Tipic romanesc! Autostrada Bucuresti-Ploiesti s-a infundat intr-o curte

Autostrada

Lucrarile de santier pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti au fost deschise in 2007, iar prima „inaugurare" a fost anuntata pentru 2009. Nici pana azi nu a inceput constructia segmentului urban al autostrazii, pentru ca exproprierile nu sunt terminate.

Romania Libera: Autostrada Bucuresti-Ploiesti (A3) nu va fi deschisa circulatiei prea curand, desi, rand pe rand, fostii ministri ai Transporturilor si guvernatii au anuntat fie inaugurarea (inca din 2009), fie deschiderea patiala a unor segmente. Intarzierile sunt justificate de constructori si de repre-zentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Na-tionale din Romania (CNADNR), in principal, prin lipsa de finantare. Pentru a observa stadiul lucrarilor la autostrada, o echipa a ziarului Romania Libera s-a deplasat la fata locului, in principalele puncte de lucru. In prezent, muncitorii de pe santierele viitoarei autostrazi A3 se pregatesc sa intrerupa lucrarile, ca in fiecare perioada de iarna, din cauza temperaturilor scazute care impiedica desfasurarea proceselor tehnologice. Daca vremea va permite, lucrarile de santier vor fi reluate de la 1 martie 2011.

Gandul: Romania nu mai are specialisti. Lipsesc inginerii buni, iar scolile de maistri au fost desfiintate Romania se confrunta cu o lipsa a personalului calificat, multe dintre marile firme preferand sa aduca forta de munca din strainatate, este de parere Sorin Dimitriu, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB). "Din pacate, Romania incepe sa nu mai aiba forta de munca bine calificata. Cei care sunt cu adevarat competitivi pleaca (peste hotare-n.red.), cei care raman aici sunt constienti ca nu sunt competitivi", a declarat pentru gandul Sorin Dimitriu, presedintele CCIB. Acesta spune ca Romania importa forta de munca, fara insa ca acesta sa fie insa un fenomen de masa. Din cota de 8.000 de autorizatii de munca pe care o avea Romania pentru acest an, Oficiul Roman pentru Imigrari (ORI) a emis in 11 luni din acest an doar 2.500 de autorizatii de munca. Cu toate acestea, pe viitor reprezentantii patronatelor se asteapta ca in Romania sa vina sa munceasca din ce in ce mai multi straini. "In viitor, Romania va fi una dintre principalele porti de intrare in UE a muncitorilor din tari non-UE. De altfel, acest lucru ni se reproseaza si la Schengen", este de parere Cezar Coraci, presedintele UGIR-1903.

Jurnalul National: 170 milioane de euro si zero poduri reabilitate In urma cu cinci ani, UE punea la dispozitia Romaniei 170 milioane de euro pentru reabilitare de poduri si tuneluri de cale ferata. 2010 a gasit CFR-ul in pragul colapsului, cu datorii de zeci de milioane la stat si nici un cent din banii europeni investit in infrastructura feroviara. De curand au fost elaborate 9 cereri de finantare pentru reabilitarea unor poduri. Ministerul Transporturilor spera ca anul viitor sa contracteze lucrarile. In rastimpul celor cinci ani, CFR a mai reusit in schimb sa intocmeasca niste planuri si proiecte. S-a facut astfel o lista de prioritati. Pentru asta am platit, bineinteles. Asocierea Prointec SA, Louis Ber­ger SA si Consis Proiect Srl a fost cea care, in calitate de consultant, s-a ocupat de proiect. Astfel ca, din 844 obiective (n.r. – poduri si tuneluri) s-a ales o lista de prioritati – 98 la numar. Acesta este numarul de poduri sau tuneluri ce nu mai sufera amanare.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Mai trece Romania la Euro in 2015? Care sunt avantajele si dezavantajele?
Mai trece Romania la Euro in 2015? Care sunt avantajele si dezavantajele?

Romania va stabili in prima jumatate a anului viitor daca va mentine anul 2015 ca obiectiv pentru intrarea in zona euro, a declarat presedintele Traian Basescu, intr-un interviu acordat Financial Times.

Bucurestiul, raiul masinilor ultrascumpe: 29 Lamborghini, 102 Ferrari
Bucurestiul, raiul masinilor ultrascumpe: 29 Lamborghini, 102 Ferrari

In ordine alfabetica, lista fitelor de pe sosele este deschisa de 4 Audi Q7 si 23 QB6, dupa care urmeaza 150 de masini Bentley.Continua cu peste 500 de BMW-uri seria 7, 19 seria 8, peste 200 de de BMW X5 si 7 X6, la care se adauga alte 161 X70.

Efectul verde al crizei: proiectele imobiliare,abandonate din lipsa de bani
Efectul verde al crizei: proiectele imobiliare,abandonate din lipsa de bani

Afacerile cu apartamente, birouri si centre comerciale intra intr-o noua etapa. Dupa doi ani de zile in care investitorii au infruntat criza, multi dintre ei aleg sa inchida businessul din Romania.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.