Revista presei: Statul recunoaste ca plateste dublu pentru autostrazi
Guvernul a stabilit ca in Romania cel mai ieftin kilometru de autostrada nu poate trece de 3,9 milioane euro, iar cel mai scump de 6,1 milioane, fara TVA.
Romania Libera: Pretul de referinta pentru un kilometru de autostrada in zona de munte nu ar trebui sa depaseasca 6,1 milioane de euro, fara TVA, potrivit standardelor de cost elaborate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI). Pentru zona de campie, oficialii ministerului recomanda un cost de maximum 3,86 milioane euro, iar pentru cea de deal standardul de cost este de 5,05 milioane euro pe kilometru. Standardele au fost elaborate de specialistii ministerului in colaborare cu cei ai IPTANA (fostul Institut de Proiectari Transporturi Auto , Navale si Aeriene) si va fi folosit atat de Guvern pentru a sti cati bani sa aloce proiectelor, cat si de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, la licitatiile viitoare organizate de aceasta, constructorilor nepermitandu-li-se se depaseasca valorile.
Evenimentul Zilei: Centura Clujului, blocata de platile restante Lucrarile de constructie la cele doua centuri ale Clujului, centura Cluj Est si centura de nord Apahida-Bulevardul Muncii, bat pasul pe loc din cauza faptului ca Ministerul Transporturilor a acumulat restante foarte mari la plata lucrarilor realizate. De altfel, vineri, chiar in cadrul unei vizite a premierului Emil Boc pe santierul centurii Cluj Est, constructorii au vociferat ca datoriile acumulate ajung la 52 de milioane de lei. Desi autoritatile au promis inca din 2009 ca circulatia va fi deschisa pe intreaga centura Cluj Est, in lungime de 24 de kilometri, care asigura legatura intre localitatile Apahida si Valcele, astfel incat traficul care tranziteaza orasul pe directia sud-nord vest sa fie deviat, acest lucru nu s-a intamplat nici in prezent.
Gandul: Lucrarile la pasajul Lujerului ar putea fi incheiate in noiembrie Lucrarile de reabilitare a pasajului bucurestean Lujerului, inaugurat in 1987, si a zonei adicente ar putea fi terminate in noiembrie, la un an de la inceperea acestora, dupa ce termenele precedente, iunie si septembrie, au fost depasite. Edilii spun ca intarzierea a fost cauzata de iarna grea 2009-2010, dar nu explica de ce au inceput lucrarile in noiembrie 2009. Pasajul Lujerului prezenta nesiguranta in exploatare, din cauza unor fisuri verticale ale betonului din stalpi.