Vesti bune de la FMI: luam banii si incheiem un nou acord

Franks FMI

Romania incepe relatia cu FMI din acest an cu dreptul. Exista semnale ca boardul Fondului va aproba maine ultimul raport despre Romania si ca ne va acorda urmatoarea transa din imprumut, cea de-a saptea, in valoare de 900 milioane euro.

Evenimentul Zilei: Maine, conducerea FMI are programata o intrunire in cadrul careia va discuta atat raportul despre situatia Romaniei care, daca trece cu bine, ne va permite sa luam banii. "Din discutiile preliminare avute cu colegii exista un suport pentru a incheia acest review cu bine. Desigur, sunt mentionate eforturile de consolidare fiscala si rezultatele acestora", a declarat Mihai Tanasescu, reprezentantul tarii noastre la FMI, pentru EVZ. El spune ca reprezentantii institutiei financiare internationale sustin cu tarie ca aceste eforturi trebuie continuate si in acest an, "in asa fel incat procesul de consolidare sa fie foarte durabil si stabil". In sedinta de maine se va discuta si despre o noua derogare in ceea ce priveste arieratele. De la inceputul acordului, in primavara anului 2009, autoritatile romane nu au reusit niciodata sa se incadreze in tinta stabilita de FMI la acest capitol.

Gandul: Afacerea banilor de zapada. Cine ia 100 de milioane de euro La nivel national, 100 de milioane de euro sunt alocati de Ministerul Transporturilor (MT) pentru deszapezire si alte lucrari de intretinere a drumurilor, ce vor fi executate in iarna 2010-2011. Suma este comparabila cu cea cheltuita anul trecut si cu cea din sezonul rece 2008-2009, si se prevede ca va fi suplimentata, la 150 de milioane de euro, in cazul in care abundenta ninsorilor va depasi prognozele. Au fost stabilite si standardele de costuri (valorile de referinta) pentru intretinerea drumurilor pe timpul iernii. Astfel, pentru drumurile incluse in nivelul I de viabilitate (autostrazi, drumuri cu 4 benzi de circulatie, drumuri cu 2 benzi care leaga Capitala de orasele resedinte de judet) standardul de cost este fixat la 4.509 euro/km pentru perioada 1 noiembrie - 31 martie. Pentru nivelul II de viabilitate (drumuri nationale din clasele tehnice III si IV, cu trafic intre 3.501-8.000 vehicule in 24 de ore), standardul de cost este de 3.688 euro/km, iar pentru nivelul III (restul drumurilor nationale care trebuie mentinute in stare de viabilitate) ar trebui achitati pana la 2.520 euro/km.

Romania Libera: Cum a schimbat austeritatea bugetele de familie Familia medie din Romania nu mai ramane cu aproape nimic dupa ce achita facturile curente, taxele si impozitele datorate statului. Acest lucru reiese din datele publicate de Institutul National de Statistica referitor la veniturile si cheltuielile romanilor in al treilea trimestru al anului trecut. De altfel, in acest al treilea trimestru, s-au facut simtite si deciziile Guvernului privind reducerea cu 25% a salariilor in sectorul bugetar incepand cu luna iulie 2010. Potrivit Institutului National de Statistica aproape 90% din veniturile unei familii medii din Romania se duc pe cheltuieli de consum (72,4%) si, respectiv, impozite, taxe si contributii catre bugetul statului (15,2%). Astfel ca, doar 2,4% din venituri mai raman pentru investitii, 6,4% pentru cheltuieli de productie (se refera in primul rand la cheltuielile specifice gospodariilor din mediul rural) si sub 1% pentru restaurante sau baruri. In ceea ce priveste veniturile, 49% provin din salarii, 26,7% din pensii si ajutoare sociale, 14% sunt venituri in natura specifice gospodariilor rurale, in timp ce doar 3,2% vin din activitati independente sau drepturi de proprietate. Mentionam, ca metodologia INS nu include ratele la creditele bancare la categoria cheltuieli, ci le scade in mod automat din venituri.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Romanii, din ce in ce mai putini. In 2050 vom fi 15 milioane!
Romanii, din ce in ce mai putini. In 2050 vom fi 15 milioane!

Pe masura ce populatia planetei va creste, cea a Romaniei va scadea, astfel incat cei care ne vor numara in 2050 se vor opri la 15, maximum 16 milioane, in comparatie cu 21,4 milioane cati sunt acum.

Cine va conduce lumea peste 20 de ani? 10 tineri care vor reforma politica
Cine va conduce lumea peste 20 de ani? 10 tineri care vor reforma politica

Fiecare politician vorbeste despre construirea unui viitor mai bun. Dar cine va reimparti sferele de putere in acel viitor? Cu siguranta viitorul apartine tinerilor, care doresc sa schimbe si sa repare tot ce astazi s-a facut gresit!

Va mai mira? In 2011 am putea avea 0 kilometri de autostrada
Va mai mira? In 2011 am putea avea 0 kilometri de autostrada

Anul in curs risca sa fie inca unul in care romanii sa nu beneficieze de kilometri noi de autostrada. Aceasta, in pofida promisiunilor si a banilor platiti statului pentru carburanti, rovinieta si taxe pe masini.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.