iLikeIT. Interviu cu reprezentantul european al consumatorilor din Romania. Sfaturi importante pentru cei care cumpara online
E mai ieftin si mai rapid sa cumparam de pe internet. Dar este mai sigur? Poate fi, daca ne stim suficient de bine drepturile.
Invitata in studioul iLikeIT a fost reprezentantul european al consumatorilor din Romania, Laura Pascu, de la ECC Romania (Centrul European al Consumatorilor din Romania). Acest organism este in subordinea Comisiei Europene si se ocupa de reclamatiile transfrontaliere, adica de romanii care pleaca in Uniunea Europeana si patesc ceva acolo sau de strainii care vin in Romania si patesc ceva (sau care cumpara online din Romania).
Ce se intampla cu acele magazine online care au gresit preturile, iar unele dintre ele livreaza produsele, altele nu.
"Atata timp cat un pret este afisat pe site, cu pretul acela trebuie sa ne vanda produsul. Chiar daca ei au o politica interna scrisa pe site, toti ne supunem acelorasi directive europene, acelorasi legi. Pretul afisat este obligatoriu." - spune Laura Pascu.
Ce facem daca nu vor sa ne dea produsul? Legea ii acopera si pe vanzatori, care pot afirma ca nu mai au produsul pe stoc. Iar acest lucru se poate verifica doar in urma unui control.
Cum recunoastem un magazin bun, online. In primul rand trebuie sa verificam informatiile postate in categoria "despre noi", sa gasim datele de contact, adresa fizica si un numar de telefon. Atentie, insa! Si la numarul de telefon trebuie sa verificam daca este prefixul corect al tarii din care vrem sa cumparam, in cazul in care este vorba despre un magazin online strain. A fost un caz in care un magazin din Polonia avea afisat un telefon al carui prefix era de fapt din Insulele Comore. De asemenea, mai trebuie sa verificati "termeni si conditii" si "politica de returnare".
In cazul magazinelor online din Romania, atunci cand faceti o comanda trebuie sa fiti atenti la "termenii si conditiile" expuse pe site, pentru ca in unele cazuri acestea sunt deja bifate, ceea ce nu este in regula. Tot in cazul magazinelor online din Romania este bine sa stiti ca va puteti razgandi in termen de 14 zile si il puteti returna daca nu va place ceva la produsul cumparat, cu sau fara ambalaj. Singurul lucru pe care il platim sunt cheltuielile de returnare, transportul.
Important de retinut: cele 14 zile in care puteti returna produsul incep din momentul in care l-ati primit acasa, si nu de cand ati facut comanda. In al doilea rand, daca pe site NU scrie ca puteti returna produsul in 14 zile, atunci puteti folosi un termen de pana la 12 luni.
Este foarte important sa va faceti un cont online la magazinul de la care cumparati, pentru ca asa veti avea istoricul comenzilor, puteti obtine garantiile mai usor dupa o jumatate de an, de exemplu, pentru ca puteti scoate din cont factura electronica.
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, magazin, online, internet, cumparaturi, OPC,
Dată publicare:
03-02-2015 08:52