Sistemul care aduce moartea. Cele mai grave boli din Romania
Mii de romani au devenit handicapati deoarece sufera de boli rare pe care statul prefera sa le minimalizeze, din cauza costurilor tratamentelor. Familiile acestor oameni au inceput sa emigreze in Occident pentru a beneficia de tratament gratuit.
Romania Libera: Ministerul Sanatatii nu are nici un interes sa identifice pacientii care sufera de astfel de afectiuni, asa cum au toate tarile civilizate. Asta fiindca, odata scoase cazurile la lumina, s-ar pune problema finantarii tratamentului acestora, care este extrem de costisitor, variind de la cateva mii de euro pe an, la cateva sute de mii. Mai mult decat atat, unele din aceste afectiuni sunt cauzate de marile deficiente din sistemul sanitar. Spre exemplu, fenilcetonuria, una dintre cele mai groaznice boli ereditare, responsabila pentru retard mental grav, nu ar aparea daca ar fi identificata la nastere, in baza unui test care costa 5 lei. Culmea este ca, zeci de bebelusi din Romania se aleg in fiecare an cu aceasta maladie groaznica din cauza faptului ca astfel de teste nu se fac sau se efectueaza gresit.
Gandul: DOSARUL CORUPTIEI DIN VAMI: Politistii si vamesii "erau framantati de suspiciunea ca traficantii i-ar putea insela" Potrivit procurorilor Directiei Nationale Anticoruptie, activitatile ilegale ale politistilor si vamesilor de la la PTF Moravita contureaza imaginea "unei activitati de comert bazate pe achitarea pretului de corupere, si nu a unei frontiere de stat". Potrivit anchetatorilor, "functionarii coruptie exercitau manifestari energice de impunere a respectarii principiilor de echitate, insa nu in raport cu ordinea de drept, singura «dreptate» invocata fiind remiterea mitei, ci relativ la «onestitea» traficantilor, in ceea ce priveste corectitudinea oferirii mitei convenite".
Adevarul: Catedrala Neamului "prinde aripi" cu zece milioane de lei de la Guvern Lucrarile pentru Catedrala Mantuirii Neamului, cea mai mare constructie ortodoxa din Romania, inalta cat un bloc cu 25 de etaje, au inceput oficial la sfarsitul lunii noiembrie a anului trecut. De atunci si pana acum au fost facute demersurile pentru amenajarea santierului, de la drumurile de acces la ridicarea dependintelor necesare: spatii de cazare pentru muncitori, spatiul pentru organizarea santierului unde vor sta managerii si depozitele de materiale. In urma cu cateva zile, cand temperaturile pozitive au permis, au inceput sapaturile efective pentru fundatia grandioasei constructii.
Evenimentul Zilei: WikiLeaks: Boeing acuza Airbus ca a vrut sa mituiasca oficiali ai guvernului roman. Orban neaga discutiile Reprezentantul regional al companiei americane Boeing a acuzat producatorul european EADS ca a intentionat sa mituiasca oficiali din guvernul Romaniei pentru a obtine un contract de reinnoire a flotei Tarom, se arata intr-o telegrama a ambasadei SUA la Bucuresti, publicata de ziarul spaniol El Pais. Ministrul Transporturilor din acea perioada, liberalul Ludovic Orban, neaga orice discutii cu oficialii Airbus. Mita ar fi fost de trei procente din valoarea contractului de un miliard de dolari, i-a dezvaluit Monte Frazier, oficialul companiei Boeing, fostului ambasador american la Bucuresti Nicholas Taubman, potrivit depesei.
Jurnalul National: Cum s-au schimbat romanii in 20 de ani Scapat destul de sifonat din violul comunismului, care i-a tras-o cum a putut el mai bine, romanul s-a scuturat de jegul de pe haine, si-a aranjat paru-n oglinda, si-a tras o liniuta fina de tus peste pleoapele grele de somn ale unei constiinte drogate cu tampenii si a pornit la un nou drum: drumul societatii de consum, al economiei de piata, al unei libertati aparente si seducatoare, pe care a imbratisat-o cu drag, ca era noua si ambalata, cat de cat, mai frumos decat ailalta. Asa se face ca, la douazeci de ani dupa ce balena comunista a catadicsit sa se dea jos de pe el, romanul se gaseste in fata unei noi crize de identitate. Cei mai in varsta habar n-au incotro s-o apuce, iar cei tineri o tin una si buna: bani si distractie, ca la retete: cat cuprinde. Unde suntem noi dupa douazeci de ani? Ce s-a ales de sperantele noastre de mai bine? Cum stam cu moralul? Dar cu moralitatea?
Ziarul Financiar: Pana in 2013 vor avea sosele de centura inca 16 localitati. Pentru alte 49 de centuri exista planuri doar pe hartie 30 de localitati, printre care Brasov sau Bacau, ar urma sa aiba in 2013 centuri sau bucati de centuri, potrivit calculelor ZF realizate pe baza planurilor anuntate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii. In prezent, doar 14 localitati din Romania au variante de ocolire, cu o lungime cumulata de circa 130 de kilometri. Cateva dintre aceste centuri inconjoara doar o parte a respectivelor localitati, insa Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ar urma sa scoata la licitatie inca 11 variante de ocolire, dintre care trei pentru completarea portiunilor de sosele de centura deja existente.