrivit asociatiei RIAA, citata de AFP. In ultimii ani, YouTube a investit in lansarea de noi canale in SUA, pentru extinderea si dezvoltarea acestui site de partajare de fisiere video. In acest sens, YouTube a platit peste 150 de milioane de dolari unor celebritati precum Jay-Z si Madonna, care vor crea continut special pentru acest site.
In acelasi sens, YouTube a incheiat parteneriate cu mari companii, precum Walt Disney si Endemol. Site-ul de partajare de fisiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat in Statele Unite in luna iulie 2012.
Acest studiu a evidentiat faptul ca subiectele de actualitate au fost cele mai cautate pe YouTube intr-o perioada de 15 luni, intre 2011 si 2012. Totodata, YouTube sustine ca peste 72 de ore de inregistrari video sunt postate pe site in fiecare minut si ca peste patru miliarde de fisiere video sunt vizionate in fiecare zi.
Google, proprietarul celui mai popular motor de cautare pe internet, a lansat in ultimii ani noi servicii pentru atragerea de noi utilizatori si venituri. Totodata, in luna iulie, Bloomberg a relatat ca Google discuta cu companii media infiintarea propriului sau serviciu de televiziune online.