Decizia luata de Twitter. Cum si de ce isi va monitoriza pe viitor utilizatorii
Reteaua de socializare Twitter anunta ca va introduce cookies, mici fisiere care vor “urmari” site-urile vizitate de utilizatori, pentru a afla de ce anume sunt interesati acestia.
Aceste informatii vor fi apoi folosite pentru publicitate. Potrivit conducerii Twitter, sistemul va fi introdus in Statele Unite, insa deocamdata nu se precizeaza daca vor fi vizati si utilizatorii din alte tari.
Prin acest proiect, Twitter spune ca doreste sa ofere clientilor sai reclame cat mai interesante si utile, in functie de preferintele fiecaruia.
“Utilizatorii nu vor fi asaltati de mai multe reclame, vor vedea reclame mai bune”, scrie in declaratia de pe blogul Twitter.
La randul lor. Facebook si Google au apelat la aceste cookies, pentru a personaliza reclamele.
Conform unei reglementari europene din mai 2012, niciun site nu mai are dreptul sa foloseasca acest sistem de monitorizare fara sa-si anunte utilizatorii ca face acest lucru.
In plus, clientii Twitter pot sa-si dezactiveze sistemul de cookies, daca nu vor sa fie monitorizati.
Potrivit unei estimari a EMarketer, Twitter va castiga din publicitate peste 500 de milioane de dolari in acest an si peste 1 miliarde de dolari anul viitor.
Sursa: Daily Mail
Etichete: twitter, reclame, publicitate, cookies,
Dată publicare:
08-07-2013 21:04