"Laser Valley", primul smart city care va fi construit in Romania. Cand ar putea fi gata proiectul de peste 2 miliarde EUR
A fost lansata competitia de idei pentru Laser Valley din Magurele. La fel ca in Statele Unite, vrem sa construim si in Romania un fel de smart city, in imediata apropiere a Capitalei.
Potrivit planului care apartine ministrului Educatiei, cartierul va avea linie de metrou spre Aeroportul Otopeni, Gara de Nord, dar si acces la Dunare.
Deocamdata nu se stie de unde vor veni banii, dar oricine are o idee despre cum ar trebui sa arate orasul se poate inscrie in concurs incepand de vineri.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Proiectul vine in contextul in care la Magurele se construieste cel mai mare laser din lume. Lucrarile au intrat in a doua a etapa, iar o mie de cercetatori din tara si din strainatate sunt angajati acolo.
Adrian Curaj, ministrul Educatiei: ''Experimentele care vor fi in jurul lui confirma faptul ca Romania este a 4-a tara din lume care a construit un laser si are cercetari deosebite.''
Cartierul ar trebui sa cuprinda, pe langa Institutele de cercetare, terenuri de sport, bazine, sali de fitness, un centru de sanatate publica, un campus studentesc modern si locuinte de tip eco. Dar si sisteme de transport moderne.
Potrivit ministrului Educatiei, Adrian Curaj, investitia in dezvoltarea orasului si a spatiului din jur se va face pe parcursul urmatorilor 10-15 ani, cu fonduri private si structurale.
"Suntem undeva la jumatate de miliard de euro azi, dar cred ca am putea depasi 2 miliarde de euro in parteneriat public-privat in urmatorii 10 ani", a spus Curaj intr-o conferinta de presă.
Adrian Curaj, Ministrul Educatiei: ''Sa facem businsess high tech intr-o regiune, si sa atragem foarte mult resurse private, iar zona publica ochestreaza si pregateste contextul.''
Peste 5 ani, drumul de la Magurele pana la Gara de Nord sau Aeroportul Otopeni ar trebui parcurs in 30 de minute, conform proiectului. Insa la noi se construieste cu viteza melcului.
Linia de metrou Bucuresti - Otopeni este departe de a fi realizata. Lucrarile nici macar nu au fost incepute, desi ar trebui sa fie gata pana in 2020, cand Romania gazduieste 4 dintre meciurile campionatului european de fotbal. Asta in conditiile in care avem deja si 70 % din finantare de la japonezi.
Marian Petrache, presedintele Consiliului Judetean Ilfov: ''Cand am preluat mandatul am fost cu un premier si un ministru si am zis ca ne apucam de treabva sa facem pasarela de la Domnesti si nici pana acum nu ne-am apucat...e nevoie sa fim optimisti, dar trebuie sa fim pragmatici.''
Ministrul Educatiei este optimist si incearca sa gaseasca solutii pentru finantare.
Adrian Curaj, Ministrul Educatiei: ''Degeaba vrem sa facem daca nu avem administratia locala."
Marian Petrache,presedintele Consiliului Judetean Ilfov: ''Nu cred ca vor fi probleme daca guvernul finalizeza cele 2 lucrari importante pe partea de sud a Bucuresti: pasarelele peste inelul de centura si centura de sud.''
Valoarea proiectului se ridica la peste 500 de milioane de euro, iar parteneri sunt Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" si Universitatea Tehnica de Constructii din Bucuresti.