Tipic romanesc! Autostrada Bucuresti-Ploiesti s-a infundat intr-o curte
Lucrarile de santier pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti au fost deschise in 2007, iar prima „inaugurare" a fost anuntata pentru 2009. Nici pana azi nu a inceput constructia segmentului urban al autostrazii, pentru ca exproprierile nu sunt terminate.
Romania Libera: Autostrada Bucuresti-Ploiesti (A3) nu va fi deschisa circulatiei prea curand, desi, rand pe rand, fostii ministri ai Transporturilor si guvernatii au anuntat fie inaugurarea (inca din 2009), fie deschiderea patiala a unor segmente. Intarzierile sunt justificate de constructori si de repre-zentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Na-tionale din Romania (CNADNR), in principal, prin lipsa de finantare. Pentru a observa stadiul lucrarilor la autostrada, o echipa a ziarului Romania Libera s-a deplasat la fata locului, in principalele puncte de lucru. In prezent, muncitorii de pe santierele viitoarei autostrazi A3 se pregatesc sa intrerupa lucrarile, ca in fiecare perioada de iarna, din cauza temperaturilor scazute care impiedica desfasurarea proceselor tehnologice. Daca vremea va permite, lucrarile de santier vor fi reluate de la 1 martie 2011.
Gandul: Romania nu mai are specialisti. Lipsesc inginerii buni, iar scolile de maistri au fost desfiintate Romania se confrunta cu o lipsa a personalului calificat, multe dintre marile firme preferand sa aduca forta de munca din strainatate, este de parere Sorin Dimitriu, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB). "Din pacate, Romania incepe sa nu mai aiba forta de munca bine calificata. Cei care sunt cu adevarat competitivi pleaca (peste hotare-n.red.), cei care raman aici sunt constienti ca nu sunt competitivi", a declarat pentru gandul Sorin Dimitriu, presedintele CCIB. Acesta spune ca Romania importa forta de munca, fara insa ca acesta sa fie insa un fenomen de masa. Din cota de 8.000 de autorizatii de munca pe care o avea Romania pentru acest an, Oficiul Roman pentru Imigrari (ORI) a emis in 11 luni din acest an doar 2.500 de autorizatii de munca. Cu toate acestea, pe viitor reprezentantii patronatelor se asteapta ca in Romania sa vina sa munceasca din ce in ce mai multi straini. "In viitor, Romania va fi una dintre principalele porti de intrare in UE a muncitorilor din tari non-UE. De altfel, acest lucru ni se reproseaza si la Schengen", este de parere Cezar Coraci, presedintele UGIR-1903.
Jurnalul National: 170 milioane de euro si zero poduri reabilitate In urma cu cinci ani, UE punea la dispozitia Romaniei 170 milioane de euro pentru reabilitare de poduri si tuneluri de cale ferata. 2010 a gasit CFR-ul in pragul colapsului, cu datorii de zeci de milioane la stat si nici un cent din banii europeni investit in infrastructura feroviara. De curand au fost elaborate 9 cereri de finantare pentru reabilitarea unor poduri. Ministerul Transporturilor spera ca anul viitor sa contracteze lucrarile. In rastimpul celor cinci ani, CFR a mai reusit in schimb sa intocmeasca niste planuri si proiecte. S-a facut astfel o lista de prioritati. Pentru asta am platit, bineinteles. Asocierea Prointec SA, Louis Berger SA si Consis Proiect Srl a fost cea care, in calitate de consultant, s-a ocupat de proiect. Astfel ca, din 844 obiective (n.r. – poduri si tuneluri) s-a ales o lista de prioritati – 98 la numar. Acesta este numarul de poduri sau tuneluri ce nu mai sufera amanare.